به تازگی یکی از منابع نزدیک جنرال موتورز به رسانه Motor1 گفته است که این شرکت جمعه گذشته حدود 1000 کارمند خود را که شامل تمامی کارکنان ثابت و کارگران ساعتی بوده را اخراج کرد. گزارش شده که برای اطلاعرسانی سریعتر این موضوع، کارمندان از طریق ایمیلهای صبح زود مطلع شدند. این خودروساز پیشتر حدود 1500 کارمند خود را در ماه آگوست اخراج کرد که بخش بزرگی از آنها به مرکز فنی جنرال موتورز در وارن مربوط میشدند.
یکی از نمایندگان جنرال موتورز بیانیه زیر را به Motor1 ارائه کرد:
"برای موفقیت در این بازار رقابتی، ما باید برای سرعت و برتری بهینهسازی کنیم. این شامل کارکرد با کارایی و به دست آمدن اطمینان از داشتن ساختار تیمی مناسب و تمرکز بر اولویتهای اصلی به عنوان یک کسبوکار است."
مشخص نیست که اخراجها بخشهای خاصی را هدف قرار داده یا خیر. روزنامه دیترویت فری پرس گزارش میدهد که یکی از اخراجها مربوط به یک کارمند باتجربه با سابقهای طولانی شده؛ برخی از اخراجها بر کارکنان ساعتی اتحادیه کارگران خودرو تأثیر گذاشته و مایک بوث، معاون رئیس این اتحادیه وعده داد که برای بازگرداندن این موقعیتهای شغلی تلاش خواهد کرد.
به گزارش دیترویت فری پرس، او گفت: "جنرال موتورز در تلاش است تا حدود 50 شغل اتحادیه کارگران صنایع خودرو را در زمانی که آنها سود بیسابقهای کسب میکنند، کاهش دهد."
برخی از اخراجها ناشی از تصمیم جنرال موتورز برای پایان دادن به عملیات در یوما، آریزونا است که برای تست خودروها در شرایط بیابانی و هوای گرم استفاده میشد. این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که Stellantis تعطیلی تأسیسات خود در آریزونا را که عمدتاً توسط رقیب جنرال موتورز،
فیات-کرایسلر استفاده میشد، اعلام کرد.
علاوه بر این، جنرال موتورز در حال تعطیل کردن تاسیسات دوام، خوردگی و تخریب در مجتمع گسترده Milford Proving Grounds در شمال شرقی دیترویت است. بهجای جذب این آزمایشها در سایر نقاط شرکت، خودروساز مسئولیت را به برخی پیمانکاران واگذار میکند تا اطمینان حاصل شود قطعات استانداردهای دوام و خوردگی را به خوبی پاس میکنند.
دور جدید اخراجها در بحبوحه کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه جدید، بهویژه خودروهای برقی، که جنرال موتورز سرمایهگذاریهای سنگینی در آنها کرده، انجام میشود.