جنسیس و ورود به عرصه‌هایپرکارها: آیا رقابت بزرگی در پیش است؟

10 آذر 140317:30
87 دقیقه


در سال 2015 جنسیس تصمیم گرفت به برند مستقلی تبدیل شود و از کمپانی هیوندای موتورز جدا شد. این برند تنها طی یک دهه توانست با عرضه محصولاتی منحصربفرد و جذاب، به رقیب سرسختی برای برندهای لوکس آلمانی و ژاپنی تبدیل شود و جای پای خود را محکم کند؛ هرجند همچنان از نظر آمار فروش نتوانسته به رقبای قدر خود نزدیک شود. این برند لوکس کره‌ای، پس از عرضه محصولات خود در سگمنت های رایج مثل شاسی بلند، سدان و حتی استیشم واگن، تصمیم دارد در گام بعدی وارد عرصه هایپرکارها شود. 

iYbmOtyUBHFuU7dzpGk3dqW4qnXakEEnm9H3WpDA.webp

این شرکت تصمیم دارد برای سری مسابقات معتبر LMDh، خودرویی طراحی و ارائه کند. با انتشار اطلاعیه جنسیس در ماه سپتامبر، طرح شماتیکی از خودرو را شاهد بودیم. همزمان با انتشار تصویر تیزر، یک ویدیو با نقش‌آفرینی راننده افسانه‌ای مسابقات یعنی جکی آیکس در نقش شریک تجاری جنسیس به نمایش درآمد. در این ویدئو راننده 79 ساله بلژیکی، برند لوکس هیوندای را پیش از ورود به مسابقات Le Mans Daytona 24h معرفی می‌کند.

مشخص نیست جنسیس قصد دارد در مسابقات جهانی (WEC) و مسابقات اتومبیلرانی ورزشی IMSA شرکت کند یا خیر. قطعه دیگری از پازل که گم شده زمان‌بندی است، زیرا ما نمی‌دانیم که مسابقات LMDh چه زمانی وارد فاز سطح بالا می‌شود. با این حال، از آنجایی که یک تیزر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده, معرفی کامل این خودرو احتمالا نزدیک خواهد بود و باید به زودی شاهد انتشار جزئیات کامل مشخصات آن باشیم.

در حالی که شرکت مادر هیوندای از طریق بخش موتور اسپورت خود که در سال 2012 تأسیس شد، وارد مسابقات WRC و TCR شده است، جنسیس جاه‌طلبی‌های مسابقه‌ای خود را ارتقا خواهد داد. به گفته سایت Motorsport.com، مسابقات LMDh می‌تواند برای فصل 2026 عملیاتی شود. ظاهراً این خودرو بر پایه یک شاسی Oreca با موتور احتراقی ساخته شده در داخل کره عرضه خواهد شد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود ابر اتومبیل آینده جنسیس چگونه خواهد بود و آیا می‌‌تواند به رقیبب سرسخت برای رقبا تبدیل شود یا خیر.

منبع: motor1