رونمایی تویوتا از مدل فاینال ادیشن سوپرا با قدرت 429اسب بخار

20 آذر 14038:00
5 دقیقه


شرکت تویوتا تصمیم دارد با خودرو اسپرت محبوب سوپرا خود خداحافظی کند. در این بین دو مدل ویژه فاینال ادیشن با نام A90 Final Edition و Lightweight EVO رونمایی کرده است تا پایان این مدل نمادین را جشن بگیرد.
A90 Final Edition 
این خودرو اولین نسخه Final Edition است که به گفته تویوتا بیانگر DNA موتور جلو و سیستم حرکتی چرخ عقب محرک سوپرا است. همانطور که انتظار دارید، یکی از متفاوت ترین خودروهای جدید امروزی که در ظاهر تفاوت بسیاری با خودروهای استاندارد دیگر دارد.
تویوتا.webp
بخش موتوراسپرت TGR-E تویوتا در کلن، با اسپویلر جلویی الهام گرفته از مسابقه و کانارد و فلاپ وسط جلویی که همه از فیبر کربن ساخته شده، جلوه جذابی به این مدل بخشیده، در قسمت عقب نیز، یک بال بزرگ قرار گرفته که توسط تونل باد برای بهینه‌سازی تعادل فشار هوا و ایجاد یک سوپرای سریع GT4 تست شده!
در پیشرانه و سیستم انتقال قدرت نیز تغییراتی ایجاد شده و قدرت موتور از 335 اسب بخار به 429 اسب بخار و گشتاور از 369 فوت پوند به 420 فوت پوند افزایش یافته است. حداکثر سرعت نیز به 268 کیلومتر در ساعت رسیده و پیشرانه با اگزوز تیتانیومی Akrapovič همراه است.
تویوتاا.webp
سیستم خنک کننده موتور تقویت شده و توسط یک رادیاتور فرعی به هم متصل است و مسیرهای جدید خنک کننده از روی دیفرانسیل عبور کرده اند. نسخه نهایی از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌گیرد.
اما این تمامی ویژگی‌های بخش فنی نیست. شاسی و تعلیق با قطعاتی مشابه خودروی مسابقه‌ای GT4 ارتقا یافته و اکنون از قطعات KW و کیت کمبر افترمارکت استفاده می‌کند. فرمان به صورت الکترونیکی بهینه شده تا احساس بهتری داشته باشد. کل شاسی کیت کامل استرس بار در صندوق عقب، داخل کاپوت، گلگیرها و زیر خودرو مانند خودروی GT4 مستحکم شدند. ترمزها اکنون دارای نشان Brembo با دیسک‌های سوراخدار در جلو و عقب هستند.
این خودرو بر روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 قرار گرفته که با رینگ‌های 19 اینچی در جلو و رینگ‌های 20 اینچی در عقب همراه می‌شود. نسخه نهایی دارای لنت ترمز با ضریب اصطکاک بالاتر نیز خواهد بود.
در داخل، صندلی‌های سطلی Recaro با کمربند ایمنی قرمز، صفحات فیبر کربن و چرم آلکانترا را می‌توان مشاهده کرد. مانند فراری F80، راننده صندلی قرمز دارد و سرنشین یک صندلی مشکی.
تویوتا تنها 300 دستگاه از این مدل را به تولید خواهد رساند.
تویوتا 1.webp
مدل Lightweight Evo
Lightweight Evo نیز دیگر نسخه فاینال ادیشن سوپرا است که به طور شگفت انگیزی نسخه چموش تری از سوپرای معمولی است. روشن نیست که آیا این خودرو از مدل استاندارد سبک‌تر است یا خیر و در مقابل به نظر می‌رسد نسخه «لایت» مدل نهایی عملکرد بالای سوپرا باشد.
تویوتا 2.webp
برای این منظور، سوپرا از دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر و زوایای کمبر متفاوت‌تر و شاسی و سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده را بهره می برد. کمک فنرها به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند، اما در اینجا از طریق نرم افزار بهینه‌سازی شدند. فرمان هم به همین صورت بهینه شده است. مانند نسخه فینال، کل خودرو نیز استحکام پیدا کرده، اما با یک رول  بار مخفی شده در زیر بدنه به جای پوشش کامل فلزی در صندوق عقب!
مدل Lightweight Evo مانند دیگر نسخه از کیت بدنه بسیار اسپرت استفاده نمی‌کند، اما اسپویلر عقب فیبر کربن ظریف‌تری را به همراه قوس‌ چرخ‌های جلو جدید دریافت می‌کند.
این خودرو دارای رینگ مات ۱۹ اینچی جدید بوده و در کابین دارای صندلی راننده از جنس آلکانتارا است. همچنین دارای دوخت‌های قرمز و برجسته‌ در اطراف کابین است و کمربند ایمنی قرمز هم تدارک دیده شد.
هر دو مدل ویژه سوپرا تویوتا از ژانویه قابل سفارش هستند.
منبع: carmagazine