تویوتا بازگشت سلیکا را تایید کرد

24 آذر 14038:30
3 دقیقه


 بدون شک تویوتا خبر خوبی برای طرفداران رالی SEGA دارد. این کمپانی تصمیم دارد تا بزودی تویوتا سلیکا GT-Four نمادین خود را بازسازی کند. این خبر در جریان رویداد هواداران در رالی ژاپن، طی یک جلسه پرسش و پاسخ با مدیران ارشد تویوتا منتشر شد.

یکی از طرفداران در میان این رویداد از آکیو تویودا (رئیس هیئت مدیره تویوتا) پرسید که آیا سلیکا جدیدی در راه است یا خیر، که او گفت: "من نمی‌توانم به این پرسش پاسخ دهم، بنابراین یک مدیر اینجا وجود دارد که شاید بتواند به پرسش شما پاسخ دهد."

13.webp

اشاره تویودا به مدیر یوکی ناکاجیمی، معاون اجرایی محصول تویوتا بود. او به صراحت گفت: «ما در حال حاضر روی یک خودرو سلیکا مشغول کاریم.» که تقریباً به اندازه شواهد استوار است. چرا همه خودروسازان نمی‌توانند در مورد برنامه‌های محصول خود اینقدر شفاف باشند؟

تویوتا هنوز این موضوع را تایید نکرده، اما بعید است خودرو الکتریکی باشد. این به این دلیل است که در تابستان 2024، مزدا، سوبارو و تویوتا بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن اعلام شد، همگی نسل جدیدی از موتورهای احتراقی پاک‌تر خواهند ساخت.

تویوتا در حال حاضر مشغول توسعه دو پیشرانه 1.5 لیتری و 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی است. آنها کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از موتورهای فعلی این برند هستند و هر دو برای کار با کمک سیستم هیبریدی طراحی شده اند. اگرچه برای پروژه سلیکا بسیار مهم است، هیچ یک از موتورها به قدرت هیبریدی وابسته نیستند.

ما همچنین می‌دانیم که موتور 2.0 لیتری قرار است برای طیف گسترده‌ای از محصولات کاربردی با خروجی بالا، از پیکاپ‌های سنگین گرفته تا خودروهای اسپرت بکارگیری شود. علاوه بر این، تویوتا تأیید کرده که قدرت بسیار بیشتری نسبت به موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی فعلی خواهد داشت و وقتی با یک توربوشارژر ترکیب می‌شود، می‌تواند تا 400 اسب بخار قدرت تولید کند.

14.webp

در مورد پیشرانه، تویوتا پیشتر یک سیستم چهارچرخ محرک فوق‌العاده برای GR کرولا طراحی کرده است، بنابراین یک حرکت ساده است که موتور جدید در کنار گیربکس و بدنه کوپه همراه شود.

این شرکت قبلاً این کار را انجام داده است. به نوعی برای SEMA 2024، تویوتا یک نسخه چهار چرخ متحرک از GR86 ساخت که شباهتی به خودرو رالی سلیکا GT-Four دهه 1990 داشت.

مسلماً این کانسپت از موتور 1.6 لیتری سه سیلندر کرولا نیز استفاده می‌کرد، اما از سیستم چهار چرخ محرک آن نیز استفاده شد، چیزی که پلتفرم GR86 هرگز برای پذیرش آن ساخته نشده بود. بنابراین، اگر تویوتا بتواند طبق برنامه پیش رود، این پکیج آماده است تا در این خودرو هیجان انگیز قرار گیرد.

منبع: carmagazine