Ram 1500، پیکاپ سال 2025 وب سایت motortrend شد

1 دی 14038:00
13 دقیقه


رسانه Motortrend پس از بررسی و مقایسه چندین مدل خودرو الکتریکی و غیرالکتریکی، خودرو پیکاپ Ram 1500 را به عنوان پیکاپ سال 2025 انتخاب کرد. این انتخاب نشان دهنده برجسته بودن محصول Ram بوده که از طراحی و ویژگی‌های قابل توجه به عنوان یک مدل پیکاپ تنومند برخوردار است.
برند Ram trucks زیرمجموعه کمپانی استلانتیس است که در زیرچتر خود برندهای بزرگ خودروسازی زیادی جای داده است. Ram همیشه به تولید پیکاپ‌های بزرگ می‌پردازد که در نوع خود مدل‌های قدرتمند و پیشرفته برای اقشار مختلف هستند.
دوج.webp
Ram به طور استراتژیک سه پیکاپ بسیار متفاوت را برای رسانه Motortrend ارسال کرد، که نشان دهنده داشتن محصولات گسترده برای سال 2025 است. از جمله این مدل‌ها باید به Ram 1500 تریم Tradesman اشاره کرد. این خودرو آفرودی قابلیت‌های بزرگی برای حرکت در خارج از جاده دارد. پیشرانه آن یک موتور 420 اسب بخاری است که از یک موتور شش سیلندر تویین توربو بهره می‌گیرد. 
 در کنار این تریم، دو تریم RHO  و Tungsten هم برای این رسانه جهت بررسی ارسال شد. RHO جایگزین TRX با قدرت پیشرانه 540 اسب بخاری می‌شود، در حالی که Tungsten نشان دهنده یک مدل پرچمدار جدید لوکس است که بالاتر از تریم Limited و Limited Longhorn قرار گرفت. شرکت Ram برای هر دو تریم Limiteds و Tungsten پیشرانه پرتوان تریم RHO را به کار گرفت تا قدرتمندتر عمل کنند.
رم.webp
نبوغ مهندسی
شرکت Ram با تعویض موتور و ارتقا آن موجب شده تا این پیکاپ قوی‌تر و از نظر فناوری پیشرفته‌تر از مدل قبلی ظاهر شود. در تست صورت گرفته این پیکاپ، توانست 0 تا 100 را 1.6 ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی خود پر کند. البته تریم سریع‌تر همین پیکاپ 0 تا 100 بسیار بهتری هم دارد. شاید تریم RHO نسبت به تریم قبلی TRX قوی‌تر نباشد، اما باید آن را تریمی چابک به حساب آورد.
عنصر مهم داستان وزن است! این پیشرانه تمام آلومینیومی I-6 وزن کمتری نسبت به V-8های بلوک آهنی دارد که جایگزین آن شده است. تفاوت مدل استاندارد با موتور 5.7 لیتری حدود 50 پوند است، اما SST با توان بالاتر حدود 150 پوند سبک‌تر از مدل 6.2 لیتری V-8 سوپرشارژر است. این تفاوت به طور قابل توجهی هندلینگ RHO را نسبت به TRX بهبود می‌بخشد، اگرچه برخی از کارشناسان احساس می‌کنند که ضرایب فرمان می‌تواند به میزان محسوسی کاهش یابد.
رم.webp
 Ram هرگز نمی‌توانست موتور هلکت را در یک مدل لوکس لیمیتد تعبیه کند، اما SST به طور قابل توجهی مدرن‌تر است. یکی از کارشناسان صنعت گفت: "این موتور و گیربکس طوری عمل می‌کنند که انگار در مرسدس بنز نصب شده‌اند. وقتی شما بخواهید تیزبین و وحشی هستند، باقی زمان ساکت و آرام و با گشتاور و تغییرات نامحسوس شما را همراهی می‌کنند."
یکی دیگر از پیشرفت‌های مهندسی، دستیار رانندگی فعال Hands-Free است، پاسخ Stellantis به Super Cruise جنرال موتورز و BlueCruise فورد محسوب می‌شود. این سیستم در سفرهای طولانی کارآیی فوق العاده دارد و می‌تواند نیاز مخاطب را برآورده کند. این سیستم با داشتن نورسبز خوشه‌ای به ما می‌گوید که فعال است. این سیستم اگرچه بی‌نقص نیست، اما به عنوان یک سیستم تازه راه‌اندازی شده، در عملکرد خود پس از سیستم  BlueCruise و Super Cruise قرار می‌گیرد. همچنین در حال حاضر قرار است با یک لانچر بهتر همراه شود. در حال حاضر، این سیستم به صورت استاندارد روی تریم Tungsten ارائه می‌شود و می‌توان در بسته‌هایی با قیمت 3315 دلار تا 9995 دلار آن را تهیه کرد.
صفحه نمایش درون داشبورد برای مدل سال 2025 بزرگ شده و نسبت به صفحه 10.3 اینچی قبل تا سایز 14.5 اینچی به صورت عمودی بزرگ شده است. یک کلاستر 12.3 اینچی و هدآپ دیسپلی 10.0 اینچی هم در داشبورد تعبیه شد. مسافران می‌توانند هر یک از تصاویر دوربین های اطراف این پیکاپ را در سیستم ناوبری یا اطلاعات سرگرمی مشاهده کنند و البته رسانه‌ها را از طریق استریم یا HDMI پخش کنند، که برای راننده نامرئی می‌ماند. علاوه بر این، ما متوجه شدیم که حتی صفحه‌نمایش ساده این مدل اطلاعات جالب‌تری نسبت به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر تویوتا ارائه می‌دهد و دکمه فیزیکی اختصاصی برای نمایشگر اصلی را نسبت به یافتن نماد "RAM" در پنل نمایشگر تلفن همراه پیدا کردیم.
داج.webp
این خودرو در تریم Tungsten دارای آپشن‌های مختلفی چون سیستم صوتی Klipsch Reference Premiere با قدرت1228 واتی و 23 بلندگو در کنار سیستم شارژ بی سیم تلفن هوشمند است. سردبیر موتورترند کابین داخلی این محصول Ram را در بین پیکاپ‌ها بهترین می‌داند. جلوه صدا بی‌نظیر سیستم صوتی Ram 1500 سرنشینان و راننده را میخکوب می‌کند.
 
عملکرد بی نقص
پیکاپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیاری از نیازهای متفاوت را برآورده کنند، از یدک کشی و حمل و نقل گرفته تا اکتشاف در مناطق مختلف، از رفت و آمد روزانه تا تردد در شهر. این سه تریم محصول Ram به طور کامل این محدوده را پوشش می‌دهند و آنها صرفاً برش‌هایی از خط تولید گسترده پیکاپ هستند.
رم با کمک فرمان معکوس جدید برای تریلر، برتری یدک کش فورد را از بین می‌برد. بدون نیاز به برنامه نویسی و استیکر، خود را کالیبره می‌کند. همچنین به راننده این امکان را می‌دهد که تریلر را با یک دستگیره هدایت کند و یک ویژگی Push-to-Center اضافه می‌کند که پیکاپ را هدایت کرده تا وقتی تریلر را به سمتی که می‌خواهید نشان دهید، مستقیماً به عقب حرکت می‌کند. این ویژگی به عنوان بخشی از بسته 1345 دلاری Trailer-Tow در تریم Tradesman به بالا ارائه می‌شود. واحدهای رادار گوشه‌ای که تریلر را کالیبره می‌کنند به‌طور خودکار طول آن را اندازه‌گیری و هشدار نقطه کور را متناسب با آن تنظیم می‌کنند. در صورت انتخاب تریلر مناسب، Ram می‌تواند به ردیف کردن تریلر و نظارت بر فشار تایر آن کمک کند. آینه‌های جانبی دیجیتال، آینه‌های نمای جانبی استاندارد با آینه‌های تریلر مناسب نیز برای سهولت کار در دسترس هستند.
داج رمم.webp
حداکثر وزن تریلر از 6370 تا 11600 پوند متغیر است. چندین کارشناس خاطرنشان کردند که این پیکاپ راحت‌تر از هر مدل دیگری در اینجا بار خود را می‌کشد. سیستم تعلیق بادی باعث می‌شود اتصال تریلر به راحتی انجام شود و آن را تا انتها پایین بیاورید، به عقب برگردید و دوباره بالا بیاورید. بارها را به راحتی تراز می‌کند و ترمز برای جذب ناصافی‌های جاده بهترین هستند. پیشرانه SST آن قدری توان دارد که بار متصل به پیکاپ را با حداکثر قدرت خود به حرکت درآورد. به نظر می‌رسد حالت یدک‌کش/حمل دنده‌های پایین‌تر را در هنگام کروز حفظ می‌کند و شاید به قیمتی برای صرفه جویی در مصرف سوخت.  البته کمک راننده و برخی از این نوع ویژگی کار نمی‌کند.
زمانی که چیزهایی برای حمل وجود دارد، رم 1500 2025 دارای وزنی بین 1190 تا 2360 پوند است. ما نیم تن در مدل Warlock خود بارگیری کردیم و تحت تأثیر قرار گرفتیم که به خوبی یدک‌کشی می‌کند. هنوز یک گزینه RamBox وجود دارد که محفظه‌های ذخیره‌سازی جانبی، تقسیم‌کننده جعبه و افزایش دهنده بار را به‌عنوان یک بسته 995 دلاری در بخش بار ارائه می‌دهد. گزینه‌های درب عقب شامل ارائه کردن پریز،  درب عقب لولایی جانبی یا درب عقب چند منظوره با قابلیت بازشو را ارائه می‌دهد. یک پله اتوماتیک هم تعبیه شده تا به سادگی افراد وارد بخش بار شوند.
محصولات رم در بخش آفرود نقطه عطف هستند و برای سال 2025 یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود یا قفل الکترونیکی استاندارد در هر مدل وجود دارد. پکیج رم کلاسیک Warlock از تریم‌هایی بوده که در بخش آفرود هیجان انگیز محسوب می‌شود. البته قیمت این مدل 56255 دلار است و بسیاری از توانایی‌هایی را برای حرکت در خارج جاده ارائه می‌دهد.
دوج رم.webp
در میان نرم‌ترین پیکاپ‌هایی که به پارک Holly Oaks ORV رفتیم، انطباق Warlock اجازه می‌دهد تا ته‌نشینی بیشتری داشته باشیم، اما کارشناس فنی با وجود نبود حالت‌های رانندگی و انتخاب لاستیک‌های Goodyear Wrangler DuraTrac ، همچنان یک خودرو کارآمد است.
اما مطمئناً، این تریم RHO است که واقعاً در اینجا می‌درخشد و کارشناسان بسیاری متوجه شدند که RHO چقدر سبک‌تر، پرهیجان‌تر و گرایش به گشتاور عقب را نشان می‌دهد. کارشناسان همچنین افزودند که دوربین‌های آفرود کیفیت پایینی دارند و چندان مناسب نیستند.
به عنوان مسافر ایراد گرفتن از Ram 1500 کار سختی است. کابین تمامی تریم های این خودرو بسیار کم صدا بوده و نسبت به سایر رقبا قابل توجه است. همچنین تنظیم قدرت پدال و دستگیره‌های ستون A مناسب است. با سایز بدنه متفاوت، همه تریم‌ها نرم‌تر از هر پیکاپ دیگری در سواری هستند. کارشناس تحت تاثیر عملکرد حرکتی این خودرو در خارج از جاده و حتی در جاده قرار گرفت که به خوبی هندلینگ را حفظ می‌کند.
 
پیشرفت در طراحی
تریم Tungsten این پیکاپ با داشتن صندلی‌های قابل تنظیم در 24 جهت و پنج برنامه ماساژ، به وضوح در میان پیکاپ های لوکس برتر است. تنها ارتقا رم 1500 مدل 2025 در طراحی، تغییراتی در سپر تریم Tungsten بود. یک طراحی نرم، مانند خودروهای سواری. همه تریم‌ها از سپر فلزی رنگ شده یا کرومی جداگانه استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول متوجه نشده باشید، اما این هیچ شکاف ناخوشایندی در اطراف دماغه زیر جلوپنجره باقی نمی‌گذارد و به شکل‌گیری لبه‌های چرخ جلو اجازه می‌دهد تا به سمت اسپویلر ادامه دهند. این رویکرد ظاهری زیبا و متناسب با قیمت را به تریم‌های مختلف رم 1500 مدل 2025 بخشید.
مدل Tungsten، یک تریم مجلل است که در کابین آن دوام را می‌توان مشاهده کرد. Ram مدت‌هاست که استانداردها را جابجا کرده و این مدل جدید بار دیگر تیرک دروازه‌ها را جابه‌جا می‌کند. در بالای داشبورد، درب‌ها، صندلی‌ها و کنسول، روکش‌های فیبر کربن تعبیه شده است. سپس نشان کنسول وسط Tungsten به چشم می‌خورد که جذاب است.
بدیهی است که تعویض پیشرانه V-8 با شش سیلندر توئین توربو یک بازی کارآمد بود، اما این پیشرفت در پیکاپ معمولی کم است. مصرف سوخت بزرگراه آن‌ها 9 درصد بهبود می‌یابد، اما در شهر، مدل‌های دیفرانسیل عقب معادل 4x4s هستند و 6 درصد بدتر هم محسوب می‌شود، بنابراین رتبه‌بندی ترکیبی کمی تغییر می‌کند. البته نسبت به TRX، تریم RHO بیش از 14 درصد در بزرگراه بهبود مصرف سوخت دارد.  
ررم.webp
اما مهمتر از آن، مدل پایه SST از شورولت سیلورادو 5.3 لیتری V-8 معادل 12 تا 17 درصد و فورد F-150 با پیشرانه 3.5 لیتری EcoBoost V-6 و 5.0 لیتری V-8 برتری دارد. البته، مدل هیبریدی ملایم 3.6 لیتری Pentastar از نوع eTorque V-6 هنوز هم خط Ram 1500 را ثابت گذاشته و از آن خارج می‌شود. بنابراین رم در اینجا نسبت به رقبا بهتر است و مدل‌های برقی آن هم حرف‌هایی برای گفتن دارند.
 
امنیت 
این معیار ممکن است ضعیف‌ترین معیار Ram باشد. IIHS هنوز مدل 2025 را آزمایش نکرده، اما NHTSA چهار ستاره برای تست تصادف به آن داده است. در اینجا متاسفانه رقبا بهتر عمل کرده و 5 ستاره کسب کردند.
 
نتیجه گیری
Ram ۱۵۰۰ واقعاً یک پیکاپ برای هر قشری است و با ارائه بیش از 10 تریم برای سال 2025 توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. قبل از ورود مدل‌های برقی REV و Ramcharger EREV این 10 تریم نیاز را برآورده می‌سازند. تاکنون چندین مورد را آزمایش کرده‌ایم و از اینکه چگونه هر مدل شخصیت متمایز و جالب خود را نشان می‌دهد شگفت زده شده‌ایم. به طور کلی تریم Warlock را باید برای هر فردی بهترین گزینه پیکاپ دانست. به همین ترتیب، ما مدل تنگستن 89070 دلاری را به دلیل سواری فوق‌العاده آرام و باکیفیت، فهرستی چشمگیر از تجهیزات و کیفیت بالای متریال و عملکرد، گزینه ای ارزشمند به حساب می‌آوریم. به طور کلی تمامی تریم‌ها ارزش خاص خود را دارند.
با تجربه رانندگی تمامی تریم‌های رم 1500 مدل 2025، باید آن را بهترین پیکاپ سال 2025 محسوب کنیم که می‌تواند در هر بخشی توجه مخاطب خود را جلب کند.
منبع: motortrend