قابلیت یادآوری کمربند ایمنی به نفع سرنشینان خودرو است

3 دی 14038:00
4 دقیقه


پیش از این، استانداردهای فدرال حاکم بر هشدارهای کمربند ایمنی، تنها تولیدکنندگان را ملزم می‌کرد که صندلی راننده را زیر نظر داشته باشند و در صورت باز شدن کمربند ایمنی هنگام حرکت خودرو، صدای هشدار را فعال می‌کردند. اکنون، یک قانون جدید نهایی شده است، که طبق آن تمام وسایل نقلیه مسافربری جدید فروخته شده در ایالات متحده ملزم می‌شود تا 1 سپتامبر 2026 هشدارهای کمربند ایمنی جلو و تا 1 سپتامبر 2027 اخطار کمربند ایمنی عقب را اضافه کنند.
دقیقاً 50 سال از زمانی که کنگره تلاش کرد برای کاهش مرگ و میر در جاده‌ها، قابلیت هشدار استفاده از کمربند ایمنی در خودرو را ضروری کند، می‌گذرد. در آن زمان مردم انتقاد کردند و مجلس هم پذیرفت و در همان سال، الزام استفاده از این ویژگی لغو شد.
کمربند.webp
سال گذشته حدود 41000 نفر در جاده‌های ایالات متحده جان خود را از دست دادند. برآوردها حاکی از آن است که تقریباً نیمی از آنها کمربند ایمنی نبسته بودند.
 
اینکه نیم قرن بعد هنوز در مورد استفاده از کمربند ایمنی صحبت می‌کنیم، ممکن است برای یک راننده معمولی عجیب به نظر برسد. استفاده از کمربند ایمنی در بین مردم بسیار زیاد است، به طوری که 91.6 درصد از رانندگان و سرنشینان جلو آن را به کار می‌گیرند. استفاده از کمربند ایمنی عقب کمی کمتر است و 81.7 درصد است و این قوانین جدید قصد دارند این میزان را کمی افزایش دهند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) تخمین می‌زند که این مقررات جدید باعث نجات جان 50 نفر در سال و کاهش صدمات تا 500 نفر می‌شود.
 
سال گذشته، تنها 41000 نفر در جاده‌های ایالات متحده جان خود را از دست دادند که علی‌رغم کاهش جزئی تلفات در سال 2022، رقمی خیره‌کننده است. به طرز تکان دهنده‌ای، در روندی که در چندین دهه گذشته ادامه داشته است، تخمین‌ها حاکی از آن است که تقریباً نیمی از این مرگ‌ها افرادی هستند که کمربند ایمنی نبستند. داده‌های سیستم گزارش‌دهی تجزیه و تحلیل مرگ‌ و میر NHTSA از سال 2022 نشان می‌دهد که 49.8 درصد از مرگ و میر ناشی از سرنشینان وسایل نقلیه غیرقابل مهار تقسیم شده است.
 
البته، این داده‌ها ممکن است با این واقعیت که اتومبیل‌هایی که دائماً بستن کمربند ایمنی را یاداوری نمی کنند معمولا قدیمی تر و نا امن تر از اتومبیل های به روز هستند هم در این مساله بی تاثیر نیست، با این حال NHTSA ادعا می کند که استفاده از کمربند ایمنی احتمال مرگ یا جراحت را 45 تا 50 درصد در خودروهای سواری و 60 تا 65 درصد در پیکاپ‌ها کاهش می‌دهد.
بسیاری از سازندگان در حال حاضر هشدارهای مربوط به کمربند ایمنی را هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته‌اند، بنابراین این قوانین جدید تفاوت چندانی برای آنها ایجاد نخواهد کرد. ایمنی مدت‌هاست که هم یک الزام فدرال و هم یکی از ویژگی‌های فروش خودروها بوده است، که در بیشتر موارد خودروهای دوم پیشرو هستند.
 
همچنین توسط NHTSA، الزامات جدیدی برای سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار به عنوان تجهیزات استاندارد تا سال 2029 نهایی شده است و دوباره، برای بسیاری از برندها این مورد در حال حاضر وجود دارد.
 
اگر هر راننده و مسافر در جاده‌های ایالات متحده کمربند ایمنی خود را ببندند، این امکان وجود دارد که تلفات جاده‌ای به طور چشمگیری کاهش یابد. این مقررات جدید فوراً چنین تأثیری نخواهد داشت، اما با افزایش سن خودروهای قدیمی از ناوگان ملی، جاده‌ها کمی ایمن‌تر می شوند.  
منبع: caranddriver