صندلی وسط برای ردیف جلو هیوندای پالیسید هیبریدی جدید!

7 دی 14038:00
5 دقیقه


هنگامی که هیوندای در اوایل این ماه پیش‌نمایش پالیسید جدید را رونمایی کرد، به یک نسخه 9 نفره هم اشاره داشت! با این حال، تصاویر اولیه تنها کنسول مرکزی جلو را تا شده نشان می‌داد. عکس‌های تازه از این شاسی‌بلند سایز بزرگ نشان می‌دهد که چگونه سه نفر در جلو می‌نشینند، با صندلی وسط باریکی که در برخی از مدل‌ها با صندلی جلو می‌بینید. مشخصات فنی کامل برای بازار کره جنوبی نیز منتشر شده و تغییرات قابل توجهی نیز وجود دارد.
نسل دوم هیوندای پالیسید با موتور 3.8 لیتری V-6 تنفس طبیعی که مدل قبلی داشت در بازار داخلی عرضه نخواهد شد. در مقابل، هیوندای از یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 277 اسب بخار بهره گرفته که در مقایسه با پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی قدیمی، بیش از 14 اسب بخار قدرت کمتری دارد.
صندلی وسط برای ردیف جلو هیوندای پالیسید (1).webp
توربو برای پیشرانه در نسخه هیبریدی نیز ارائه می‌شود. موتور بنزینی به تنهایی 258 اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه احتراقی با یک موتور الکتریکی که 72 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، همراه شد. در مجموع، این دو قدرت ترکیبی 329 اسب بخاری را ارائه می‌دهند که نسبت به موتور V-6 نصب شده در نسل اول پالیسید، بیش از 38 اسب بخار افزایش قدرت دارد.
از آنجایی که جزئیات مدل ایالات متحده آشکار نشده، اعداد مصرف سوخت رتبه بندی EPA نیز برای هیبریدی اعلام نشده. اگرچه انتظار داریم شاهد مصرف سوخت بهتری نسبت به مدل شش سیلندر باشیم.  پالیسید در گزینه هیبریدی مصرف سوخت کمتری دارد و قدرت آن هم بالا محسوب می‌شود. 
صندلی وسط برای ردیف جلو هیوندای پالیسید (2).webp
به سراغ پالیسید هیبریدی بروید و می‌توانید قبل از تمام شدن بنزین مسافت 1000 کیلومتری را با حالت ترکیبی سپری کنید. همچنین حالت Stay Mode برای اولویت‌بندی شارژ باتری در حین رانندگی وجود دارد. هنگامی که خودرو ساکن است، با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری برای تامین انرژی تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی، مانند یک خودروی الکتریکی عمل می‌کند.
بزرگترین SUV احتراقی هیوندای در حال حاضر حتی بزرگ‌تر شده است. 5060 میلی متر طول دارد، به این معنی که 65 میلیمتر کشیده تر شده است. با فاصله بین دو محور 2970 میلیمتر فاصله بین محورها 70 میلیمتر افزایش یافته  و عرض خودرو نیز با 5 میلیمتر افزایش 1980 میلیمتر رسیده!
سایز رینگ ها از 18 اینچ شروع شده و تا 21 اینچ می‌رسد. سنگین‌ترین نسخه دارای 9 صندلی و سیستم چهار چرخ محرک است که وزن آن 2165 کیلوگرم اعلام شد. به لطف اورهنگ عقب بلندتر و ردیف سوم کشویی، ظرفیت بار نیز به 615 لیتر افزایش یافته است. یک کیسه هوای دوگانه ویژه، کیسه هوای سرنشینان را گسترش می دهد تا از فردی که روی صندلی جلو نشسته است محافظت کند.
صندلی وسط برای ردیف جلو هیوندای پالیسید.webp
در مقایسه با مدل قدیمی؛ Palisade جدید با استفاده از شیشه‌های ضخیم‌تر در هر چهار درب، کابین ساکت‌تری دارد. همچنین در اطراف تمام پنجره‌ها متریال حذف کننده صدای اضافی قرار گرفته! سواری نیز باید با استفاده از چیزی که هیوندای آن را تعلیق کنترل شده الکترونیکی پیش نمایش می‌نامد بهتر از قبل شود. ECS با استفاده از حسگرهای داخلی، جاده روبه‌رو را اسکن می‌کند و کمک فنرها را تنظیم می‌کند تا از سواری نرم و راحت اطمینان حاصل کند، که بازتاب خودروهای لوکس با فناوری تعلیق اسکن جاده است.
نسل دوم Palisade امروز در کره به فروش می‌رسد. قیمت‌ها از 30200 دلار برای مدل احتراقی و 34300 دلار برای مدل هیبریدی شروع می‌شود. اگر با پیشرانه برقی به سراغ سطح تریم Calligraphy پرچمدار بروید، قیمت به 44300 دلار افزایش می‌یابد. به غیر از مدل 9 نفره، هیوندای مدل هفت نفره را نیز به فروش می‌رساند. تحویل مدل احتراقی از اواسط ژانویه 2025 آغاز می‌شود و مدل هیبریدی در نیمه اول سال آینده به بازار خواهد رسید.
پالیسید در حال حاضر وارد مدل سال 2025 در ایالات متحده شده است، بنابراین نسل بعدی احتمالاً به عنوان 2026MY وارد بازار می‌شود. مشخص نیست که آیا موتور دیزلی در بازارهای دیگر به فروش خواهد رسید یا خیر، جایی که هیوندای نسل اول را با پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر همراه با سیستم حرکتی FWD یا AWD به فروش رساند.
منبع: motor1