شرکت ایلیا پارس کیان طی مراسمی در هتل استقلال تهران، از کراساوور جدید خود با نام اونترا U75 پلاس رونمایی کرد. این خودرو که پیشتر بهصورت COB و با نام VGV U75 پلاس معرفی شده بود، اکنون قرار است به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود.
اونترا U75 پلاس یک خودروی کراس اور متوسط ساخت کمپانی VGV کشور چین است که خود یکی از زیرمجموعه های سینوتراک چین محسوب می شود. این شرکت که به تازگی در سال 2019 تاسیس شده، در واقع وظیفه تولید خودرو های سواری سبک سینوتراک را برعهده دارد و به تازگی پای محصولات آن با شرکت ایلیا پارس کیان به ایران نیز باز شده است.
شرکت ایلیا پارس کیان، حاصل همکاری مشترک بین سینوتراک چین و صنایع خودروسازی ایلیا است و بهعنوان تولیدکننده و عرضهکننده خودروی اونترا U75 پلاس فعالیت خود را شروع کرده است.
این شرکت قصد دارد با عرضه این کراس اور به بازار ایران، به رقابت با محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ بپردازد.
اونترا U75 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو بهره می برد که می تواند حداکثر 226 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند. بر اساس کاتالوگ منتشر شده، این خودرو با وزن 1680 کیلوگرمی می تواند شتاب 0 تا 100 هشت ثانیه ای را به ثبت برساند.
U75 پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ABS - EBD - BA نیز مجهزند.
اونترا U75 پلاس، یک کراساوور سایز متوسط با طولی در حدود ۴.۸ متر است که طراحی آن در نگاه اول با فاصله چشمگیر بین دو محور، جلبتوجه میکند. این خودرو که توسط شرکت سینوتراک توسعه یافته، از طراحی نسبتاً سنتی بهره میبرد، اما برای ایجاد تمایز، از جزئیاتی خاص و جذاب استفاده شده است.
در نمای جلو، چراغهای تمام LED به همراه دی لایتهای یکپارچه با چراغهای اصلی، جلوهای مدرن به خودرو بخشیدهاند. همچنین، لوگوی جدید خودرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و طراحی تازهای را به نمایش میگذارد.
در بخش عقب، یک دفیوزر اسپرت با دو خروجی اگزوز مصنوعی دیده میشود، در حالی که خروجی اصلی اگزوز در پشت سپر پنهان شده است. خطوط طراحی خاص در قسمت پایینی بدنه نیز، ابهت ویژهای به این کراساوور میبخشد و آن را از سایر رقبا متمایز میکند.
همچنین درب صندوق به نام جدید این خودرو، U75 پلاس مزین شده است.
در داخل کابین اونترا U75 پلاس با فضایی نسبتا لوکس طرف هستیم؛ شرکت سازنده با وجود تازه کار بودن، تلاش بسیاری برای زیبا نشان دادن محصول خود کرده و استفاده از چرم دوزی های فراوان در سراسر کابین به خوبی گویای این نکته است. در نمای روبروی راننده از یک فرمان 3 شاخه استفاده شده و صفحه کیلومتر 10.25 اینچی چند منظوره نیز از نوع دیجیتالی است. همچنین قرار است این خودرو با 3 رنگ تریم داخلی، قرمز، کرم و قهوه ای عرضه شود.
در قسمت میانی داشبورد نیز یه صفحه نمایش 10 اینچی متصل به کنسول میانی دیده می شود که اکثر امکانات خودرو را در خود جای داده است. در کنسول میانی نیز دسته دنده الکترونیکی خودرو به چشم می خورد از نوع جدید چرخشی است.
کراس اور اونترا U75 پلاس تاکنون در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و نمی توان در مورد امنیت آن نظر دقیقی داشت. با این حال این خودرو به 6 ایربگ مجهز بوده و همچنین از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، سیستم کحافظ فعال واژگونی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار خروج از خط و ... بهره می برد.
اونترا U75 پلاس به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای خودکار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.