تیگو 8 پرو

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
ناموجود
مزایای تیگو 8 پرو
  • شتاب گیری خوب
  • رادار ها و سیستم های کمک رانندگی کامل
  • آپشن های کامل و جذاب
  • کیفیت ساخت بالا
  • خدمات پس از فروش گسترده
معایب تیگو 8 پرو
  • دیفرانسیل جلو بودن
  • حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
  • ردیف سوم ناکارآمد
  • تاخیر صفحه کیلومتر نسبت به شتابگیری
  • سیستم صوتی نه چندان با کیفیت
مصرف سوخت داخل شهر این خودرو 8.6 لیتر، خارج از شهر 5.7 لیتر و در حالت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.
قدرتمند ترین رقیب صفر کیلومتر تیگو 8 پرو در بازار ایران، فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور است، همچنین کراس اور های کارکرده مشهور بازار نظیر هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، تویوتا راو 4 و رنو کولیوس نیز دیگر رقبای این خودرو هستند.
BSD: رادار نقطه کور، LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین، RCTA: رادار تصادف از عقب، LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط)، LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین، ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی، TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک، ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند، IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا، FCW: رادار تصادف از جلو، AEB: ترمز اضطراری خودکار
تیگو 8 پرو از موتور 1.6 لیتری با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. گیربکس این خودرو از نوع 7 دنده دو کلاچه بوده و صفر تا صد آن 8.9 ثانیه است.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو
220 KM/H
حداکثر سرعت
8.9 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1600 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی
6.8 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1540 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/5518
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/55R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)290 نیوتن متر در 2000-4000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)123 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)7
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبسیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت220 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)8.6 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5.7 لیتر در 100 کیلومتر
امکانات رفاهی تیگو 8 پرو
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 6 عدد ( راننده، سرنشین، جانبی راننده و سرنشین، پرده ای )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC، سیستم ترمزگیر ی در حالت اضطراریBAS، سیستم کنترل نیروی رانش TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان کمکی برقی حساس به سرعت
نوع غربیلکغربیلک فرمان سه شاخه با تنظیم ارتفاع - دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی و تنظیمات کامپیوتر سفری، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 3 منطقه ای با قابلیت تنظیم دمای جداگانه برای راننده، سرمشین و سرنشینان ردیف 2 و 3، مجهز به کولباکس
سیستم صوتی و تصویریقابلیت پشتیبانی از رادیو، AUX / USB / Bluetooth، دارای 6 عدد بلندگو برند Sony
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچی برای مولتی مدیا و صفحه کیلومتر، مجهز به دوربین 360 درجه، دارای شارژر بی سیم تلفن همراه
سیستم صندلیهای جلوصندلی های جلو دارای روکش چرمی، دارای آلارم کمربند سرنشین و رانده و تنظیم برقی صندلی ها(راننده 6 و سرنشین جلو 4 جهت)، دارای مموری صندلی راننده و قابلیت تنظیم صندلی شاگرد توسط سرنشین عقب، دارای سردکن صندلی های جلو و سیستم خوش آمد گویی راننده
سیستم صندلیهای عقبصندلی های ردیف سوم به صورت کاملا تاشو، صندلی های ردیف دوم با قابلیت تا شدن و تنظیم پشتی، دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه های جانبی، آیینه تاشوی برقی، دارای گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقفدارای سقف شیشه ای پانوراما به مسایحت 1.17 متر مربع
سیستم روشنایی جلودارای چراغ روشنایی روز،، سیستم گردش چراغ در پیچ ها AFS، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها ( Autolight )، چراغ های جلو فول LED به همراه سیستم هوشمند کنترل نور بالا
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب Full LED
سنسورهای پیش فعالدارای سنسور پارک دنده عقب و جلو، مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS)
سیستم های کمک رانندگیدارای آپشن های ایمنی و دستیار راننده سطح 3 ADAS، 1 رادار نقطه کور یا BSD، سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا LCA، رادار تصادف از عقب یا RCTA، سیستم هشدار خروج از لاین(رادار بین خطوط) یا LDW، سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا ACC، سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا TJA، سیستم کمکی کروز هوشمند یا ICA، سیستم کنترل هوشمند نوربالا یا IHC، رادار تصادف از جلو یا FCW، ترمز اضطراری خودکار یا AEB

چری تیگو 8 پرو، یک خودروی کراس اور لوکس 7 نفره سایز متوسط ساخت کمپانی چری کشور چین است که از سال 2020 به عنوان فیس لیفتی از چری تیگو 8 روی خط تولید قرار گرفته و تولید آن تاکنون ادامه دار بوده است. این خودرو تاکنون در بازار های مختلفی از جمله چین، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی، روسیه و خاورمیانه به عنوان لوکس ترین خودروی چری عرضه شده و به فروش خوبی دست یافته است.

در ایران نیز این خودرو در سال 1400 توسط مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری تحت برند فونیکس به بازار عرضه شد. مدیران خودرو ابتدا در مهر ماه سال 1400 برنامه ای برای تست درایو این خودرو در پیست آزادی برای خبرنگاران فراهم کرد و سپس چند ماه بعد این خودرو را در بازار ایران عرضه کرد. قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی این خودرو در زمان عرضه تبدیل به یکی از پرحاشیه ترین مباحث روز بازار خودرو در ایران شده بود!

 

 

مشخصات فنی تیگو 8 پرو

پیشرانه این خودرو، نخستین موتور توربو چری با پاشش سوخت مستقیم (GDi) در ایران است. این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. وظیفه انتقال این نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ های جلو نیز بر عهده یک گیربکس دو کلاچه تر 7 دنده (Wet DCT) سپرده شده است. تیگو 8 پرو با این قوای فنی می تواند طی 8.9 ثانیه شتاب 0 تا 100 را طی کرده و تا سرعت حداکثر 220 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد.

 

موتور تیگو 8 پرو فونیکس.webp

 

تیگو 8 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو ننیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

تیگو 8 پرو با وجود قدرت بالا مصرف سوختی مناسبی نیز دارد، کراس اور لوکس چری با وزن 1540 کیلوگرم، 6.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند.

 

سیستم تعلیق تیگو 8 پرو.webp

 

ایمنی تیگو 8 پرو

فونیکس تیگو 8 پرو به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای مجهز شده است. همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف C-NCAP، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده و خودرویی ایمن در حوادث رانندگی به شمار می آید. وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC نیز به افزایش ایمنی این خودرو در هنگام رانندگی کمک می کنند. اما مهم تر از همه این ها، مجموعه بزرگ و جذاب رادار ها و سیستم های خودرانی است که در شاسی بلند لوکس چری به چشم می خورند.

 

 

تیگو 8 پرو، نخستین خودروی بازار ایران است که به آپشنهای ایمنی ADAS تجهیز شده است، ADAS یا Advanced Driver Assistance Systems مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته همیار راننده است که با استفاده از اطلاعات دریافتی از رادارهای مختلف خودرو، در فرایند رانندگی به یاری راننده می‌آید، در کل وظیفه این سیستم‌ها افزایش امنیت خودرو و به‌طورکلی افزایش ایمنی جاده‌هاست.

مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی ADAS که برای تیگو 8 پرو در نظر گرفته‌شده عبارت‌اند از:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

 سیستم نظارت بر نقاط کور راننده شامل سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن به این صورت که هنگام رانندگی یا پارک کردن برای باز کردن درب خودرو، در صورت ورود هرگونه شی یا انسان به منطقه کور به راننده آلارم می‌دهد.

  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

این سیستم همواره بر ترافیک جانبی و عقب خودرو نظارت می‌کند تا با پیش‌بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییر لاین، به راننده هشدار دهد.

  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

هنگام دنده‌عقب به‌صورت عمودی یا مورب، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه، با به صدا درآوردن آلارم به راننده هشدار می‌دهد.

  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

در صورت انحراف خودرو از خط جاده، به راننده هشدار داده می‌شود.

  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی می‌کند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک می‌کند. مزیت اصلی برای راننده کاهش کنترل فرمان و در نتیجه راحتی بیشتر رانندگی است. اگرچه  LKA قادر است خودرو را در مرکز خط در شرایط خاصی نگه دارد، اما این عملکرد برای رانندگی خودکار در نظر گرفته نشده.

  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

این سیستم، در واقع همان مدل پیشرفته کروز کنترل است که علاوه بر حفظ سرعت تعیین‌شده، توانایی حفظ فاصله زمانی تعیین‌شده با خودروی جلویی را نیز دارد.

  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

این سیستم در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در خیابان‌هایی که به‌طور استاندارد خط‌کشی شده باشند، توانایی کنترل خودرو در بین خطوط را دارد و اگر جاده خط‌کشی نداشته باشد نیز از موقعیت خودروی جلویی پیروی می‌کند.

  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

در محدوده سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، هنگامی‌که علامت‌گذاری خطوط وجود داشته باشد، خودرو را در لاین خود نگه می‌دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد، از موقعیت خودروی جلویی  پیروی می‌کند.

  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

این سیستم بسته به شرایط ترافیکی و محیطی، نوربالای خودرو را فعال و غیرفعال می‌کند تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید.

  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

هنگام ایجاد ترافیک در جلو، یا نزدیک شدن بی‌محابا به خودرو یا مانعی در جلو، ابتدا یک پیش هشدار نمایش داده می‌شود و در صورت ادامه خطر، یک آلارم دنباله‌دار به صدا درمی‌آید.

  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

همچنین در صورت عدم واکنش راننده به هشدارها و بحرانی شدن وضعیت، خودرو به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

شما همچنین می توانید با تماشای ویدیو معرفی و برسی تیگو 8 پرو+ تکنولوژی خودران از چگونگی عملکرد این رادار ها مطلع شوید.

 

فرمان تیگو8 پرو فونیکس.webp

 

امکانات رفاهی تیگو 8 پرو

چری برای کراس اور لوکس خود در بخش امکانات رفاهی سنگ تمام گذاشته و بسیاری از آپشن های موجود در بازار را روی این خودرو قرار داده است تا بتواند با خودرو های مشهور و جا افتاده بازار رقابت کند.

 

 

موارد زیر، لیست کامل امکانات رفاهی این خودرو را تشکیل می دهند.

شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با پاور ویندوز

آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار

آینه وسط ضد انعکاس نور

سقف پانوراما با مساحت 1.17 مترمربع

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

سیستم  تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه ای با تنظیمات جداگانه برای ردیف عقب

چراغ های جلو LED به همراه سیستم گردش نور در پیچ (AFS) و تنظیم ارتفاع اتوماتیک

سنسور نور

سنسور باران

سنسور پارک جلو و عقب و دوربین 360 درجه

کروز کنترل هوشمند

درب صندوق برقی به همراه سنسور سوئیچ (باز شدن خودکار درب صندوق هنگام نزدیک شدن سوئیچ به آن)

سیستم صوتی سونی با 6 بلندگو و مانیتور 10.25 اینچی لمسی

کول باکس کنسول میانی

شارژر وایرلس گوشی موبایل

صندلی های جلو با تنظیم برقی مجهز به سردکن و گرمکن

سنسور TPMS

شیفتر پشت فرمان

ترمز پارک برقی و اتوهلد

 

 

طراحی ظاهری تیگو 8 پرو

با بررسی مشخصات تیگو ۸ پرو متوجه میشویم این خودرو از زبان طراحی جدید کمپانی چری بهره می‌برد، نمای کلی این خودرو، یک شاسی‌بلند عضلانی با طراحی جعبه‌ای شکل را به مخاطب نشان می‌دهد؛ در نمای جلوی آن، جلوپنجره بزرگ و کهکشانی آن بیش از سایر قسمت‌ها جلب‌توجه می‌کند، چراغ‌های جلو نیز از تکنولوژی LED بهره می‌برند و میزبان دی لایت های طیفی آن هستند، در مجموع گرافیک داخلی چراغ‌های جلو تیگو 8 پرو نمای جذابی را برای آن به وجود آورده است، سپر جلو نیز به شکلی کاملاً حجیم طراحی‌شده و ورودی‌های بزرگ هوا در کنار دیفیوزری شکیل طراحی خشن و جذاب آن را تکمیل کرده‌اند.

 

چری تیگو ۸ پرو

 

در بررسی تیگو ۸ پرو به نمای جانبی میرسیم که تداعی‌کننده خودروهای فول سایزی چون کیا تلوراید یا سانگ یانگ رکستون G4 است، گلگیرهای عقب و جلوی خودرو به‌خوبی حجم پردازی شده‌اند تا نمای جانبی هم در هماهنگی کامل با نمای جلو و عقب باشد، رینگ‌های 18 اینچی و خطوط کرومی دور پنجره‌ها و پایین درب‌ها نیز به جذابیت بصری خودرو افزوده‌اند.

 

عکس تیگو 8 پرو فونیکس.webp

 

در نمای عقب نیز طراحان تمام سعی خود را برای ایجاد نمایی هماهنگ با دیگر قسمت‌ها به کار گرفته‌اند، چراغ‌های تمام LED نسبتا باریک و خروجی‌های کرومی اگزوز در گوشه‌های سپر عقب در ترکیب با حجم پردازی مناسب دیگر اجزا، ظاهر خشن و عضلانی ماشین تیگو ۸ پرو را تکمیل کرده‌اند.

 

 

کابین و فضای داخلی تیگو 8 پرو

با ورود به داخل تیگو ۸ پرو (فضای کابین) فضای داخلی کاملاً مدرن آن جلب‌توجه می‌کند که حداقل در کیفیت و زیبایی ظاهری، چیزی از خودروهای اروپایی و ماشین‌های لوکس آنان کم ندارد. صندلی‌های چرمی جلو طراحی کاملاً ارگونومیکی دارند و روکش چرمی آن نیز کیفیت مناسبی را به سرنشینان القا می‌کند.

 

 

غربیلک فرمان تیگو ۸ پرو به‌صورت D کات طراحی‌شده و در پشت آن شاهد به‌کارگیری یک صفحه‌نمایش بزرگ تمام دیجیتال به‌جای صفحه کیلومتر خودرو هستیم که تمام اطلاعات حیاتی خودرو مانند سرعت، دور موتور و تنظیمات امکانات مختلف خودرو را برای راننده به نمایش می‌گذارد. در امتداد این صفحه کیلومتر دیجیتال و در بالای کنسول مرکزی هم شاهد صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی هستیم که درواقع به صفحه کیلومتر چسبیده و حالتی یکپارچه به خود گرفته است.

 

مانیتور تیگو 8 پرو فونیکس.webp

 

بر روی کنسول میانی خودرو تا حد امکان از کلیدهای لمسی استفاده‌شده و پنل کنترل سیستم تهویه راننده و سرنشین هم به‌صورت لمسی و دیجیتالی در نظر گرفته‌شده است.

ردیف دوم صندلی‌ها نیز از فضای مناسب و جاداری برخوردار است و امکان تنظیم صندلی شاگرد برای سرنشین پشتی نیز فراهم‌شده. همچنین علاوه بر در نظر گرفتن دریچه هوای ردیف دوم و سوم، سرنشینان عقب امکان اعمال تنظیمات جداگانه برای دمای سیستم تهویه این بخش را نیز دارند.

 

صندلی های ردیف عقب تیگو 8 پرو.webp

 

خودروی تیگو ۸ پرو همانند برخی دیگر از خودروهای همکلاس، به ۳ ردیف صندلی تجهیز شده تا ظرفیت ۷ نفر سرنشین را داشته باشد...، اما فضای پا برای سرنشینان ردیف سوم بسیار محدود است که این ردیف را، تنها برای کودکان قابل‌استفاده می‌کند.

با خواباندن ردیف سوم صندلی‌ها، فضای بار عقب به عدد ۱۱۷۹ لیتر می‌رسد و می‌توان با خواباندن ردیف دوم، حجم صندوق‌عقب خودرو را به ۲۰۱۰ لیتر نیز افزایش داد!

 

فضای عقب تیگو 8 پرو فونیکس.webp

 

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو

در برنامه معرفی این خودرو فرصتی دست داد تا با چند دور رانندگی با تیگو 8 پرو در پیچ‌های پیست آزادی، کمی بیشتر با ویژگی‌ها و عملکرد این خودرو آشنا شویم...؛ در ابتدا باید اذعان کرد این خودرو، نخستین محصول ام وی ام در ایران است که با نشستن پشت فرمان آن، به هیچ وجه احساس سواری با یک خودروی چینی به سراغ شما نخواهد آمد، کیفیت مناسب صندلی ها و فرمان، دید خوب راننده به اطراف، دوربین 360 درجه با کیفیت و عایق بندی مناسب کابین مواردی بودند که در همان لحظات اولیه در راننده ایجاد رضایت کردند.

 

 

اما این تمام ماجرا نبود و با شروع حرکت در پیست دریافتیم مهندسان به خوبی توانسته اند خودرویی با ویژگی های دینامیکی قابل قبول به بازار عرضه کنند که با وجود ابعاد بزرگ و مرکز ثقل نسبتا بالا، به خوبی انتظارات را در پیچ های تند آزادی برآورده کند، البته، همانطور که انتظار می رفت، اگر با سرعتی بیش از حد تحمل خودرو وارد پیچ ها می شدیم، چرخ های جلو شروع به سر خوردن می کردند که این موضوع باعث ایجاد کم فرمانی در خودرو می شد، اما با این حال سیستم کنترل پایداری خودرو به شکلی قابل قبول و بدون متوقف کردن خودرو، آن را به مسیر اصلی باز می‌گرداند.

 

 

شتاب گیری تیگو 8 پرو در سرعت های میانی قابل قبول و بهتر از رقبای تنفس طبیعی است، اتفاقی که در درگ برگزار شده بین این خودرو و یک دستگاه هیوندای سانتافه حاضر در پیست هم به خوبی نمایان شد...؛ البته تاخیر ذاتی خودروهای توربوشارژ از حالت سکون در شتاب گیری تیگو 8 هم وجود دارد، اما میزان آن به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات گذشته این خودروساز چینی نیست.

عملکرد جعبه دنده خودرو در حالت اسپرت و شرایط پرفشار پیست قابل قبول و راضی کننده بود، این جعبه دنده دوکلاچه در حالت تیپ ترونیک هم فرمان پذیری کاملا سریع و بی نقصی از خود بروز داد، اما شیفترهای پشت فرمان، دقت لیور دنده برقی روی کنسول میانی را ندارند و بهتر است در مواقع لزوم، برای تجربه سرعت بالاتر دریافت فرامین راننده، از لیور برقی قرار گرفته در کنسول میانی استفاده کرد. متاسفانه با توجه به آسفالت صاف و بدون چاله و محیط خلوت پیست، شرایط برای سنجیدن عملکرد سیستم تعلیق این خودرو محیا نبود؛ همچنین سوالات ما در مورد دقت عمل رادارهای بی‌شمار دستیار راننده آن هم همچنان بی پاسخ مانده است و امیدواریم در آینده فرصتی مناسب برای بررسی این موارد بدست آوریم.

 

 

تیگو 8 پرو در بازار؛ قیمت و رقبا

چری تیگو 8 پرو فول آپشن در بازار چین قیمتی بیشتر از 25 هزار دلار دارد و خودروی ارزان قیمتی محسوب نمی شود. در ایران نیز مدیران خودرو در تاریخ 25 ماه 1400 مراسم معرفی تیگو 8 را برگزار کرد و قیمت 1 میلیارد و 750 میلیونی روی آن گذاشت که در آن زمان باعث تعجب همگان شد اما گذر زمان باعث شد تا تورم عجیب بازار ایران افزایش قیمت سرسام آور تیگو 8 پرو را نیز  به همراه داشته باشد.

فونیکس تیگو 8 پرو در بازار ایران رقیبی از میان محصولات چینی ندارد و رقبای اصلی آن کراس اور های کارکرده مشهور بازار نظیر هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، تویوتا راو 4 و رنو کولیوس هستند.

تیگو 8 پرو در مقایسه با رقبای خود مزیت هایی مانند شتاب بیشتر، آپشن های بیشتر و رادار های کامل، گارانتی طولانی مدت و سواری نرم تر دارد.

در طرف مقابل، رقبای این خودرو از مزیت هایی مانند دو دیفرانسیل بودن، برند معتبر، کیفیت ساخت بالاتر، استهلاک کمتر و حساسیت کم به بنزین (به علت استفاده از پیشرانه های تنفس طبیعی) برخوردارند.

 

تیگو ۸ پرو در ییست آزادی.webp

گالری ویدیوها
معرفی و بررسی تیگو 8 پرو+ تکنولوژی خودران
نظرات کاربران
Dr.mmv
Dr.mmv
4 شهریور 1402
این هایی که چینی چینی میکنن، خریدن ناراضی هستن!!! مردونه تا حالا تیگو ۸ رو از نزدیک دیدن یا سوارش شدن؟!! ببین کسی که میلیاردی ماشین میخره مطمئن باش به اندازه بع