با کمال تاسف به شما اطلاع میدهیم که پایان راه M8 کوپه در ایالات متحده رسید. این مدل که با کد اتاق "F92" در میان علاقه مندان به این برند باواریایی شناخته میشود، بی سر و صدا از لیست محصولات حذف شده است. بعد از اینکه متوجه شدیم حذف شد، تصمیم گرفتیم از BMW بپرسیم که آیا این کوپه پرفورمنس رده بالا واقعاً در ایالات متحده حذف شد؟ جی هانسون، سخنگوی BMW در ایمیلی به Motor1 تایید کرد که فروشندگان دیگر سفارش نمیگیرند.
با این حال، هنوز هم میتوانید با انتخاب مدل کانورتیبل، M8 دو درب را در ایالات متحده خریداری کنید. علاوه بر این، جی به ما گفت که M8 Gran Coupe کاربردیتر فعلاً باقی مانده است. این سدان همچنین به عنوان آلپینا B8 ارائه میشود، بنابراین شما هنوز گزینههایی دارید. M8 چهار درب و B8 شیکتر میتوانند جایگزینهای محکمی برای M5 جدید باشند، بهویژه اگر از طرفداران پیشرانه هیبریدی پلاگین و وزن فوقالعاده بالا نباشید.
اکنون که M8 کوپه در آمریکا دیگر به فروش نمیرسد، فرصت خوبی است به یاد بیاوریم که ب ام و در اوایل دهه 1990 یک M8 را نیز در طول چرخه عمر سری 8 اصلی ("E31") ساخت که متأسفانه، از مرحله نمونه اولیه فراتر نرفت. این واقعاً مایه شرمساری است زیرا نسل اول M8 قدرت هیولایی 640 اسب بخاری داشت. حتی در سال 2025، این مقدار هنوز بیشتر از هر مدل بنزینی خالص دیگری است که تا کنون توسط ب ام و فروخته شده است. البته این عنوان به خودرو M5 CS با قدرت پیشرانه 627 اسب بخار میرسد.
M8 قدیمی دارای یک موتور V-12 بزرگ 6.0 لیتری با گشتاور 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) بدون استفاده از توربوشارژر بود. موتور «S70/2» که شاید از مک لارن F1 به یاد داشته باشید، خروجی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای عقب میرساند. ب امو ادعا میکند که M8 E31 که هرگز وجود نداشت، میتوانست به سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ساعت برسد.
نمونه اولیه M8 پس از استفاده از پلاستیک تقویت شده با شیشه برای کاپوت، درب صندوق عقب و دربها، کمتر از 1450 کیلوگرم وزن داشت. در مقایسه با سری 8 معمولی، چراغهای جلوی جذاب برای آیرودینامیک بهتر در سرعتهای بالاتر را از دست داد.
در مورد نسل سوم M8، ما لزوماً روی آن حساب نمیکنیم. گزارشهای متعدد حاکی از آن است که کل خانواده سری 8 در مقطعی از سال 2026 بازنشسته خواهند شد.