نزدیک به سه سال قبل بود که سوبارو اعلام کرد که دیگر نسخه STI از WRX تولید نخواهد کرد، مدت کوتاهی پس از اعلام آن خبر، گزارشهایی منتشر شد که نشان می داد این تصمیم سوبارو به دلیل مقررات جدید و سختگیرانه آلایندگی است…!
اما ظاهرا تا سال 2025، سوبارو تغییراتی در برنامه های خود داشته است چرا که در رویداد خودرویی توکیو، یک WRX STI جدید را به نمایش گذاشته است.
این خودرو بر اساس JDM-spec WRX S4 STI Sport R EX ساخته شده و ویژه بازار ژاپن تدارک دیده شده است.
ُ210 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی قدرت میگیرد. این پیشرانه توان 296 اسب بخاری دارد که برتری 25 اسب بخاری، نسبت به WRX ساده بازار امریکا را نشان میدهد.
با این حال، این افزایش قدرت در مقایسه با S209 که در سال 2019 با 341 اسب بخار به امریکا رسیده بود، حس نمیشود. این نسخه یک گیربکس شش سرعته دستی داشت که متاسفانه برای S210 اینطور نیست. این مدل دارای گیربکسی به نام "Subaru Performance Transmission" است، یک اصطلاح بازاریابی که سعی می کند CVTها را هیجان انگیزتر کند.
S210 فضای اضافی خود را از سیستم اگزوز ارتقا یافته و مجراهای ورودی مختلف دریافت میکند. مهندسان همچنین ECU موتور باکسر را تغییر دادند که تمام قدرت را در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور را از 2000 دور در دقیقه در اختیار راننده می گذارد.
در سایر بخشها، رینگ 19 اینچی فورج BBS با لاستیکهای 255/35R19 Michelin Pilot Sport 4S، ترمزهای برمبو جلو، دمپرهای کنترلشده الکترونیکی و خنککننده مایع گیربکس سوبارو پرفورمنس نیز تعبیه شده!
فراتر از تغییرات مکانیکی، این سدان اسپرت دارای کیت بدنه آیرودینامیک با اسپویلر کربنی در عقب و حاشیه مشکی است. در داخل کابین، صندلیهای ریس کربنی ریکارو هشت طرفه، کمربندهای ایمنی قرمز، سطوح مشکی پیانویی فراوان و شماره سریال به چشم میخورد تا به شما یادآوری کند که این یک WRX معمولی نیست، بلکه یک STI واقعی است.
سوبارو تنها 500 دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رساند و در بهار امسال قابل سفارش است. قیمت آن مشخص نشده، اما باتوجه به وجود ویژگیهای بزرگ در S210، مطمئنا ارزان نخواهد بود.