بازگشت گیربکس دستی و آینده هیبریدی؛ برنامه‌های استون مارتین

25 بهمن 14039:00
5 دقیقه


آدریان هالمارک پس از مدت‌ها مدیریت بنتلی، حدود 5 ماه را به عنوان مدیرعامل استون مارتین سپری کرده و اکنون، او در مورد برنامه‌های خود برای این برند به رسانه‌ها می‌گوید. در اصل، او پورشه را به عنوان یک مدل خوب برای نحوه توسعه انواع مختلف برای برند دیده و می‌خواهد استون نیز کاری مشابه انجام دهد.  در اخباری که مطمئناً علاقه‌مندان را خوشحال می‌کند، او به وجود گیربکس دستی در محصولات اشاره کرد.

هالمارک طی میزگردی در نیویورک به خبرنگاران گفت: « برای اسپرت بودن و تجربه واقعی و خالص خودروهای اسپرت، ما به یک سیستم انتقال قدرت دستی نیاز داریم. ما یکی داریم، اما باید این موضوع گسترش پیدا کند."

aston martin vantage.webp

گیربکس دستی که او به آن اشاره می‌کند، 6 سرعته استفاده شده در Valor و Valiant است. استون مارتین از زمان ونتیج AMR 2019 هیچ خودروی گیربکس دستی تولید نکرد و این شرکت تنها 200 نمونه از آنها ساخته است. اما خودروهایی مانند 911 GT3 و S/T ثابت می‌کنند که بازار واقعی برای گیربکس دستی در رده‌های بالاتر بازار خودروهای پرفورمنس وجود دارد.

هالمارک چیزی بیش از بسته‌های رنگی و تزئینی ساده می‌خواهد، اگرچه این بسته‌ها نیز درکارند و کنار نخواهند رفت. البته کمپانی تصمیم دارد خودروهایی با تمایز سیستم فنی بیشتر عرضه کند. اگرچه رسیدن به این اهداف 1 تا 1.5 سال طول می‌کشد. هالمارک می‌گوید چند کار وجود دارد که ما توانسته‌ایم به سرعت انجام دهیم، اما آن‌ها تزئینی‌تر هستند تا اساسی‌تر. وی بیان داشت "اگر چیزهایی خارج از نمایندگی وجود دارد، باید شما بررسی کنید تا به خواسته‌های خود در محصولات دست پیدا کنید.»

او در مورد خودروهایی با سیستم تعلیق متفاوت و قدرت بیشتر صحبت کرد، حتی به "بازگرداندن یک خودرو مسابقه‌ای جاده‌ای" نیز اشاره کرد، اگرچه برخی از انواع ممکن است فقط در بازارهای خاصی در دسترس باشند. برای مدل DBX، هالمارک فکر می‌کند برای این خودرو تجملاتی نیاز است چیزهای بیشتری وجود داشته باشد. در حقیقت استون مارتین می‌خواهد یک رقیب برای کالینان تدارک بیند.

برای DB12، Vantage و Vanquish، او می‌خواهد به سمت دیگری برود و اعتبار اسپرت آنها را افزایش دهد. اما در حالی که تولید همه این مدل‌ها زمان می‌برد، او نگران این موضوع نیست، زیرا این خودروها به‌علاوه یک DBX بروز شده، همه اخیراً عرضه شده‌اند، بنابراین تازه هستند. Vantage رودستر هنوز کاملاً وارد بازار نشده است و ما هنوز Vanquish Volante رودستر را ندیده‌ایم.

aston-martin-vantage-roadster (2).webp

همچنین هیبریدی‌هایی در راه هستند. هایپرکار والهالا اولین خودرو است، اما هالمارک تایید کرد که خودروهای موتور جلو نیز بزودی الکتریکی می‌شوند.  

استون مارتین برای قطعات خودروی برقی آینده خود با Lucid شراکت دارد، اما در حال کار کردن روی راه حل متفاوتی برای پیشرانه هیبریدی خود است. یکی از چالش‌ها این واقعیت است که DB12، Vantage و Vanquish همگی از یک گیربکس نصب‌شده در عقب استفاده می‌کنند و یک راه‌حل ساده برای پلاگین و بازی برای این نوع طرح‌بندی پیشرانه در بازار امروزی وجود ندارد.

خودروی برقی هنوز در دست توسعه است، اگرچه مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، استون در حال کاهش برنامه‌های قبلی خود برای محصول برقی است. او گفت: "ما هنوز اولین وسیله نقلیه برقی با باتری را در این دهه، در پنج سال آینده خواهیم داشت، اما به جای تلاش برای تولید هرچه بیشتر در طول پنج سال آینده! هالمارک گفت که انتظار دارد تا پایان دهه 15 درصد از فروش خودروهای برقی را به خود اختصاص دهد، در حالی که 85 درصد باقیمانده را خودروهای احتراقی و هیبریدی تشکیل خواهند داد."

فراتر از انواع مدل‌های واقعی، هالمارک می‌خواهد لیست گزینه‌های استون مارتین را گسترش دهد و به مشتریان فرصت بیشتری برای شخصی سازی بدهد. او در اوایل دوران تصدی خود، تیمی را مجبور کرد که فهرست کامل گزینه‌ها را از رقبا جمع‌آوری کند و مشخص کند که کدام یک می‌تواند در برند استون مارتین قرار بگیرد. لیست گزینه‌های گسترده باید در ماه های آینده ارائه شود.

aston-martin-vanquish_5.webp

هالمارک به آینده بزرگ‌تر نیز نگاه می‌کند. وی گفت: "از نقطه نظر عملکرد تجاری، این یک شرکت با پتانسیل فوق العاده بالا است و ما باید آن را به یک شرکت با عملکرد بالا تبدیل کنیم و منظور من فقط خودروها نیست. چیزهایی مانند گزینه‌ها، مشتقات و همه این موارد همگی به ارتقای خط مقدم و مشارکت کمک می‌کنند، اما ما همچنین باید به‌عنوان یک سازمان بسیار سازنده‌تر شویم.»

استون نتایج مالی سال 2024 خود را در پایان این ماه به اشتراک خواهد گذاشت و هالمارک در مورد چگونگی تبدیل شرکت به آن سازمان "با عملکرد بالا" عمیق‌تر صحبت خواهد کرد. "ماموریت من این است که اولین مدیرعامل در 112 سال باشم که آن را به طور پایدار سودآور کنم."

منبع: car.ir