پورشه، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان در حال حاضر، نگاه سختی به آینده دارد و در حال ارزیابی دوباره برنامههای خود است. به طور خاص، این به این معنی است که فشار الکتریکی شدن را به نفع موتورهای احتراقی کاهش می دهد! اما این کار به آسانی چرخاندن سوئیچ نیست و امری است که برای کمپانی گران تمام میشود.
در مورد پورشه، قیمت میتواند بالا باشد. در 6 فوریه، این شرکت برخی از ارقام مالی اولیه را برای انتظارات در سال آینده به اشتراک گذاشت. پیشبینی میشود که توسعه تولید مربوط به پیشرانههای احتراقی و هیبریدی 831 میلیون دلار هزینه داشته باشد. توجه داشته باشید، این فقط برای سال 2025 است!
این رقم همچنین شامل هزینههای مربوط به «فعالیتهای توسعه باتری» میشود، بنابراین صرفاً هزینهای برای موتوهای احتراقی نیست. گفته میشود، خودروهای هیبریدی جدید پورشه برای پلتفرمهای خاص به باتری نیاز دارند.
طبق گفته پورشه، با بازگشت به موتورهای احتراقی، حاشیه سود بین 10 تا 12 درصد کاهش مییابد و این شرکت درآمد فروش 40 تا 41 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است.
پورشه سال گذشته اعلام کرد که تولید مدل های V-8 را برای کاین و پانامرا پس از سال 2030 نیز ادامه خواهد داد. مدیر مالی پورشه لوتز مسکه به Automotive News Europe گفت که این شرکت بیشتر به دنبال ایجاد نسخههای هیبریدی یا احتراق کامل از وسایل نقلیه است که در ابتدا فقط الکتریکی بودند. پیش بینی مالی پورشه در سال 2025 این بیانیه را تقویت میکند.
این خبر در حالی منتشر میشود که این خودروساز برای ارایه نسل بعدی 718 پیش از عرضه برنامهریزی شده آن در اواخر سال جاری گام برمی دارد. این خودروی اسپرت جدید از طرح موتور وسط خود صرف نظر کرده تا به یک خودروی برقی تبدیل شود! هرچند نمیتوانیم تعجب کنیم که آیا برنامههایی برای ارایه نسخه ای با پیشرانه درون ساز یا هیبریدی نیز در حال انجام است یا خیر!
همچنین گزارش شده که عرضه پورشه کاین برقی جدید نیز با تاخیر مواجه شده و این امر باعث ایجاد شک و تردید در عرضه برنامهریزی شده آن برای سال 2026 شده است. این موضوع در مورد پرفروشترین خودروی پورشه، ماکان EV جدید نیز صدق می کند.