شورولت بلیزر در آستانه بازنشستگی! گزارش جدیدی از جنرال موتورز با استناد به "منابع نزدیک به این شرکت" ادعا میکند که این خودروساز پس از سال 2025 این کراس اوور را از خط تولید آمریکایی خود حذف خواهد کرد.
فروش این کراس اوور در سال گذشته با کاهش 20 درصدی نسبت به سال 2023 روبرو شد. شورولت بیشترین فروش بلیزر را در دومین سال معرفی ثبت کرد و فروش این خودرو در آن سال تقریباً به 95000 دستگاه رسید، اما از آن زمان تاکنون هرگز چنین آمار موفقی را تکرار نکرده است. بلیزر اولین بار در سال 2019 در ایالات متحده به فروش رسید.
Motor1 برای تأیید این گزارش با شورلت تماس گرفت. یکی از سخنگویان شورولت از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و فقط گفت که این شرکت هیچ تغییری در برنامه خود برای به اشتراک گذاشتن تصمیمات داخلی خود ندارد.
شورولت، بلیزر را در کارخانه Ramos Arizpe خود در مکزیک میسازد، جایی که مجموعهای از خودروهای الکتریکی جنرال موتورز را نیز مونتاژ میکند، مانند شورولت بلیزر الکتریکی، اکوئیناکس الکتریکی و کادیلاک Optiq و هوندا پرولوگ. Automotive News این هفته گزارش داد که جنرال موتورز یک شیفت در کارخانه را حذف کرده و برنامه آن را به تنها دو شیفت کاری کاهش داده است.
در ژانویه 2024 توییتی از وزارت اقتصاد مکزیک اعلام کرد که جنرال موتورز در سال 2025 فقط خودروهای برقی را در این تاسیسات تولید خواهد کرد، و اکنون این مهلت به پایان رسیده است. بلیزر پلتفرمی مشترک با کادیلاک XT5 و XT6 دارد که GM Authority گزارش داده ممکن است پس از سال 2025 کنار گذاشته شود.