پیکاپ تیگارد L7 که نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ به نمایش درآمد، اکنون موفق به دریافت پلاک ملی شده و آماده ورود به جادههای کشور است. این خودرو قرار است از اوایل سال آینده وارد بازار شود و به یک گزینه جدید در سگمنت پیکاپهای دو دیفرانسیل تبدیل شود. با پلاک شدن این مدل، تیگارد موتور بهطور رسمی وارد رقابت با دیگر پیکاپهای حاضر در بازار ایران خواهد شد.
تیگارد L7 در واقع همان ZX-Auto ترالورد (Terralord) است، محصولی از برندی که پیشتر مدلهایی مانند کاپرا و G9 را نیز به بازار ایران معرفی کرده بود.
پیکاپ تیگارد L7 در حال حاضر با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار شده است که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی تولیدشده توسط این موتور، از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل میشود.
پیشرانه استفادهشده در این خودرو، نسخه ارتقایافتهای از موتور 4G69 گریتوال وینگل 5 است که با کد 4K22D4M شناخته میشود. در این نسخه جدید، قدرت موتور ۱۵ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰ نیوتنمتر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته که باعث بهبود عملکرد این پیکاپ شده است.
در حال حاضر، نسخه عرضهشده از تیگارد L7 در ردهای اقتصادی از نظر سطح امکانات قرار دارد، اما مدیران تیگارد موتور وعده دادهاند که در آینده، نسخه فولآپشن این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. با ورود نسخه اتوماتیک، انتظار میرود L7 بتواند رقابت جدیتری در بازار پیکاپهای دو دیفرانسیل ایران داشته باشد.
پیکاپ کاپرا ۲ بهمن موتور را به عنوان جدی ترین رقیب این خودرو در بازار شناخته می شود. با پلاک شدن پیکاپ تیگارد L7، این خودرو بهزودی وارد بازار میشود و باید دید آیا میتواند در کنار رقبای قدرتمندی که در این سگمنت حضور دارند، سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد؟