1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی گران شدن 100 میلیون تومانی هیوندای سانتافه در ایران

بررسی گران شدن 100 میلیون تومانی هیوندای سانتافه در ایران

3 بهمن 1396
  • 5

در حال حاضر عدم نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی به حدی شده که هر شرکت بنا به صلاحدید خود و بدون توجه به ضابطه‌ها اقدام به افزایش قیمت محصولات می‌کند.

 بررسی گران شدن 100 میلیون تومانی هیوندای سانتافه در ایران

این روزها با افزایش قیمت دلار هرج و مرج بازار خودروهای وارداتی وارد فاز جدیدی شده به نحوی که هر شرکت تصمیم به افزایش دوباره قیمت محصولات خود گرفته است. به اعتقاد فعالان بازار عدم نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی به حدی شده که هر شرکت بنا به صلاحدید خود و بدون توجه به ضابطه ها اقدام به افزایش قیمت محصولات می کند.

شرایط امروز بازار خودروهای وارداتی دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و خریداری هم در بازار نیست. از طرف دیگر کسی پاسخگویی این آشفته بازار نبوده و فقط مدام از نظارت‌ بر قیمت‌های جدید صحبت می‌‌کنند اما در عمل بازار طی ماه‌های اخیر بازار شاهد ساماندهی نبود و فقط به جولان شرکت ها برای سود بیشتر تبدیل شده است.

فروش سانتافه شرکت کرمان‌موتور برای اولین بار در خردادماه سال جاری آغاز شد. لازم به ذکر است که سانتافه ارایه شده از سوی کرمان موتور، نسخه کم آپشن مربوط به این خودرو می‌باشد.

سانتافه از امارات به ایران می‌آید/ قیمت در آنجا چقدر است؟

طی بررسی های شکل گرفته از شهرهای دبی و ابوظبی، قیمت سانتافه 2018 با موتور 2.4 در فول‌ترین نسخه حدود 93 هزار درهم می‌باشد یعنی این خودرو با محاسبه قیمت امروز درهم حدود 120 میلیون تومان قیمت دارد. سانتافه با محاسبه هزینه 100 درصدی برای تعرفه و هزینه حمل به ایران چیزی حدود 240 میلیون تومان می‌شود. با محاسبه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده سال 96 به رقم 261 میلون تومان میرسیم. با در نظر گرفتن حداکثر 40 میلیون تومان سود فروشنده، هزینه خودرو فرسوده، بیمه و شماره‌گذاری و ... نهایت قیمت هیوندای سانتافه در فولترین مدل موجود باید 300 میلیون تومان و با مدل 2018 به دست مصرف کننده نهایی در ایران برسد.

در فرمول ارایه شده در ایران چگونه سانتافه کم‌آپشن با مدل 2017 حدود 335 میلیون تومان از سوی نمایندگی‌ها به فروش میرسد، سوالی است که باید از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان پرسیده شود.

جدول عجیب تغییرات قیمت سانتافه از خرداد تا بهمن ماه 96:

 بررسی گران شدن 100 میلیون تومانی هیوندای سانتافه در ایران



نظرات

  • علی علی (5 بهمن 1396 ساعت 01:44)

    وقتی ما خودمون داریم خودمون رو میخوریم وقتی خودمون برای همدیگه سفارش قبر میدیم به حساب میت چه توقعی از حاکمیت دارین

  • رضا رضا (3 بهمن 1396 ساعت 15:45)

    درود برشما حتی سیصد میلیون هم نمی رسه چطور حساب کردین اینجا ایرانه جناب قانون یکشبه نه بلکه یک ساعته تغیر میکند حساب کتابی در کار نیست فقط خرید را تحریم کنیم یکسال اگه خودرو صفر نخریم طوری نمیشه باید خوده مردم کاری انجام دهند...خرید ممنوع...خرید ممنوع....دیروز رئیس نمایشگاه دارها میگفت سر رسید وارد کنندها داره میرسه خیلی نگرانند...فقط خرید نکنید ببین درست میشه یا نه

  • دکتر دکتر (3 بهمن 1396 ساعت 12:59)

    حتما هم که بررسی میشه....
    اگه ندیدی تا 350 هم بیارن قیمتشو
    ساده نباشین ..کدوم حمایت از مصرف کننده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    جمش کنین بابا...

  • علی علی (3 بهمن 1396 ساعت 11:22)

    بسیار مطلب خوبی بود اما لطفا به این رقم های کوچک اکتفا نکنید!
    تحلیل برای بی ام و ٧٤٠ که از ٦٥٠میلیون به ١میلیاردو ٤٠٠رسیده هم روی سایت بزارید.

  • مهدی مهدی (3 بهمن 1396 ساعت 10:11)

    این طرز محاسبه کاملا اشتباهه چون:
    ۱.قیمت مصرف کننده در امارات در نظر گرفته شده که یقینا مالیات،عوارض،بیمه،سود نمایندگی کشور امارات و ... در اون لحاظ شده.
    ۲.نباید سود‌جداگانه ای برا نمایندگیها در نظرگرفت چون اونا سود خودشون رو از کارخانه با تخفیف گرفتن میگیرن و این قانون بازاره.
    پس قیمت سانتافه در بدترین حالت نباید بیشتر از ۲۵۰ میلیون باشه