ورود
زامیاد طرح جدید فروش فوری وانت نیسان ارتقایافته زامیاد EX تکسوز را اعلام کرد. این مرحله از فروش بهصورت نقدی و اعتباری انجام میشود و طبق اعلام شرکت، ثبتنام از ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 6 آذرماه ۱۴۰۴ از طریق سامانه فروش اینترنتی سایپا آغاز خواهد شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

در این بخشنامه، قیمت قطعی زامیاد ex تکسوز 981 میلیون تومان تعیین شده است. هنگام ثبتنام، خریدار باید مبلغ 606 میلیون تومان را به عنوان پیشپرداخت واریز کند و باقیمانده هزینه از طریق تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۴ ماهه قابل پرداخت است. موعد تحویل خودرو نیز ۳۰ روز پس از تکمیل مراحل ثبتنام عنوان شده است.
| نام خودرو | مبلغ خودرو (نقدی) | مبلغ پیش پرداخت | مبلغ تسهیلات | دوره اقساط | مبلغ هر قسط | تحویل |
| زامیاد ex تکسوز | 981,780,000 | 606,080,000 | 400,000,000 |
24 ماهه (6 چک به فواصل 4 ماه) |
85,653,000 | 30 روز |
شرکت زامیاد در بیستودومین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ از محصول جدید خود با نام زامیاد EX (نیسان اکستند) رونمایی کرد. این خودرو قرار است بهعنوان جانشین وانت نیسان آبی فعلی وارد خط تولید شود. با وجود حفظ ظاهر کلی و فرم بدنه، برخی بخشهای فنی، ایمنی و تجهیزات کابین در این مدل تغییر کردهاند.
در Zamyad EX چند بهروزرسانی نسبت به نسل قبلی دیده میشود، از جمله:
طبق اعلام زامیاد، این مدل موفق به دریافت استانداردهای ۸۵گانه شده است.
وانت نیسان اکستند همچنان از همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهارسیلندر خانواده Z24 بهره میبرد، اما این موتور در نسخه جدید با نام M24 پلاس تولید میشود. در این نسخه، تغییرات بهمنظور کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی انجام شده است.
طبق اعلام زامیاد و مگاموتور، در موتور M24 پلاس موارد زیر اعمال شده است:
|
مشخصه فنی |
مقدار |
|---|---|
|
حجم موتور |
۲.۴ لیتر، ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ |
|
قدرت |
حدود ۹۴ اسب بخار |
|
گشتاور |
۱۸0 نیوتنمتر |
|
نوع سوخت |
دوگانهسوز (CNG و بنزین) |
|
محور محرک |
عقب |
زامیاد در سال ۱۴۰۳ مجوز تولید ۳۵ هزار دستگاه نیسان آبی با استاندارد قبلی را دریافت کرده بود. طبق اعلام شرکت:
زامیاد EX از نظر طراحی کلی و موتور تفاوت بنیادینی با نیسان آبی ندارد، اما با اضافه شدن چند سامانه ایمنی و تغییرات در کابین، بهروزرسانیهایی نسبت به نسخه قبلی پیدا کرده است. با این حال ساختار فنی همچنان همان موتور قدیمی ۲.۴ لیتری و گیربکس دستی است و نوع کاربری خودرو همچنان در همان گروه وانتهای باری سنتی قرار میگیرد.




