1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت کلیه خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان

قیمت کلیه خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان

5 خرداد 1397
  • 9

امروز قصد داریم به بررسی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل در بازار کشور بپردازیم که در محدوه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان قرار دارند. شایان ذکر است که مبنای گزارش ما، قیمت اعلامی توسط کارخانه می باشد. قیمت های درج شده در جدول ذیل مربوط به هفته اول خرداد ماه 97 می باشد.

 قیمت کلیه خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان

با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار کشور که هفته به هفته این قیمتها تغییر می کنند تصمیم گیری برای خرید خودرو در این بازه قیمتی کمی سخت شده است و ممکن است خودرویی را این هفته بتوان دراین بازه قیمتی خریداری کرد ولی در هفته بعد نتوان خرید. خودروهایی هم بودند که در سال گذشته در این بازه قیمتی قرار داشتند که با افزایش قیمت ها در اواخر سال گذشته و بهار امسال به یک رده بالاتر یعنی در بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان حرکت کرده اند که می توان به برلیانس H220 دنده‌ای و رنو تندر E2 با گیربکس JHQ اشاره کرد.


قیمت کلیه خودروهای موجود در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان در بازار :


 قیمت کلیه خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان

همانطور که در جدول فوق مشخص می باشد تعدادی از این خودروها در بازار تفاوت قیمت فاحشی را با قیمت کارخانه دارند که مهمترین دلیل آن افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کارخانه در کنار عدم عرضه و فروش خودرو در بازار توسط خودروسازان می باشد. محصولات ایران خودرو از تفاوت قیمت بیشتری در بازار نسبت به محصولات سایپا برخوردار می باشند و دلیل آن هم این است که سیاست های اشتباه این شرکت در خصوص نفروختن خودرو با موعد تحویل فوری و یا 30 روزه می باشد که باعث شده است دلالان در این بخش سود زیادی را نصیب خود کنند. ولی سایپا با طرح فروش فوری کلیه محصولات خود باعث شده است تفاوت چندانی بین قیمت کارخانه و بازار وجود نداشته باشد.

نکته دیگری که جلب توجه می کند این است که تیراژ تولید در کشور ماه به ماه در حال افزایش است و این مطلب با توجه به رکود موجود در بازار می بایستی منجر به کاهش تقاضا و متقابلا کاهش قیمت خودرو در بازار گردد ولی حضور قدرتمند دلالان و سودی که در زمینه خرید و فروش خودرو در کشور وجود دارد، همینطور برخی سیاست های اشتباه خودروسازان باعث شده است که مشتری واقعی و مصرف کننده نهایی نتواند مستقیم از کارخانه با قیمت اعلامی توسط خودروساز خرید نمایند و به الاجبار می بایستی با خرید از بازار با قیمت بیشتر خودروی مورد نظر خود را تهیه نماید .

متاسفانه مردم کشور ما به دلیل سود مناسبی که از ثبت نام خودرو در کارخانه و فروش آن در بازار آزاد وجود دارد، اقدام به خرید و فروش خودرو می کنند . همین قضیه باعث می شود که تقاضای کاذب در بازار به وجود آید و باعث افزایش قیمت خودرو در بازار گردد. منتها می شود با ایجاد طرح های فروش فوری با موعد تحویل 30 روزه و یا کمتر به راحتی جلوی رانت خواری افراد را گرفت.

امید است که دستگاهای نظارتی در کشور نظیر وزارت صمت، شورای رقابت و همچنین مجلس، به قضیه قیمت خودرو ورود کرده و با بررسی دقیق وضعیت خودروسازان و بازار خودرو در کشور با اخذ تصمیمات و مصوبه های صحیح، در جهت کنترل افزایش قیمت خودرو در کشور اقدام کنند تا بتوانند آرامش را به بازار خودرو در کشور برگردانند.



نظرات

  • حسین حسین (7 خرداد 1397 ساعت 13:01)

    تنها راه حل ممکن نخریدن خودرو کارخانه و نو هستش. این همه ماشین تو بازاره. چرا باید با این قیمت ماشین های مشکل دار 2 ستاره نو خرید . اگه نخرید چند ماه دیگه مجبور میشه قیمت هارو پایین بیارن . 6 ماه نخرید درش رو تخته میکنه میره پی کارش. تا افزایش کیفیت ندادن حق ندارن تولید کنن. ماشین 3 تا 5 ستاره از چین وارد میشه 60 درصد تعرفه میده تازه میشه رقیب قیمتی محصولات داخلی . ببینید شرکت چینی چقدر سود میکنه که به این ارزونی میفروشه. کارگر و برقش هم از ایران خیلی گرون تر هستش

  • الهام الهام (6 خرداد 1397 ساعت 10:57)

    ایران خودرو وسایپا 40 ساله داره ***** میکنه و تاوانش رو هم ملت بد بخت باید بدن مصرف خودرو داخلی 2 تا 4 لیتر بیشتر از خارجی هاست با ضرر مصرف سوخت آلایندگی هم حساب کنیم ادامه این شرایط سالهاست که مقرون بصرفه نیست دولت

  • نوروز نوروز (5 خرداد 1397 ساعت 20:35)

    قشنگ دویست سال از دنیا عقب هستیم هر روز ارزش پول مون میاد پایین بعد شما خبر گزاشتید با سی چهل میلیون پول چی میشه بخری همین جوری دست و پا بزنیم با این پول موتور گازی هم نمیشه بخری چه برسه به ماشین یادش بخیر یکی میخواست به مردم دنیا مدیریت جهانی یاد بده

  • صادق صادق (5 خرداد 1397 ساعت 12:19)

    **** به این دو شرکت خودروساز داخلی
    و *****به کسانی که به این مردم خیانت میکنند
    گناه این مردم چیه که باید ارابه های مرگ این دو شرکت رو به هر قیمتی سوار بشن.؟
    یکی به داد این مردم بینوا برسه

  • v.d v.d (5 خرداد 1397 ساعت 12:14)

    این عوارض گمرکی رو بردارن حالا به این دو شرکت مثلا خودرو ساز بگو بیا رقابت کنه به یه ماه نرسیده در خوروسازیشون رو گل میگیرن .

  • SUDN SUDN (5 خرداد 1397 ساعت 11:59)

    چرا ایران خودرو بسته شود این چه دعایی است بگید مدیران کار بلد بیان چرا یک عده جوان تو این وضعیت بیکار بشن آخه

  • ابراهیم ابراهیم (5 خرداد 1397 ساعت 11:36)

    آره حق با شماست خیلی مسخره بازی شده قیمت خودروهای داخلی. با همین فرمون پیش بریم به زودی می بینیم که پراید وارد این بازه قیمتی میشه ولی با همون کیفیت و همون امکانات

  • احمد احمد (5 خرداد 1397 ساعت 09:43)

    خر سوار بشیم بهتر از این آشغال های ساخت این دو شرکت ***** است

  • majid majid (5 خرداد 1397 ساعت 09:43)

    انشالله بزودی ایرانخودرو بسته شود بخاطر خودروهای بی کیفیت و گران بدون خدمات