1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نگین خودرو : ورود 2 خودروی جدید رنو به ایران و کاهش حجم بازار خودروهای وارداتی

نگین خودرو : ورود 2 خودروی جدید رنو به ایران و کاهش حجم بازار خودروهای وارداتی

21 خرداد 1397
  • 3

سال گذشته بنا به دلایلی چون بسته بودن چندماهه ثبت سفارش، افزایش ناگهانی تعرفه‌ها و افزایش نرخ ارز، سال چندان پررونقى براى خودروسازان خارجى و واردکنندگان خودرو نبود. روندى که متاسفانه در سال جدید نیز با نادیده گرفته شدن برجام از سوى آمریکا و افزایش مجدد نرخ ارز ادامه داشته است.

فرشید کریمى‌مهر معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین‌خودرو در گفتگویی به برنامه‌هاى نگین‌خودرو در سال جارى، وضعیت بازار خودرو و ابهامات کسب و کار در این حوزه پرداخت.

 نگین خودرو : ورود 2 خودروی جدید رنو به ایران و کاهش حجم بازار خودروهای وارداتی

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین‌خودرو با پیش بینی کاهش 30 درصدی حجم بازار واردات خودرو در سال 1397 نسبت به سال گذشته، واردات امسال را کمتر از 50 هزار دستگاه خودرو تخمین زد.

وی در تحلیل وضعیت واردات خودرو گفت: برای پیش بینی حجم بازار در شرایط کنترل شده، بایستی تحلیل عوامل از دو منظر کشش تقاضا و میزان عرضه بررسی گردد.

از منظر کشش تقاضا، با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی بدلایلی همچون: افزایش تقریبی 70 درصدی تعرفه واردات خودرو، افزایش 10 درصدی نرخ ارز مبادله ای، صعود چشمگیر نرخ ارز در بازار و نوسانات زیاد ارزی، افزودن سرفصل جدید هزینه ای در شماره گذاری معادل 10 درصد قیمت خودرو ، تغییر اسقاط خودرو و ... انتظار کاهش تقاضا وجود خواهد داشت.

از منظر عرضه، بودجه سال 97 و کاهش درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو 97 برهانی قاطع بر خیز دولت برای کنترل واردات می‌باشد، از سویی دیگر سایر اقدامات از قبیل ابهام در تخصیص منابع ارزی برای واردات، رویکرد مبهم در اعمال تعرفه‎‌های جدید، حکم دیوان اداری و بستن طولانی مدت سامانه ثبت سفارش خودرو و تغییرات مستمر ضوابط همه و همه مهر تائیدی بر سالی پر چالش برای کنترل عرضه خودروهای وارداتی خواهد بود.


ورود دو پرچمدار دیگر رنو


 نگین خودرو : ورود 2 خودروی جدید رنو به ایران و کاهش حجم بازار خودروهای وارداتی

نگین خودرو در راستای تکمیل سبد عرضه محصولات و بهره مندی مشتریان بخش های مختلف بازار، دو خودروی جدید علاوه بر محصولات فعلی، بزودی عرضه خواهدکرد. کریمی مهر در مورد زمان دقیق ورود خودروهای جدید، یاد آور شد که این خودروها در حال گذراندن تست‌هاى مختلف مطابق با استانداردهاى صادراتى رنو و تطبیق آن با شرایط آب و هوایی ایران است.



نظرات

  • محمد محمد (25 خرداد 1397 ساعت 02:59)

    در سر رسید تحویل خودرو، دعوت نامه ای دریافت میکنید که به علت تحریم ها امکان عمل به تعهد مقدور نمی باشد و مجبور میشوید با سود ۱۲ درصد پولتون رو پس بگیرید.

  • دلال دلال (22 خرداد 1397 ساعت 12:03)

    نگین خودرو کدوم خ..ی آخه نمایندگی خود هر شرکتی باید اسم خود شرکت باشه روش نه اسم دلال .

  • Hiwa Hiwa (21 خرداد 1397 ساعت 10:17)

    حتما عرضه میکنین!!!!
    پیش فروش میشه بعد به علت تحریما وارد نمیشه و بجاش یه خودرو‌دیگه میدن