1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه واردات خودرو با وجود رکود سنگین در بازار خودروهای خارجی

ادامه واردات خودرو با وجود رکود سنگین در بازار خودروهای خارجی

28 خرداد 1397
  • 2

با وجود رکود سنگینی که در بازار خودروهای وارداتی در کشور حاکم می باشد و خرید و فروش خودرو در بازار به دلیل مشخص نبودن قیمت درست و منطقی خودروهای وارداتی ، تقریبا به صفر رسیده است و خریداران ترجیح می دهند به انتظار مشخص شدن وضعیت بازار و به آرامش رسیدن جو موجود در بازار باشند واردات خودرو همچنان ادامه دارد .

از طرفی واردات خودرو ادامه دارد اما شرکت های وارد کننده ترجیح می دهند اقدام به فروش خودروهای خود تا مشخص شدن وضعیت بازار نکنند و مشاهده می کنیم که اطلاعیه های فروش جدیدی از طرف اکثر این شرکت ها منتشر نمی شود .

 ادامه واردات خودرو با وجود رکود سنگین در بازار خودروهای خارجی

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی دو ماهه، در این مدت ۳۰۱۱ خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از ۷۸ میلیون و ۹۹۴ هزار دلار می‌رسد.

خودروهای واردشده به ایران در این مدت از ۱۵ کشور به ایران صادر شده که بیش از ۳۰ میلیون دلار آن از جمهوری کره به ایران وارد شده که در این بین بیشترین سهم صادرات خودرو به ایران را به خود اختصاص داده است.

تعداد خودروهای واردشده به ایران از جمهوری کره در این مدت برابر ۱۳۲۹ دستگاه خودرو است.

پس از جمهوری کره، امارات متحده عربی با صادرات بیش از ۲۸ میلیون دلار خودرو به ایران بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایران است که تعداد خودروهای واردشده از این کشور در این مدت ۱۰۱۵ است.

منبع ایسنا


نظرات

  • مثبت نگر مثبت نگر (29 خرداد 1397 ساعت 11:50)

    باسلام - مگر قرار نبود از کالای داخلی و از تولیدات داخلی استفاده شود پس حمایت از کالای ایرانی چی شد ؟

    میخوام نمیشه میخوام نمیشه (29 خرداد 1397 ساعت 13:40)

    قضیه فرش تو مسجد هستش