1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بدست گرفتن کنترل بازار در کشور توسط خودروسازان

بدست گرفتن کنترل بازار در کشور توسط خودروسازان

5 تیر 1397
  • 4

نرخ خودروهای داخلی در روزهای پایانی خرداد ماه سمت و سوی خود را عوض کرد تا بازاردر اولین روز تیرماه را با کاهش قیمت محصولات داخلی آغاز کند.

خودرو سازان داخلی به منظور تظیم بازار میزان تولیدات خود را افزایش دادند تا توازن در بازار عرضه و تقاضا ایجاد شود. این درحالی است که دو شرکت های خودرو سازی بزرگ کشور ، با اجرای روش های متنوع فروش توانستند ، فاصله اختلاف قیمت درب کارخانه با قیمت های حبابی در بازار کم کنند که این روند تا کوتاهی دست واسطه ها دراین بازار ادامه دارد .

 بدست گرفتن کنترل بازار در کشور توسط خودروسازان

با وجود این که تمام خودروهای داخلی براساس مصوبه شورای رقابت و وزارت صنعت معدن و تجارت افزایش قیمت داشتند اما این روند حبابی قیمت های در بازار با افزایش عرضه خودرو در بازار توسط خودرو سازان روند نزولی به خود گرفته است که این امر به نفع مصرف کنندگان واقعی خواهد بود . شرکت ایران خودرو به عنوان لیدر بازار خودروی کشور توانست با اجرای طرح تنظیم بازارروندافزایشی قیمت محصولات خود را در بازار آزاد کنترل کند تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد . به عنوان نمونه قیمت 206 تیپ دو با آغاز اجرای این طرح 700 هزار تومان کاهش ، 207 اتوماتیک حدود سه میلیون و 400 هزارتومان ، پژو پارس ال ایکس 600 هزار تومان ، پژو 206 وی 8 ، یک میلیون تومان کاهش ، پژو 405 700 هزار تومان کاهش ، دنا 700 هزارتومان کاهش ، دنا پلاس 400 هزار تومان کاهش سمند ای اف 7 400 هزار تومان کاهش ، هایما اس 7 ، 4 میلیون تومان کاهش قیمت در بازار داشتند .

تحلیل گران بازار پیش بینی می کنند، تداوم اجرای طرح تنظیم بازار و ارائه روش های فروش خودرو توسط این خودرو ساز برکاهش تقاضای کاذب و به تبع کاهش قیمت ها دربازار منجر می شود. از سوی دیگر بعداز افزایش چشمگیر قیمت خودرو دربازار و نیز به دنبال آن عکس العمل مسئولین دولتی و خودرو سازان داخلی ، به نظر می رسد تقاضابازار برای خودرو به سمت استراحت پیش می رود.



نظرات

  • دوستارمردم دوستارمردم (7 تیر 1397 ساعت 09:18)

    خوب مردم روسرکیسه میکنن 4میلیون میبرن بالا یک میلیون کم میکنن

  • ایرانی بدبخت ایرانی بدبخت (6 تیر 1397 ساعت 22:22)

    خودروسازان !!!!!!!! ارابه های مرگ خودرو نیستن !!!!!! فقط لاستیک خودرو باد می کنن باقیش رو عزیز دل برادر چین زحمت می کشه !!

  • علی علی (6 تیر 1397 ساعت 14:24)

    میلیون میلیون روی قیمت خودرو گذاشته شدحالاچندصدهزارتومان ازهرخودرو کم شده ذوق زده شویم چه بدبختیم ماملت

  • کیومرث کیومرث (5 تیر 1397 ساعت 13:02)


    "بدست گرفتن کنترل بازار در کشور توسط خودروسازان"
    عنوان بی ارتباطی است. مگر تا کنون کنترل بازار در دست خودروسازان نبوده است؟؟؟!!!!! آیا به جز این است که بیشترین منافع در این آشفته بازار سهم خودروسازان بوده است؟ ساندرو ، 206، پراید و ..... همه تا حد کافی گران شدند و باعث خوشحالی سازندگان آنها