1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام سقف پیش‌فروش خودرو توسط سایپا و ایران‌خودرو

اعلام سقف پیش‌فروش خودرو توسط سایپا و ایران‌خودرو

9 تیر 1397
  • 4

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت که مقرر شده ایران خودرو تا سقف 200 هزار و سایپا تا سقف 100 هزار پیش فروش خودرو داشته باشد.

سقف پیش‌فروش خودرو توسط سایپا و ایران‌خودرو مشخص شد

ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره احتمال احتکار خودروها از سوی شرکت‌های خودروسازی اظهار کرد: درحال بررسی این موضوع هستیم و هنوز نتیجه قطعی نگرفتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت که این سازمان احتکار خودروها اعم از داخلی و خارجی را بررسی می‌کند.

سراج در پاسخ به این سؤال که در جایی گفته بود با بازرسی او از ایران خودرو، قیمت خودروهای داخلی 40 تا 50 میلیون تومان کاهش یافت، افزود: این امر برای همه خودروها اتفاق نیفتاد بلکه قیمت برخی خودروها مانند سوزوکی و پژو 2008 (peugeot 2008) به صورت قابل قبولی کاهش داشت. البته پس از اعلام ممنوعیت واردات خودروهای خارجی از سوی مقامات صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودروهای خارجی یک مقدار افزایش یافت اما در مجموع قیمت خودرو خوب پایین آمد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر حرص و ولع کم شود کمبود خودرو نخواهیم داشت زیرا به اندازه کافی خودرو در داخل کشور تولید می‌شود و حتی تولید چند برابر نیاز موجود است.

او گفت که پس از بازدید از شرکت‌های خودروسازی، مقرر شد ایران خودرو تا سقف 200 هزار و سایپا تا سقف 100 هزار خودرو را پیش فروش کند.

سراج خواستار کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو شد و گفت: اگر دست دلالان را کوتاه کنیم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.



نظرات

  • ناصر ناصر (10 تیر 1397 ساعت 00:09)

    واقعاً از ماست که بر ماست،
    دست مریزاد . خدا وکیلی حقمون است مردم در ٣ ساعت ٤٠٠٠ دستگاه پراید خریدن!!! بعد مقام مسوول می گه قیمت واقعی پراید ٦٥ میلیون است نه ٢٥ میلیون !!!!

    همین إشغال ها هم که به ما می دهند از سرمون هم زیاد ، بچه ها بدوین الان تموم می شه بربم ما هم جزء ٣٠٠ هزار نفری که قراره پیش ثبت نام کنن!!!!!

  • مهدیار مهدیار (9 تیر 1397 ساعت 23:15)

    اقا ما با هزار دردسر و بدبختی یک ٢٠٠٨ پارسال تبرمها نوشتیم ٦٠ میلیون پول با دلار ٣٧٠٠ دادیم به خودرو ساز مملکت حالا دستمون تو بوسا گردو مونده تحویل اسفند بودم

  • همت همت (9 تیر 1397 ساعت 21:03)

    جناب آقای سراج اینک که به مساله احتکار وکلاهبرداری خودروسازان ورود نمودید بد نیست سری به انبار وکارخانه کرمان موتور بزنید که پس از ششماه پیش فروش نمودن خودرو النترا به بهانه واهی تحریمی که هنوز شروع نشده به متقاضیان خودرو النترا راتحویل نمیدهد ودرقبال آن حواله های خودروهای بی کیفیت دیگر رامیدهد وبنظر میرسد میخواهد در بازار آزاد از طریق دلالان بفروش برساند

  • محمد محمد (9 تیر 1397 ساعت 10:06)

    ضمن عرض سلام
    جناب آقای سراج
    با عرض معذرت ایران خودرو خودش آخر دلال بازی و ***** . یکسال قبل آقای یکه زارع قبل از پیش فروش 2008 فرمودند خودرویی بین 80 تا 90 میلیون تومان عرضه خواهیم کرد . متن مصاحبه ایشان هم هست . قطعا ارشد ترین مدیر ایران خودرو بدون حساب و کتاب حرفی نمی زند و با در نظر گرفتن حاشیه سود حداکثری این حرف را زدند .اما بعد دیدند عجب حرفی زده شده و این خودرو با این بازار جای اجحاف بیشتر از اینها دارد . زمان ثبت نام شد 104 و امروز 114 و در آینده ..... الله و اعلم . واقعا کجای دنیا اگر 2 نفر همزمان برای پیش خرید یک کالا اقدام کنند و فروشنده در انجام بموقع تعهد تخلف کند ؛ بعد یک نفر باید 104 میلیون پول بدهد و دیگری معلوم نیست تا زمان تحویل 114 ؛ 124و .... .
    ثانیا طبق قانون رایج پیش فروش هنگام ثبت نام باید 50 درصد قیمت کالا دریافت شود . اما ایران خودرو با قیمت من در آوردی خودش هم که در نظر بگیریم ؛ باید 50 میلیون می گرفت اما 60 میلیون تومان دریافت شد . الان یکساله از دریافت پول از مردم ( مصرف کنندگان واقعی ) گذشته ؛ آقای سراج به ضرس قاطع عرض می کنم تمام خودروهای 2008 تحویلی با موعد قبل از پایان سال 96 یا به مدیران ارشد ایرا ن خودرو فروخته شده و یا دلالان درجه یک ایران خودرو که با هم همکاری نزدیکی دارند . هیچ مصرف کننده واقعی نیست که موعد تحویل او قبل از پایان سال 96 بوده . این فساد نیست ؟
    . امروز هم که زمزمه تحریم و لغو برجام را سر داده اند . با پولهای مردم یکسال کسب درآمد کردند ؛ حاضر نیستند حتی یک گزارش 2 خطی یک توضیح شفاف به مردم بدهند که علت تاخیر چیست ؟ خودرو ساز فرانسوی اگر پرداخت بموقع از جانب ایران خودرو انجام شده باشد پایبند به قرارداد خود هست .. اما چگونه است که ایران خودرو بعد از یکسال نمی تواند این خودرو را مونتاژ کند : چرا ؟