1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 10 تصمیم دولت با هدف مدیریت بازار خودرو

10 تصمیم دولت با هدف مدیریت بازار خودرو

10 تیر 1397
  • 2

انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی در انتظار دستور رییس جمهور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جلسات مشترک با خودروسازان با هدف مدیریت بازار خبر داد و گفت: در این جلسات ۱۰ تصمیم در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن می توان به فروش نقدی و اقساطی خودرو با کارت ملی اشاره کرد

۱۰ تصمیم دولت با هدف مدیریت بازار خودرو

محمد شریعتمداری با بیان این که خودرو، طلا و ارز نیست و کالای سرمایه ای به شمار نمی رود، افزود: باید با وضعیت فعلی برخورد منطقی صورت گیرد.

وی با اشاره به واردات 6481 فقره خودرو به صورت غیر قانونی اظهار کرد: این میزان خودرو در حالی وارد مجموعه نظام تجاری کشور شده که ثبت سفارش آزاد نبوده است بر این اساس این تعداد خودرو به تعزیرات و گمرک اعلام شد که موفق به توقف ترخیص 4500 دستگاه خودرو شدیم. به گفته شریعتمداری، ادرس و IP خودروهای ترخیص شده که معادل 1900 دستگاه بوده نیز دراختیار دستگاه ها قرار گرفته و در حال پیگیری است تا منابع آن به خزانه و بیت المال بازگردد.

وی با اشاره به رشد 24 درصدی تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: پراید در دوران خود جوان رعنایی بود که جای خود را به خودروی جوان و رعنای دیگری خواهد داد، در همین چند روز آشفته بازار خودرو 250 میلیارد تومان پول برای پراید از سوی مردم پرداخت شده که البته خرید کارتکسی هم نبوده است، بلکه خرید قطعی و با کارت شهروندی مردم بوده است.

شریعتمداری گفت: تحریم ها با هدف کاهش درآمد نفتی و اختلال در نظام اقتصادی اجرایی شد، افزود: نظام تجاری ما مبرا از این سودجویی است اما کسانی هستند که از این فرصت ها سواستفاده می کنند براین اساس متناسب با شرایط تحریم با هدف جلوگیری از وارد آمدن لطمه در نظر داریم اسامی کسانی که موفق به دزیافت ارز 4200تومانی شدند را به نهادهای نظارتی ارایه کنیم.

شریعتمداری اظهارات مطرح شده مبنی بر عدم موافقت وی با افشای نام اسامی دریافت کننده ارز 4200 تومانی نیز اظهار کرد: باید دستور رییس جمهور در این زمینه صادر شود و ما مخالفتی با انتشار این اسامی نداریم و بر این عقیده هستیم که باید با رانت خواری برخورد شود و شکی در آن نیست.

احتکار 90 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان صحت ندارد

شریعتمداری با اشاره به تولید روزانه 2500 دستگاهی ایران خودرو تصریح کرد: برای نگهداری تولید یک روز ایران خودرو، 10 سوله 5 هزار متری نیاز است، چطور می توان 90 هزار دستگاه خودرو را که برخی اعلام کرده اند، احتکار کرد. اصلا چه دلیلی برای احتکار وجود دارد؟

وی تاکید کرد: اگر رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تخلفات احتکار برخورد نکند، بنده به عنوان وزیر با وی برخورد خواهم کرد. وزیر صنعت،معدن و تجارت بخشی از قیمت بالای تولید در ایران را به دلیل مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: این شرایط در حالی است که برخی تولیدکنندگان مشکل تامین سرمایه در گردش را دارند، آنها از بازار غیرمتشکل پولی تامین مالی می‌کنند که هزینه تامین پول بسیار بالا است.

شریعتمداری ادامه داد: براساس پیش بینی ها به طرح های توسعه و سرمایه در گردش، یارانه سود تسهیلات از محل بودجه عمومی پرداخت خواهیم کرد.



نظرات

  • محمد محمد (11 تیر 1397 ساعت 12:27)

    وزیر عزیز برای احتکار خودرو که نیاز به سوله ندارند . بیابان خدا زیر برق آفتاب . فوقش 2 ؛ 3 پرده رنگ ماشین لایت میشه . نمونه اش تقاطع همت - باکری - ضلع جنوبی - مراجعه بفرمائید . این همه خودرو متعلق به کیست ؟

  • vahid vahid (10 تیر 1397 ساعت 12:39)

    وزیر جان از خودت ********** مگه بیاددد.....بزرگترین دورغت اینه که اصلن شما به فکر مردم نیستین..