1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مدیرعامل سازه گستر سایپا: قطعات خودروی «رُهام» داخلی سازی شده است

مدیرعامل سازه گستر سایپا: قطعات خودروی «رُهام» داخلی سازی شده است

7 مرداد 1397
  • 0

سایپا برای گذر از تحریم ها نیازمند حمایت مشتریان خود و دولت است و البته به منظور رفع برخی مشکلات به قطعه سازان داخلی اعتماد خواهد کرد.

معصوم نجفیان مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا، با بیان این مطلب گفت: تمامی قطعات خودروی جدید سایپا «رهام» مهندسی شده و در مرحله تکوین قرار گرفته است یعنی برای قطعات این خودرو از مرحله طراحی به تولید رسیدیم.

 مدیرعامل سازه گستر سایپا: قطعات خودروی «رُهام» داخلی سازی شده است

وی ادامه داد: مطمئنا وقتی تیراژ تولید "رهام" افزایش پیدا کند، از تکوین به سمت تامین خواهیم رفت. در حال حاضر سازندگان انتخاب شده اند و برای هر قطعه 2 سازنده انتخاب و برای تامین از ایشان بهره خواهیم برد.

نجفیان با اشاره به سیاست سایپا در استفاده کردن از بیش از یک سازنده برای هر قطعه، گفت: ما یک الگوی کارآمد برای تامین قطعات تدوین کرده ایم تا با تعدد قطعه سازان در هر قطعه بتوانیم اقتصادی ترین موردها را انتخاب کنیم.

وی افزود: ما از تمام سازندگانی که دارای قدرت اقتصادی، تکنولوژی و کیفی سازی هستند بهره خواهیم برد و به جز 5 تا 6 قطعه، سایر قطعات "رهام" در ایران تولید خواهد شد و می توانیم ادعا کنیم که این قطعات همگی داخلی سازی شده است.

مدیرعامل سازه گستر سایپا تاکید کرد: برای چند قطعه وارداتی نیز برنامه ریزی شده است تا پس از مدتی داخلی سازی انجام شود و سازندگان ایرانی برای تامین آنها نیز به خودکفایی برسند.


برای تامین قطعات تولیدات فعلی سایپا مشکلی وجود ندارد


 مدیرعامل سازه گستر سایپا: قطعات خودروی «رُهام» داخلی سازی شده است

نجفیان در خصوص احتمال بروز مشکل در تامین قطعات محصولات فعلی سایپا پس از اعمال تحریم ها گفت: ما در صنعت خودرو 3 ضلع مثلث داریم که یکی از این ضلع ها خودروساز است و دو ضلع دیگر را مشتری و دولت تشکیل می دهند و این بدان معنی است این مثلث باید با کمک همه اضلاع خود بر این مشکل چیره شود.

وی افزود: مصرف کننده با ادامه حمایت از تولیدات ما و دولت نیز با کمک در مسیر ترخیص قطعات ما از گمرکات کشور می تواند راه را برای ادامه حیات و توسعه کار سایپا همراه کند و ما نیز با محصولات جدیدی مانند کوئیک و رهام می توانیم به این اعتماد جواب مثبت دهیم.

مدیرعامل سازه گستر سایپا تاکید کرد: سایپا برای ادامه تولید خودرو مشکلی ندارد و تامین قطعات مورد نیاز نیز صورت گرفته و محموله قطعات سایپا یا در راه رسیدن به ایران و یا در گمرکات هستند که امیدواریم حداقل دولت به گمرکات دستور دهد تا بتوانیم تا زمانی که تخصیص ارز رخ دهد 70 درصد قطعات را به صورت امانی دریافت کنیم.

وی در خصوص نیاز سایپا به قطعات "های تکی" مانند ایربگ و ترمز ضد قفل خاطرنشان کرد: برای ایربگ سه سازنده داخلی داریم که تامین را انجام می دهند و این سازندگان با برندهای مطرح جهانی جوینت شده اند اما برای ترمز ضد قفل وابسته به واردات هستیم.



نظرات