1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چرا خودروهای تولید داخل به بازار عرضه نمی شوند؟

چرا خودروهای تولید داخل به بازار عرضه نمی شوند؟

14 مرداد 1397
  • 5

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، گفت: چرا باید ظرف 20 روز قیمت 206 تیپ 2 با رشد 35 درصدی از 38 میلیون تومان به قیمت 48 میلیون تومان در بازار برسد!

 خودروهای تولید داخل چرا به بازار عرضه نمی شوند؟

سعید موتمنی با اشاره به اینکه از 17 فرودین ماه امسال تاکنون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار شاهد اختلاف 75 درصدی است، اظهار داشت: به اعتقاد ما دلیل اصلی این موضوع عرضه کم خودرو به بازار است البته خودروسازان در دفاع از خود می‌گویند تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، افزود: چرا ظرف 20 روز گذشته قیمت پژو206 تیپ 2 با رشد 35 درصدی از 38 میلیون تومان به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان در بازار برسد!

وی با اشاره به اینکه چرا باید در خودروهای سمند، پژو و دنا شاهد اختلاف قیمت بسیار بالا از کارخانه تا بازار باشیم، تصریح کرد: یکی دیگر از استدلال‌های خودروسازان در اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار کمبود قطعات خودرو است اما در این رابطه هم این سوال مطرح می‌شود که چرا اختلاف قیمت ها در خودروهای چینی هم اتفاق افتاده است!

منبع تسنیم


نظرات

  • محمد محمد (15 مرداد 1397 ساعت 00:15)

    من خودروی سمند توی ابان ماه 96 پیش خرید کرده بودم و قرار بود توی اردیبهشت ماه 97 تحویل بدهند ولی تا حالا تحویل ندادند و هر وقت زنگ می زنم ایران خودرو حرف های تکراری می زنه که هنوز مشخص نیست کی تحویل می دیم و به خاطر تولید پایین نتونستیم به تعهدمون عمل کنیم بعد این دولتمردان میگن ایران مگه چشه من فقط این فهمیدم که توی ایران تمامی مسولین سه قوه و مجلس خبرگان شورای نگهبان تشخیص مصلحت و همه دستشون توی یک کاسست

  • aufhk aufhk (14 مرداد 1397 ساعت 22:35)

    ایران خودرو و سایپا دارن در بازار بی رغیب یکه تازی میکنند تا کی؟ تا کی همه بندهای قرارداد به نفع این دو شرکت باید باشد و در این میان مشتری را که در دنیا ارکان خرید فروش است را نبینند تا کی؟ بازرسی ، کنترل قیمت ،کنترل کیفیت کجاست ؟

  • سعید ناطقی سعید ناطقی (14 مرداد 1397 ساعت 22:28)

    یه مشت --- جمع شدن دور هم وقتی نمیتونی دعوت نامه های تیر مرداد رو بدی بیجا میکنی ماشیین پیش فروش میکنی فعلا فروخته هاتو جمع کن

  • حسن حسن (14 مرداد 1397 ساعت 14:25)

    سمند، پژو و دنا ...خودرو هایی که مردم برا استفاده خانواده میخرن رو عرضه نمیکنن که گران بشه تو بازار بعد به مردم عرضه کنن
    که نهایت نامردی و بی غیرتیه اینکار

  • محمد محمد (14 مرداد 1397 ساعت 11:25)

    خودروهای تولیدی در انبارهای ایران خودرو و سایپا هستند . منتها اینا بویی از امانت داری ؛ وفای به تعهد و اینجور مسائل نبرده اند . دلالند و فقط زبان پول را می فهمند . همین امروز مجوز بدهند خودروی داخلی را گران کنند شب در خونه ماشینتو تحویل میدن .