با بازگشت تحریمهای آمریکا علیه خودروسازی ایران، این صنعت بزرگ، عصری جدید پر از سختی و چالش را آغاز کرده و بر این اساس، نه تنها شرکای معتبر خود را از دست داده، بلکه تیراژ محصولاتش نیز رو به نزول خواهد رفت و بازار این محصولات را با نوسانات بسیار زیادی روبهرو خواهد کرد.
رفتن پژو نیز میتواند ضمن بر هم زدن قرارداد این شرکت با ایران خودرو، تولید محصولاتی مانند 206 و 405 و پارس را بهشدت مختل کند و متاسفانه قیمتشان را در بازار تا حد زیادی بالا ببرد. در هفتههای اخیر شاهد نوسان بسیار شدیدی در قیمت خودروهای تولید داخل بودهایم به طوری که برخی محصولات در یک هفته تا 10 میلیون تومان نوسان قیمت داشتهاند که تاکنون در بازار خودرو کشور بی سابقه بوده است.