1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبرداد

شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبرداد

30 مرداد 1397
  • 16

رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه می کنیم و این کار، علمی و منطقی است.

 اعلام شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، افزود: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری 2 درصد به نفع مصرف کننده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم اگر کیفیت، بهتر شده باشد 3 درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد 3 درصد کم می کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم به عنوان سرمایه گذاری خودرو می خرند نه مصرف.

منبع تسنیم


نظرات

  • جواد ابراهیم آبادی جواد ابراهیم آبادی (4 شهریور 1397 ساعت 20:14)

    تو نظرات دیدم همه مردم از سورای رقابت بد گفتن این نشون میده که مردم ما کلا تو باغ نیستن همین شورای رقابت اگر نباشه خودروسازها لگنهای تولیدیشون تو بازار انحصاری رو به قیمت خون پدرشون بهتون میندازن شما هم مجبوری بخری چون انتخاب دیگه ای نداری مگر اینکه بخوای بری الاغ سوار بشی همین خودرو سازها از صب تا شب در حال زد و بند و پرداخت رانت به این وزارت خونه اون نماینده مجلس هستن تا همین شورای رقابت رو از قیمت گذاری خارج بکنند تا بتونن پراید رو به قیمت کارخانه ای چهل میلیون عرضه کنن چهارصد و پنج رو از کارخانه بدن شصت میلیون تومان تنها نهادی که جلوی خودرو سازها وایساده میگه شما حق نداری تو بازار انحصاری هرقیمتی دلت خواست بدی باید به قیمتی که من میگم بفروشی شورای رقابته بعد همین مردم مثل همیشه دست کسی که طرفداریشون رو میکنه گاز میگیرن

  • من من (2 شهریور 1397 ساعت 09:48)

    شورای به اصطلاح رقابت آیا بلد نیستی تعرفه واردات حسابی کاهش پیدا کنه تا تا همه چیز درست بشه به همین راحتی .

  • سودتبه سودتبه (1 شهریور 1397 ساعت 15:02)

    بهتره اسم شورای رقابت رو عوض کنن. مثلاً بذارن شورای گرون کردن ***** وطنی. چون در تولید اتوموبیل یا بهتر بگم ****** کار چرخ رقابتی وجود نداره که شورا لازم داشته باشه.

  • Amin Amin (1 شهریور 1397 ساعت 14:48)

    اخه بی انصافااااا مردم از کجا بیارن تو این گرانی بخدااااا گناه دارن شما ک غمتون نیس

  • منم زندگی می خواهم منم زندگی می خواهم (31 مرداد 1397 ساعت 22:44)

    وای برما هموطن تا کجا تحمل کنیم ،به خدابچه بسیاری ازماهم گردش وسفرباماشین می خواهد،پول لباس ومدرسه می خواهد، این هاباهزاردود کلک هرروز گرانتر می کنندوامریکا شده لولوی مابزرگان ما جیب هایشان پرپر.نونشان داغ داغه مقامشان حفظ حفظه،آیا خودشان به جای مامی توانستندتحمل کنند

  • امیر امیر (31 مرداد 1397 ساعت 17:38)

    هنوز هم هستند کسانی که فکر میکنن دست شورای رقابت با آشغال سا.... نه ببخشید خودرو سازها در یک کاسه نیست
    چرا مردم رو بازی میدین؟؟؟
    سالهاست که با ملت داره بازی میشه...
    گرون کنید... اصلا 100 درصد گرون کنید
    کی به کیه؟
    تاریکیه...
    ملت...، همینی که هست
    میخواین.. بخواین.... نمیخواین.... باید بخواین...

  • گلابچی گلابچی (31 مرداد 1397 ساعت 10:27)

    شورای رقابت؟ رقابت با کی و چی؟
    همونطور که مردم از مدتها قبل گفته اند، شورای رفاقت نه رقابت!

  • ضامن پور ضامن پور (31 مرداد 1397 ساعت 02:21)

    چرادروغ میگیدتولیدکاهش نداشته ؟ایرانخودرو3ماهه یک ماشین پارس ال ایکس توبازارنفرستادنمونه بارزش خودم هستم شهریور96ثبت نام کردم باموعدتحویل تیر97الان که2ماه گذشته ایرانخودرومیگه تاچندماه دیگربایدصبرکنیداین یعنی کلک بازی من نمیدون شراین پیرمردهای حریص مثل نعمت زاده ونجفی منش کی ازسرخودروسازی برداشته میشه آه این ملت دامن خودتون وبچه هاتون رامیگیره

  • یک ایرانی .... یک ایرانی .... (31 مرداد 1397 ساعت 01:20)

    شورای رقابت.خنده داره واقعا.دلمون پره از حرف ولی میترسیم بگیم.ما از دنیا ی زندگی عادی میخوایم ولی نمیذارید زندگی کنیم

  • بهزاد بهزاد (31 مرداد 1397 ساعت 01:13)

    کاش به فکر حقوق کارگرا و بازنشسته ها هم با این وضع باشن ولی اگه نیگا کنید بعد از همه تو آخرین روزهای سال نوبت جلسات تعیین حقوق میشه قشر ضعیف جامعه میشه و آخر بازم کارگزار ها حرف آخر رو میزارن چون پول دارن قدرت دارن. مثل همین شورای رقابت یه عده افراد نشستن اونجا دارن پول میگیرن جیبشونو پر میکنن و بعد میگن اجازه گرون کردن دارید و هزارو یک توجیح میارن. خواهشن حداقل کامنتا رو فیلتر نکنید تا حرفمونو بزنیم.

  • یک ایرانی .... یک ایرانی .... (31 مرداد 1397 ساعت 00:56)

    شورای رقابت.خنده داره واقعا.دلمون پره از حرف ولی میترسیم بگیم.ما از دنیا ی زندگی عادی میخوایم ولی نمیذارید زندگی کنیم

  • علیرضا علیرضا (30 مرداد 1397 ساعت 19:48)

    هه رفتم سایت سایپا هیچ خودرویی پیش فروش نداشت به جز نیسان وانت..... کیفیت ماشینا که نگم آشغاله حتی برای این خودرو های بی کیفیت هم دارن طاقچه بالا میذارن ایران خودرو هم شهریور 98 بهت تحویل میده.....ساندرو هم 80 میلیون شد تندر 60 میلیون 207 هم شده 70 تا 80 میلیون آخه من موندم پژو 2008 و هایما چه طوری 100 میلیون یه دفه گرون شد من موندم چه طور با حقوق 2 میلیونی یه ماشین بخرم ده سالم کار کنم نمیتونم بخرم خدا ******* کنه که خرید ماشین رو بر مردم حرام کردید وضعیت نه ماشین بلکه همه جا آشوبه فعلا همه دارن صبر میکنن ببینن چی میشه به امید اینکه همه چی ارزون بشه نمیشه آقا نمیشه تو این کشور چیزی گرون بشه دیگه ارزون نمیشه آخه کجای دنیا برای یه ماشین مردمش اینجوری حرص میخورن و آرزو به دل میمونن ما حتی یه زندگی ساده هم نمیتونیم داشته باشیم؟؟؟

  • مسعود مسعود (30 مرداد 1397 ساعت 13:15)

    نمیشه بااین روند حقوق شاغلین و بازنشستگان را هم هر ماه بازنگری کنند و نرخ تورم واقعی را نه نرخ تورم فرمایشی را در آن لحاظ کنند !!

  • علیرضا علیرضا (30 مرداد 1397 ساعت 13:02)

    والله شورای رقابت رو تعطیل کنین که الکی چند تا *********دارن اونجا حقوق میگیرن . اخه رقابت با چی . اقایی که تو شورای رقابت کار میکنی بگو ببینم رقابت باچی؟

    امیر امیر (31 مرداد 1397 ساعت 17:27)

    چرا نظر این بنده خدا رو سانسور میکنید
    هر چی بگه حق داره...

  • مهدی مهدی (30 مرداد 1397 ساعت 11:08)

    فقط تو این فکرند که چقدر دلار گران شده وچقدر بازار نوسان داشته ماشین و دیگر اقلام که دولتی هست رو گران کنند ولی اصلا فکر اون کارگر بی نوا نیستند که با این گرانی سرسام آور فکری به حال حداقل حقوقش کنند.جالبه که فقط حقوقه که آخر از همه فکری به حالش میکنند اونم اگه تورم 100 درصد باشه حقوق 10 درصد اونم با منت میره بالا