1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شورای رقابت، یکی از عوامل تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو!

شورای رقابت، یکی از عوامل تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو!

4 شهریور 1397
  • 4

عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعلام زودهنگام افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت اقدامی نادرست و در جهت تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو بود.

 شورای رقابت یکی از عوامل تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو می باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو به صلاح نبوده و نیست و جامعه بیش از این کشش افزایش قیمت‌ها را نخواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: از خودروسازان باید حمایت شود اما راه ‌حل آن انتشار خبر افزایش قیمت‌ها نیست بلکه در این آشفته‌بازار اقتصادی، کاهش نرخ مالیات‌ها و سایر عوارض مرتبط با صنعت خودروسازی موجب کاهش هزینه‌ها و مقرون به صرفه شدن تولید می‌شود.

وی آزادسازی قیمت خودرو در بلندمدت را مورد تاکید قرار داد و افزود: آزادسازی قیمت خودرو از خواسته‌های دیرینه خودروسازان است اما این اقدام در شرایط فعلی بازار اصلا به صلاح نیست. عملیاتی شدن این ایده نیازمند به اجرا درآمدن سیاست‌های حمایتی و موکل کردن این تصمیم به فروکش کردن شوک نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی است.

منبع ایسنا


نظرات

  • هادی هادی (5 شهریور 1397 ساعت 09:05)

    درود بر دکتر شیوا
    یک اقتصاددان متبحر اگه تو کشور داشته باشیم فقط دکتر شیواست و لیاقتش وزارت اقتصاده

  • علی علی (4 شهریور 1397 ساعت 20:36)

    درآمد هامون با ریال هست هزینه هامون با دلار

  • ahmad ahmad (4 شهریور 1397 ساعت 13:59)

    مطالب آقای حسینی کیا نشان میدهد که درک درستی از واقعیتهای اقتصادی جامعه دارند. افزایش قیمت خودرو تاثیر زیادی بر افزایش تورم غیر قابل کنترل میشود.

  • bashir bashir (4 شهریور 1397 ساعت 10:53)

    کاملا منتقی صحبت کرده و برای حمایت از تولید داخل اول دولت باید حمایت کنه که اولین اقدام کاهش و یا معاف از مالیات کردن تولید داخل