1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به راستی در بازار خودروی ایران چه خبر است؟!

به راستی در بازار خودروی ایران چه خبر است؟!

5 شهریور 1397
  • 10

پژو پارس TU5 کلاس 15 حدود 80 میلیون تومان، پراید حدود 35 میلیون تومان، دنا پلاس 100 میلیون تومان، هیوندای سانتافه 550 میلیون تومان! اشتباه نکنید! از قیمت خودروها در 50 سال دیگر صحبت نمی‌کنیم بلکه قیمت‌های همین چند ساعت پیش را خدمت شما عرض کرده‌ایم! بازار خودروی کشور در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و اصلاً نظارتی روی قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد. مشخص نیست اخباری که قبلاً درباره کشف انبار خودروهای احتکار شده‌ی خودروسازان به گوش می‌رسید چه سرانجامی پیدا کرد؟ آیا واقعاً این همه خودروها به خاطر کسری قطعه زمین‌گیر شده‌اند؟ آیا همین خودروسازان نبودند که همواره اعلام می‌کردند تحریم‌ها تأثیری روی عملکردشان نداشته و قطعات خودروها در داخل تأمین می‌شود؟

 به راستی در بازار خودروی ایران چه خبر است؟!

خودروسازان داخلی با عدم فروش فوری محصولات خود و عرضه‌ی قطره‌چکانی و مدت‌دار وضعیت بازار را بدتر از هر زمان دیگری کرده و تنها کسانی که در این میان جولان داده و سودهای کلانی به جیب می‌زنند دلالانی هستند که قیمت‌ها را ساعتی بالا می‌برند.

تا همین چند سال پیش همگی از پراید 20 میلیونی به‌عنوان حد نهایی گرانی خودرو نام می‌بردند اما هم‌اکنون قیمت آن به 35 میلیون هم رسیده و همچنان در حال صعود است.

علاوه بر خودروسازان داخلی که مسبب وضعیت آشفته‌بازار خودرو هستند، برخی از هم‌وطنان گرامی هم ‌دست‌کمی از آن‌ها ندارند. افرادی که تا دیروز به زحمت می‌توانستند خودروی خود را با قیمتی متناسب با نوع خودروی خود به فروش برسانند هم‌اکنون هرگونه که دلشان خواست خودروی خود را آگهی کرده و تعجب‌برانگیز آن که برخی افراد نیز اقدام به خرید با همین قیمت‌های کذایی می‌کنند. از طرف دیگر همین مارپیچ قیمت‌گذاری تخیلی باعث می‌شود دیگر مالکان همین نوع خودروی مشابه به طمع افتاده و آن‌ها نیز خودروی خود را با قیمت گزافی در معرض فروش بگذارند که همین امر باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. چرا با این‌گونه قیمت‌گذاری‌ها که باعث اخلال در بازار می‌شود برخوردی صورت نمی‌گیرد؟

 به راستی در بازار خودروی ایران چه خبر است؟!

آیا به نظر شما پراید 35 میلیون تومانی ارزش خرید دارد؟ بله و خیر! از نظر برخی افراد اگر همین امروز اقدام به خرید نشود شاید دیگر نتوان خودرویی را خرید چرا که قیمت‌ها لحظه‌ای در حال افزایش بوده و شاید چند ساعت پس از مطالعه این نوشته شاهد رد شدن قیمت پراید از 40 میلیون هم باشیم! برخی نیز معتقدند قیمت‌ها فروکش خواهد کرد که این دسته از افراد هم خیلی بیش از حد خوش‌بین هستند.

در این میان افرادی که قربانی می‌شوند بنده حقیر و جوان‌هایی هستند که ذره‌ذره در حال جمع‌آوری مبلغی ناچیز برای خرید خودرویی کارکرده هستند تا شاید بتوانند پشت فرمان یک خودروی قدیمی با تکنولوژی چندین دهه پیش بنشینند اما با نگاهی به قیمت‌های کنونی خرید یک پراید دست‌دوم نیز به آرزوها پیوسته است و شاید حتی نتوان دیگر یک دوچرخه هم خرید!

 به راستی در بازار خودروی ایران چه خبر است؟!


مخلص کلام اینکه ما به پراید 40 میلیونی هم عادت می‌کنیم همان‌گونه که به پراید 20 و 30 میلیونی عادت کردیم…

منبع پدال


نظرات

  • امیر امیر (6 شهریور 1397 ساعت 10:53)

    توترکیه تخم مرغ گران شد مردم نخریدن از قیمت قبلی ارزان تر شد متاسفانه دلال ومسئولین سوار طمع مردم شدن که اگر نخریم گران میشود اگر یک بار یک همبستگی در کشور بین مردم ایجاد می شد شاید به این نقطه نمی رسیدیم (آیه «انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم»[1] خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهن)

    امیر امیر (6 شهریور 1397 ساعت 14:00)

    برای اینها آیه قرآن میاری؟؟؟
    نه برادر... فایده نداره...

    امیر امیر (6 شهریور 1397 ساعت 14:05)

    در ترکیه هم حکومت درستی دارن و هم ملت باسواد و با فرهنگ...
    دولت میگه دلار و طلا بیارید تحویل بدید برای بقای اقتصاد،، ملتشون تو صف وامیستند برای این کار ولی تو ایران تا یه چیزی گرون میشه ملت بدو بدو اگه شده از تو بالش زیر سرشون پول درمیارن میرن توصف خرید دلار و طلا و ماشین و ...
    ما و ترکها خیلی باهم فرق داریم
    دلایلش هم مشخصه....

  • h h (6 شهریور 1397 ساعت 07:48)

    خط آخر را نمی توان "مخلص کلام" این متن دانست !

  • تقی تقی (5 شهریور 1397 ساعت 19:15)

    واقعا انصاف که دو خودرو ساز **** هر بلایی که دلشون میخواد سر مردم بیچاره بیارند و یک مسئول تو این مملکت پیدا نشه با این****** برخورد کنه .بابا تنها راه ادب کردن این **** برداشتن تعرفه گمرکی واردات خودرو است .اونوقت ببینید این**** چطور به پای مردم بیفتند و چطور خودروسازی رو قوی کنند

  • هیتلر هیتلر (5 شهریور 1397 ساعت 15:36)

    به راستی دقیقا دارید چه ***** میکنید ؟؟؟؟

  • حسین حسین (5 شهریور 1397 ساعت 12:02)

    بهتر. ارزانی خودرو و بنزین با هم باعث می شود همه یک ماشین بخرند و در خیابان بچرخند. بنزین را که نمی شود گران کرد، حداقل خودرو کم شود بلکه فقط کسانی که مجبور هستند یا کسانی که کار می کنند ماشین بخرند. در جوانی ما هر خانواده 4 یا 5 نفری یک ماشین داشت و جوان ها با اتوبوس و تاکسی می رفتن این طرف و آن طرف. حالا همه اعضای خانواده ماشین دارند، دیگر نه جای پارک پیدا می شود، نه راحت می توان تردد کرد. مردم استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا حتی پیاده روی را فراموش کرده اند و همین موجب هزار تا مشکل دیگر شده است. به نظر من خودرو کالای ضروری نیست و خانه و غذا و پوشاک خیلی مهم تر از خودروی ارزان است.حالا می دانم با این متن خیلی ها عصبانی می شوند، ولی این عین واقعیت است.

  • سید محمدرضا فضائلی سید محمدرضا فضائلی (5 شهریور 1397 ساعت 11:10)

    با سلام و خسته نباشید این رئیس جمهور کجاست قوه قضائیه کجاست نمایندگان مردم کجا هستند چرا مدیران********************را محاکمه نمی کنند به خدا به قرآن اینها همان مفسدان و آشوب گران بازار خودرو هستند چرا هیچکس حاضر نیست پاسخگو و مقابل این مفسدان ************* ایستادگی کنند چرااااااااا

    بی نام بی نام (6 شهریور 1397 ساعت 11:27)

    همه در صحنه حضور دارند به صورت مستتر
    بعد از 40 سال هنوز متوجه نشدی برادر؟

  • محمد محمد (5 شهریور 1397 ساعت 10:11)

    با سلام به دوستان اگه به پیش پرداخت تیگو ۵ توجه کرده باشی که حدودا ۱۰۲ میلیون میگیرن برای تحوی دو ماهه و چون در پیش فروش مجاز به دریافت فقط ۵۰ درصد مبلغ خودرو هستند پس در هنگام دریافت دعوت نامه حتما باید ۱۰۲ تومن دیگه بدید با حسابی که من کردم دقیقا محصولات چری ۶۰ درصد و ام وی ام ۴۰ درصد قراره تا دوماه دیگه گرون بشن الان با ریاضی دقیقا برات حساب میکنم.
    قیمت چری تیگو ۵ آپشنال (IE) الان در کارخانه ۱۲۸,۲۰۰,۰۰۰ تومن هست که اگه در ۶۰ درصد ضربش کنیم میشه۷۶/۹۶۰/۰۰۰ میلون تومن که اگه با قیمت قبلی اون جمع بزنیم میشه ۲۰۵/۱۲۰/۰۰۰ یعنی قیمت جدید خودرو در دو ماه دیگه
    حالا میرسیم به اثبات حرفم : اگه قیمت جدیدی که من بدست اوردم رو تقسیم بر ۲ بکنیم میشه ۱۰۲/۵۶۰/۰۰۰ حالا برید به وبسایت مدیران خودرو و شرایط پیش فروش این خودرو رو نگاه کنید که براش چقدر پیش پرداخت گذاشتند ؟!!!!! ( د قیقا همین عددی که من بدست اوردم) با همین فرمول براحتی قیمت بقیه خودروها هم پیدا میشه