1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افشاگری رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران علیه دو خودروساز بزرگ کشور

افشاگری رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران علیه دو خودروساز بزرگ کشور

11 شهریور 1397
  • 5

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: کمبود قطعه که از سوی خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام شده، بهانه‌ای بیش نیست و خواب رشد یکباره قیمتها در سال ۹۱ و ۹۲ را در سر می‌پرورانند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است، آنچه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند، از جمله کمبود قطعه، بهانه‌ای بیش نیست و آن‌ها خواب رشد یکباره قیمت‌ها را در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در سر می‌پرورانند.

 افشاگری رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران علیه دو خودروساز بزرگ کشور

سعید موتمنی با بیان اینکه با چراغ سبز مجلسی‌ها به‌تدریج عرضه خودروها قطره چکانی شد و سایپا، ایران خودرو و حتی شرکت‌های چینی‌فروش خود را متوقف کردند، گفت: به این ترتیب، در کمتر از سه هفته شاهد متوسط اختلاف قیمت تا ۲۵ میلیون تومانی خودروها بین کارخانه و بازار شدیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۳۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۸۵ درصد اختلاف قیمت ایجاد شده است.

️رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو یادآوری کرد: خودروسازان به رسم همیشه، در آغاز امسال نیز بر طبل گران کردن خودرو کوبیدند و در نهایت افزایش حدود ۸ درصدی قیمت‌ها برایشان مصوب شد، اما به این رقم راضی نشدند و با چراغ سبز یاد شده، اکنون برنامه افزایش دیگری را در سر می‌پرورانند.

️وی اضافه کرد: خودرویی که امروز از کارخانه بیرون می‌آید، مربوط به تولید هفت تا هشت ماه پیش است که با ارز ۳۸۰۰ تومانی تأمین قطعه شده‌است؛ چرا در حالی که کمتر از یک ماه از تحریم صنعت خودروسازی می‌گذرد، می‌گویند قطعه نداریم؟!

وی تصریح کرد: این در حالی است که تا دیروز خودروسازان با پیش کشیدن بحث خودکفایی، آدرس غلط به مردم می‌دادند و امروز می‌گویند قطعه تمام کرده‌اند.

مؤتمنی ادامه داد: امروز خودرو در زندگی افراد نقش کالای اساسی دارد و به اعتقاد من باید به خودروهای کمتر از ۷۰ میلیون تومانی که عامه مردم سوار می‌شوند، ارز رسمی تعلق بگیرد تا بهانه از خودروسازان گرفته شود.

️رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو به آغاز فروش ویژه «عید تا عید» ایران خودرو در بیست و نهم مرداد گذشته اشاره کرد و افزود: مطابق مستندات، ایران خودرو از شش روز پیش از آن به همه نمایندگی‌های خود بخشنامه کرد می‌توانند به اندازه ۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان خرید عمده (سبدی) با سود ۲۰ درصد داشته باشند، در حالی که برای مردم سود ۱۵ درصدی در نظر گرفته و سایت فروش در کمتر از نیم ساعت بسته شد.

وی ادامه داد: وقتی در صنعت خودرو انحصار داشته‌باشیم، خودروسازان نیز از فرصت سوء‌استفاده می‌کنند و شاهدیم وقتی حتی یک روز جلوی ورود خودرو به بازار گرفته می‌شود، آشفته بازار می‌شود.



نظرات

  • سجاد سجاد (13 شهریور 1397 ساعت 11:48)

    در این جلساتی که در تلویزیون طی این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که چرا اگر واقعا به این گونه می باشد مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو من باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است حداکثر ماهیانه 600 هزار تومان که در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم در پارکینگ ها.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.

  • عبدا عبدا (12 شهریور 1397 ساعت 10:43)

    سلام دولت خودش دستور داده زیاد حساس نشید

  • مهدی مهدی (12 شهریور 1397 ساعت 08:59)

    آب از سرچمه گل آلود است وگرنه هر کوری متوجه خرابکاریها هست وبه راحتی می توان جلوی آن را گرفت مگر اینکه ، به طور عمدی از بالا هدایت شود.

  • ایلیا ایلیا (11 شهریور 1397 ساعت 13:27)

    از ماست که بر ماست !!!

  • امیر امیر (11 شهریور 1397 ساعت 10:15)

    این تازه یکی از گندهاست که بیرون زده
    ای ملت؛
    به نظر شما با اینا چکار کنیم؟