1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه داستان تکراری بلاتکلیفی مشتریان پیش فروش خودروهای خارجی

ادامه داستان تکراری بلاتکلیفی مشتریان پیش فروش خودروهای خارجی

13 شهریور 1397
  • 3

این روزها اخبار متعددی از عدم انجام تعهدات شرکت‌های فروش خودرو در قبال مشتریان به گوش می‌رسد که در ادامه این روند تکراری یکی از خریداران خودروی خارجی پیش‌فروش از بلاتکلیفی و سرگردانی خود و سایر افراد می‌گوید.

 ادامه داستان تکراری بلاتکلیفی مشتریان پیش فروش خودروهای خارجی

داستان دنباله‌دار عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده توسط شرکت‌های مختلف به سریالی بدون پایان تبدیل شده و گویا این سریال قرار است، با پایان تلخ ضرر و زیان خریداران تمام شود، زیرا نه تنها شرکت‌ها پاسخگو نیستند، بلکه هیچ گونه پاسخگویی هم از سوی سازمان‌های متولی و نظارتی دولتی در برخورد با این شرکت‌ها گزارش نشده است.

محمد علیداد ابهری گفت: در تاریخ 96.5.8 با مراجعه به شرکت رامک خودرو یک دستگاه تیوولی به قیمت 99 میلیون و 900 هزار تومان با تحویل 120 روز کاری پیش خرید کردم که مبلغ 70 میلیون تومان آن را به شرکت پرداخت کردم.

وی اظهار داشت: متاسفانه شرکت در تاریخ تحویل خودرو یعنی آذرماه 96 به وعده خود عمل نکرد و وعده هفته بعد و ماه بعد را داد. تا اینکه با گذشت چندین ماه، در تیرماه امسال با من تماس گرفتند و اعلام کردند که برای تحویل خودرو باید متمم قرارداد را امضا کنید که متمم قرارداد هم محتوایی به ضرر خریدار دارد و امضا آن شرایطی را برای فرار از دین و تعهد شرکت فروشنده را ایجاد می‌کند.

این مالباخته به فارس گفت: در حال حاضر بیش از 500 نفر وضعیتی مشابه دارند و علیرغم پرداخت مبالغ میلیونی به این شرکت نه تنها خودرویی تحویل نگرفته‌اند، بلکه نتوانسته‌اند پول خود را از شرکت فروشنده دریافت کنند.



نظرات

  • ممقانی ممقانی (13 شهریور 1397 ساعت 17:59)

    با سلام و احترام خدمتتان عارضم خودورسازهای وطنی هم از این نظر دست کمی از شرکتهای خارجی ندارند. بنده خرداد ماه یک پراید 111 با وعده تحویل هفته چهارم تیرماه 97 ثبت نام کردم پولشم کامل ازم گرفتند . حالا بجای خودرو وعده میدهند و جالب اینکه این وعده ها هم حالت تورمی دارد و با تورم جلو میرود اوایل که پیگیری میکردم میگفتند هفته آینده دیروز زنگ زدم میگن ماه آینده انشالله . هر جاهم زنگ زدم نامه نوشتم جوابی نگرفتم . کارسازترین جوابی که گرفتم گفتن دعا کنید الان هم دست به دعام .

  • علی علی (13 شهریور 1397 ساعت 14:24)

    امثال این شرکتها با پول مردم وارز دولتی ماشین هارو وارد کردند وبا قیمت آزاد در نمایندگی ها فروخته وبه جای عمل به تعهدات به مشتری متمم قرارداد پیشنهاد میدهند.البته با توجه به سوء استفاده درثبت سفارش دربدنه وزارت صمت ،نباید به بهبود اوضاع دل خوش کردوانتظار داشت که حقوق مصرف کننده توسط وزارت یاد شده استیفاء بشه به این میگن بازی چند سر برد وبازی با حقوق مصرف کننده ایرانی هم توسط تولید کننده وهم وارد کننده( وای به حال روزی که بگندد نمک)

  • محمد محمد (13 شهریور 1397 ساعت 10:06)

    اگه واقعا نظارت و احساس مسئولیتی بود شرکت هایی که پیش از شروع قضیه تحریم مجدد (که البته هنوز هم تحریم ها اجرایی نشده و اینها بهانه است ) به تعهدات خود عمل نکردند باید با جرایم بسیار سنگین و جبران خسارت خریداران مواجه شوند . اما متاسفانه بی کفایتی برخی مسئولین باعث شده اینها به ریش همه می خندند . وقتی متهم تو دادگاه اختلاس و احتکار دهانش تا بنا گوش بازه و می خنده . دیگه تو از خودرو ساز دولتی چه انتظاری داری . تو خود بخوان حدیت مفصل از این مجمل