1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برای حفظ ارزش سرمایه ، مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!

برای حفظ ارزش سرمایه ، مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!

19 شهریور 1397
  • 4

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: این روزها بسیاری از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این وضعیت منجر به هجوم تقاضا به طرح‌های فروش خودروسازان شده است.

سعید موتمنی اظهار کرد: در شرایط فعلی بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به دنبال تبدیل ریال به کالاهای سرمایه‌ای و با ارزش هستند.

 برای حفظ ارزش سرمایه ، مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!

وی با بیان این‌که به همین دلیل بسیاری از افراد وارد بازار خودرو شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها نیز مزید بر علت شده تا بسیاری از شهروندان به دنبال خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده باشند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: در جدیدترین مورد در این زمینه ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا ظرف یک روز فروخته شد که با قاطعیت می‌گویم حتی یک خودرو نیز از سوی نمایشگاه‌داران خریداری نشد، بلکه تمام خریداران مردم عادی بودند که با هدف حفظ و افزایش سرمایه خود اقدام به خرید کردند.

وی افزود: در این شرایط مسوولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شده و عطش خرید خودرو از بین برود در غیر این صورت خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد.

موتمنی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کسبه در اصناف مختلف اجناس خود را با نرخ دلار آزاد قیمت‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: در بازار خودرو نیز برخی فروشندگان و واسطه‌ها به‌ویژه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قیمت‌های غیرواقعی برای خودرو اعلام می‌کنند که این کار باعث ایجاد التهاب بیشتر در بازار و فریب مردم عادی برای خرید با قیمتهای غیرواقعی می‌شود. در این زمینه شهروندان آگاه باشند که فریب این افراد را نخورند.

منبع ایسنا


نظرات

  • امیر امیر (19 شهریور 1397 ساعت 15:05)


    صدها شورای نظارتی بیکار و بی مصرف ساختند. بیان یک شورای کارآمد نظارتی درست کنن که اگه کسی خواست خودرو یا هرچیز دیگه ای رو بیشتر از قیمت نامتعارف توی بازار یا... معامله کنه، شدیدا مجازات بشه. با مشارکت و نظارت مردم.
    همه ملت هم همکاری میکنن که دست دلالها و سودجوها قطع بشه و میشه. مگر اینکه خود دولت و حکومت دستش توکار باشه...
    ایجاد این شورا نهایتا یک هفته طول میکشه و اجرایی شدنش تا هفته دوم بازار رو اصلاح میکنه

  • رضا رضا (19 شهریور 1397 ساعت 11:54)

    دولت / مجلس یا هر نهاد دیگه ای
    نمیخوان جلوی بالا رفتن قیمت رو بگیرن
    اگر واقعا قصد دارن جلوشو بگیرن ، اعلام کنید، هر کس گران فروشی کرد ( یعنی پراید 20 تومنی را 40 تومن فروخت) خریدار میتونه شاکی فروشنده بشه
    اینجوری دیگه هر کس نمیتونه یه قیمت برا وسیلش بزاره قیمتا رو سوبله چوبله کنن
    من بیسواد می دونم چجوری باید کنترل بشه ، دولتیا و مجلسیا نمیدونن یعنی؟ یا نمیخوان؟

    اگر من پرایدمو 60 تومن فروختم قانون مابه تفاوتش رو از من بگیره 10 درصد اصل پولمم جریمه کنه بره تو خزانه دولت، مطمئن باش ماشین برمیگرده قیمت قبل
    البته اگر این قانون دائمی بشه، مردم همه دلال شدن سود میبرن من بدبخت بیکارم که وام گرفتم ماشین بخرم برم مسافرکشی کنم، نه ماشین میتونم بخرم نه ارزش پولمو حفظ کنم . الان با پول من پیکان جوانانم بهم نمیدن.
    فقط باید بگم ... چون میگذرد غمی نیست ...

    امیر امیر (19 شهریور 1397 ساعت 12:29)

    آره دمت گرم...

  • am am (19 شهریور 1397 ساعت 11:10)

    در و تخته همیشه باهم جور میشه مسئولین بی کفایت و نالایق و ملت ------ و ----- ....