1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با ترخیص قطعات، موج کاهش قیمت لوازم یدکی خودرو در راه است`

با ترخیص قطعات، موج کاهش قیمت لوازم یدکی خودرو در راه است`

21 شهریور 1397
  • 5

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران از به نتیجه رسیدن نامه نگاری های این انجمن با هدف ترخیص قطعات از گمرکات خبر داد.

غلامرضا بخشی زاده با بیان این خبر گفت: این اتحادیه با هدف تنظیم بازار نامه نگاری های زیادی انجام داد و حضور نماینده این اتحادیه در جلسات مربوطه و تشریح شرایط اثرگذاری خوبی برجای گذاشت که هم اکنون تا اندازه زیادی این مذاکرات به نتیجه رسیده و دستور ترخیص قطعات از گمرکات صادر شده است.

 با ترخیص قطعات، موج کاهش قیمت لوازم یدکی خودرو در راه است

وی ادامه داد: اجناسی که در حال ترخیص از بازار هستند یا متعلق به کسانی است که نسبت به تهیه پرفورم اقدام کردند اما موفق به ثبت درخواست های خود نشده اند یا مراحل آن به پایان رسیده اما آن چه مشخص است، کالا وجود داشته و مذاکرات برای خرید و تهیه خودرو انجام شده است و کمبودی در این باره وجود ندارد.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان این که وضعیت پیش آمده از نظر تحریم کنندگان یک تهدید است اما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، گفت: باید نسبت به ذخیره سازی هرچه سریع تر این قطعات در انبارها اقدام و شرایط را به گونه ای فراهم کرد که باقی ماندن قطعات در انبارها برای فروشندگان تبدیل به مشکل شود نه این که با هدف افزایش قیمت بیشتر از فروش خودداری کنند.

بخشی زاده با اشاره به قانون عرضه و تقاضا در بازار تصریح کرد: در وضعیت فعلی قانون عرضه فراهم است اما دپوی فعلی قطعات به جای انبار تاجران در گمرکات بوده که لازم است در این شرایط، مسئولان هم و غم خود را برای مشخص شدن کالاهای دپو شده در گمرکات بگذارند تا این قطعات به جای انبار شدن در گمرکات در انبارهای عرضه کنندگان دپو شود به طور قطع با تکمیل انبارها از قطعات، ولع خرید با هدف دپو قطعات کاهش یافته و به صفر می رسد.

وی از بررسی مدارک با هدف ترخیص قطعات خبر داد و افزود: قطعات ترخیص شده به ترتیب اولویت وارد بازار خواهند شد اما به طور قطع در حال حاضر قطعات به اندازه کافی وجود دارد چرا که پیش از این به تاجران اعلام شده بود که به اندازه نیاز نسبت به تامین قطعات خود اقدام کنند که در حال حاضر این امر انجام شده است.

این فعال بازار لوازم یدکی با تاکید بر این که با ترخیص این قطعات، قیمت های فعلی خواهد شکست، گفت: اگر با وارد شدن این قطعات به بازار، قیمت ها کاهش نیابد به این معنا است که اطمینان برای وجود کالا وجود ندارد این در حالی است که از ابتدای امسال تلاطمی در بازار ارز به وجود آمد که بر قیمت ها تاثیر گذاشت به صورتی که مشخص نیست قیمت ها چند درصد افزایش یافته است اما به طور قطع با ورود این کالاها به انبار، قیمت ها شکسته و به قیمت های قبل باز خواهد گشت.



نظرات

  • behroz behroz (21 شهریور 1397 ساعت 18:01)

    سلام ادب دیسک صفحه پراید لنت پارس اینارو که ایران تولید میکنه چطور دیسک صفحه پرایدی از90تومن به 450تومن رسیده من چندروز قبل بازار لوازم خودرو ایران توچراخ برق بودم اولا قیمتهارو خودشون بی حدحصربالا بردن دوما مغازه های راضی هستند جنس نفروشن میگن امروز بلافرض بفروشیم 300تومن فردا شاید 300باید خودمون بخریم

  • وای وای (21 شهریور 1397 ساعت 12:16)

    گندزده اندبه کشورورفت

  • امیر امیر (21 شهریور 1397 ساعت 11:10)

    پوشک و موشک و قطعات!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • حمید حمید (21 شهریور 1397 ساعت 10:28)

    از خارج که بهمون قطعه نمیدند. اگه اونا بدن بعد گمرک نمیزاره بیاد داخل! این هم از تدبیر دولت!!! واقعا مدیریت ما دو روز جلوتر رو نمیتونه ببینه و برنامه ریزی کنه.

  • اکبر اکبر (21 شهریور 1397 ساعت 09:41)

    باسلام
    شما که همیشه اعلام میکردید ما خودکفا شدیم
    خوبی این تحریمها که هنوز شروع نشده این بود که مشخص شد هیجی نداریم و در اصل یه کشور کاملا مصرف کننده هستیم