1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیا افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟

آیا افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟

1 مهر 1397
  • 7

قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز در بازار ثانویه

در حالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از محاسبه نرخ قطعات خودرو با ارز بازار ثانویه خبر داده است که شنیده ها حاکی از آن است که خودروسازان با ارایه مستنداتی مجوز افزایش ۱۷ درصدی قیمت را از شورای رقابت گرفته اند، هرچند که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای شورای ملی رقابت در این باره پاسخگو نیستند و از این توافق ها اظهار بی اطلاعی می کنند.

 آیا افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟

در همین حال محسن بهرامی عضو شورای ملی رقابت نیز در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در پاسخ به شنیده های مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت 17 درصدی تاکید کرد: از مکاتبات مطرح شده خودروسازان با شورای رقابت اطلاعی در دست نیست اما آن چه در شورای رقابت مطرح شده افزایشی قیمتی به تصویب نرسیده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که محسن صالحی نیا به تازگی اعلام کرده که در ثبت سفارش های جدید خودروسازان باید ارز خود را از بازار ثانویه تامین کنند. او در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان افزایش قیمت خواهند داشت اظهار کرده که خودروسازان باید نرخ‌های خود را اعلام و مراجع مرتبط این اقلام و قیمت‌ها را محاسبه کنند و بر اساس آن ابلاغ شود.

در همین حال امیرحسین قناتی، مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو در پاسخ به اظهارات معاون وزیر مبنی بر محاسبه قطعات خودرو با نرخ ارز بازار ثانویه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت تاکنون اظهارنظری در این باره نشنیده ام.

وی همچنین در پاسخ به مذاکرات انجام شده مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت خودرو در شورای رقابت نیز اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از جلسات شورای رقابت بی خبر است و اطلاعی در زمینه توافق انجام شده با هدف افزایش قیمت 17 درصدی خودروها نداریم.

بر اساس این گزارش، در صورت تعیین قیمت خودرو با ارز بازار ثانویه تقریبا افزایش 2 برابری قیمت ها در صنعت خودرو رخ خواهد داد و حال باید دید با دریافت مدارک و مستندات تورم بخش خودرو از سوی بانک مرکزی به شورای رقابت، چند درصد افزایش قیمت با هدف جبران هزینه های تولید به تصویب خواهد رسید.



نظرات

  • ایلیا ایلیا (2 مهر 1397 ساعت 08:10)

    هر دم از این باغ بری می رسد ...

  • رضا رضا (1 مهر 1397 ساعت 22:37)

    دست همشون توی یک کاسس ، ، همه و همه دستشون توی یک کاسه هست و این دعواهای الکی فقط برای جیب مردم بدبختی هستش که چند وقته ثبت نام کردن و موعد تحویلشون گذشته و خودروسازها با پرروئی تمام احتکار کردن و آخرم این مردمن که باید جیب همه اینها رو پر کنن

  • علی علی (1 مهر 1397 ساعت 19:38)

    (این است خودروی ملی ؟؟؟؟!!!!!!! )کجا رفته آن تبلیغات توخالی کلاه برداران به اصطلاح خودرو ساز که می گفتند سمند خودروی ملی است تا کی دروغ و دونگ

  • امیر امیر (1 مهر 1397 ساعت 17:37)

    هم اونی که درخواست 17 درصدی داده غلط کرده و هم اونی که میخواد تصویب کنه...
    باید همه شونو به آتیش کشید بیشرفها رو....

  • ایران ایران (1 مهر 1397 ساعت 17:21)

    با سلام
    هر افزایش قیمت خودرو های داخلی یعنی به همان اندازه افزایش قیمت بازار البته خودروساز ها هم از توبره می خورند و هم از اخور

  • مجتبی مجتبی (1 مهر 1397 ساعت 16:23)

    شما که مینویسی در صورت تعیین قیمت خودرو با ارز بازار ثانویه تقریبا افزایش 2 برابری قیمت ها در صنعت خودرو رخ خواهد داد لطفا ننویس خودروساز بنویسید مونتاژ کاران دسته ۳ چینی اگر اینا واقعا خودروسازان نباید طبق گفته خودشون محصولاتشون بیش از بیست درصد ارزبری داشته باشه

  • احمد احمد (1 مهر 1397 ساعت 14:07)

    با افزایش دوباره قیمت خودرو شوک بزرگی وارد بازار می شود که حضرت فیل هم قادر به مهار تورم نخواهد شد .