خروج خودروسازان فرانسوی از بازار ایران بهدلیل تحریمها باعث شده بخشهایی از بازار که در تسلط خودروهای فرانسوی خوشآتیه بازار ایران بود، کمکم بهدست خودروهای چینی بیفتد.
نسل جدید خودروهای فرانسوی تولیدی شامل رنو ساندرو، پژو ٢٠٠٨، پژو ٣٠١ و سیتروئن سی ٣ بعد از برجام به بازار ایران عرضه شدند و قرار بود در ادامه خودروهایی همچون پژو ٢٠٨ و رنو داستر به این لیست اضافه شوند. اکنون در حالی که پای برخی از این خودروها هرگز به بازار ایران نرسید، بقیه نیز باتوجهبه کمشدن تعداد قطعات منفصله کمکم جای خود را در خطوط تولید خودروسازان بزرگ به رقبای چینی خواهند داد.
بدین ترتیب خودروهای چینی تولید مدیرانخودرو یا کرمان و یا گروه بهمن و همچنین خودروهای چینی تولید ایرانخودرو و سایپا جای این خودروهای فرانسوی را بهتدریج در بازار پر خواهند کرد. البته هنوز بهدلیل موجودی قطعات منفصله خودروهای فرانسوی در انبارها تولید آنها متوقف نشده است اما کمشدن تیراژ تولید و خبر خروج پژو سیتروئن و رنو از بازار ایران باعث افزایش قیمت خودروهای تولیدی فرانسوی در این مدت شده است و این وضعیت تا به انتها رسیدن تولید آنها احتمالا ادامه خواهد داشت و این در نهایت به نفع کمپانیهای چینی حاضر در ایران
خواهد بود.