1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ۶ سال پیش در چنین روزی؛ با اعلام قیمت مصوب باز هم بازار خودرو آرام نگرفت

۶ سال پیش در چنین روزی؛ با اعلام قیمت مصوب باز هم بازار خودرو آرام نگرفت

25 مهر 1397
  • 1

۶ سال پیش در چنین روزی با وجود اعلام رسمی قیمت های جدید خودرو ازجانب سازمان حمایت ،بازار خودرو همچنان با نوسان همراه است و خودروها پرفروش با اختلاف قیمتی محسوس از قیمت اعلام شده به دست مصرف کننده می رسند.

 ۶ سال پیش در چنین روزی؛ با اعلام قیمت مصوب باز هم بازار خودرو آرام نگرفت

آن زمان اعلام شد کمیته قیمت گذاری خودرو در آخرین جلسه خود با افزایش 10 تا 20 درصدی انواع خودرو موافقت کرد و پس از چندروز از ممانعت از انتشار رسمی این خبر ، سازمان حمایت ابلاغیه ای مبنی بر تایید آن صادر کرد و وزیر صنعت نیز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر ،اجرای 5 شرط سازمان حمایت را منوط بر اعمال قیمت های جدید خودرو عنوان کرد.


موافقت مردمی با آزادسازی قیمت خودرو


6 سال پیش در چنین روزی اعلام آزادسازی قیمت خودرو در شرایطی تنها راه برای مقابله با بازار مریض امروز خودرو در کشور است که روند قیمت گذاری ها توسط کمیته قیمت گذاری به نوعی بی سر و صدا و دور از چشم همه انجام می گیرد و تنها زمانی همه از سازوکار افزایش قیمت آگاه می شوند که دیگر دیر شده و نمایندگی ها شرایط و قیمت های جدید خود را پشت شیشه چسبانده اند.

نظرسنجی های گوناگون انجام شده درحوزه خودرو نیز گواه این موضوع است که اکثر مخاطبان و شرکت کنندگان در نظرسنجی ها مواف آزادسازی قیمت خودرو اند ؛ موضوعی که یکبار دیگر در برنامه شب گذشته پایش نیز به اثبات رسید و نزدیک به 80 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی رای به عدم موفقیت دولت در قیمت گذاری و حمایت از مصرف کنندگان داده بودند که این امر در معنا همان تجربه بد دولتی سازی یک تجارت را تداعی می کند .


آغاز بررسی واردات خودرو با ارز مرجع در کمیسیون اصل نود


6 سال پیش در چنین روزی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به بحث واردات خوروهای خارجی با ارز دولتی و فروش به قیمت آزاد و انحصار در واردات خبر داد.



نظرات

  • ناشناس ناشناس (26 مهر 1397 ساعت 10:59)

    آقا موافقت مردم با آزاد سازی قیمت خودرو یعنی چی؟!؟! یعنی چی 80 درصد شرکت کنندگان موافق بودن، اون هم تو این بازار فوق رانتی و انحصاری؟!؟! مطمئن باشید اون 80 درصدی که به این مزخرفات رای مثبت دادن از جیره خورهای خود فرغون سازا هستن!!! و گرنه هیچ انسانی که وجدان داشته باشه، رای مثبت نمی ده!!!