1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وجود ضرورت پرداخت جریمه تاخیر در تحویل خودرو

وجود ضرورت پرداخت جریمه تاخیر در تحویل خودرو

9 آبان 1397
  • 2

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: خودروسازانی که به تعهدات خود نسبت به مشتریان در زمینه تحویل خودرو عمل نکنند باید به مشتریان جریمه تاخیر بپردازند.

 وجود ضرورت پرداخت جریمه تاخیر در تحویل خودرو

ولی ملکی افزود: طرح‌های پیش فروش بلند مدت و تحویل یک سال و نیمه خودرو در قالب طرح‌های ارائه شده توسط خودروسازان داخلی، نشان از کاهش تولید و کمبود قطعه دارد. سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به بالا بودن میزان تولید و در دسترس بودن قطعات، طرح‌های بلندمدت پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی ارائه نمی‌شد.

ملکی با اشاره به اینکه بد عهدی خودروسازان در زمینه تحویل خودرو به مشتریان به واسطه کمبود قطعه است، گفت: برخی از قطعه‌سازان، قطعات مورد نیاز تولید‌کنندگان را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و خودروسازان نیز توان واردات لوازم مورد نیاز خود را ندارند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم تامین قطعات مورد نیاز، تولید خودروسازان را با مشکل مواجه کرده، افزود: به همین دلیل امکان اجرای به موقع تعهدات وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند، با آنها برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته خودرو به تعداد کافی وجود داشت و خودروسازان آنها را به بازار عرضه می‌کردند، اما حالا عدم عرضه حکایت از بروز مشکل در مسیر تولید دارد.



نظرات

  • محمد محمد (9 آبان 1397 ساعت 12:01)

    جناب آقای ملکی شما هم که حرف خودرو سازها را می زنید . این دوستان قرار بوده از شهریور سال 96 ماهی 1000 خودرو 2008 تولید و بر اساس تعهداتشون کل 12000 دستگاه را تا شهریور 97 به مشتریان تحویل دهند . اون موقع نه بحث تحریم بوده و نه بحث کمبود قطعه . بپرسید چرا تا بهمن 96 فقط 4 دستگاه تولید کرده اند؟

  • محمد حسین نیا محمد حسین نیا (9 آبان 1397 ساعت 11:06)

    سلام، چقدر عالی بود اگر تحویل به موقع خودروها ، جاگزین این همه تفسیر و توجیه می شد.