1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بسته پیشنهادی قیمت خودرو در هیات دولت بررسی می شود

بسته پیشنهادی قیمت خودرو در هیات دولت بررسی می شود

30 آبان 1397
  • 17

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز «بسته پیشنهادی قیمت خودرو» را که اوایل هفته جاری در جلسه شورای مشورتی این وزارتخانه به تصویب رسید، به هیات دولت می‌برد.

 بسته پیشنهادی قیمت خودرو در هیات دولت  بررسی می شود

آن طور که یک منبع آگاه عنوان کرد، در جلسه امروز هیات دولت، بسته پیشنهادی وزارت صنعت درباره قیمت خودرو، باز خواهد شد تا تصمیم نهایی در مورد آن گرفته شود. به گفته وی، رضا رحمانی وزیر صنعت در جلسه امروز هیات دولت جزئیات بسته موردنظر را تشریح خواهد کرد تا شاید بتواند نظر موافق رئیس‌جمهوری و اعضای کابینه را در مورد آن اخذ کند.

هرچند تمام جزئیات این بسته پیشنهادی به بیرون درز نکرده، با این حال گفته می‌شود نظر وزارت صنعت، تعیین قیمت خودروهای داخلی ۵ درصد زیر حاشیه بازار است. البته وزارت صنعت نهایی شدن این موضوع را تکذیب و تنها صحبت از تدوین بسته‌ای پیشنهادی برای قیمت‌گذاری خودرو کرده است. هرچه هست، اگر این موضوع به تصویب برسد، قیمت خودروهای داخلی به نرخ بازار نزدیک خواهد شد و آن طور که فعالان صنعت خودرو می‌گویند، نتیجه آن، حذف دلالی و واسطه‌گری در بازار و افزایش نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان است. خودروسازان همچنین تاکید دارند تعیین قیمت در حاشیه بازار، می‌تواند در درازمدت به نزولی شدن نمودار قیمت خودروها بینجامد. در این شرایط، باید منتظر ماند و دید هیات دولت با بسته پیشنهادی وزارت صنعت درباره قیمت خودرو موافقت می‌کند یا تصمیم دیگری در این مورد گرفته خواهد شد. این در شرایطی است که گفته می‌شود رئیس‌جمهوری موافق افزایش قیمت خودرو (در حاشیه بازار) نیست.



نظرات

  • Ugvb Ugvb (2 آذر 1397 ساعت 23:59)

    بعد شمایی که واسه سود رفتین****** تو بازار به سودتون برسید باید از تمام کسایی که بعد از گرونی تو پیش فروش شرکت کردند دو برابر پول بگیرن تا درجا نتونن تو بازار بفروشن و مجبور شن ازش استفاده کنن .

  • عقیل عقیل (2 آذر 1397 ساعت 03:39)

    اقای وزیرعزیزخواهشاتصمیمی که میگیریدفقط به نفع خودروسازوقطعه سازنباشه به نفع مردمم باشه به فکرفقط این دنیانباشیدشماکه مسولیت بزرگی دردنیاداریددراخرت حساب وکتابتان سخت تروبزرگتراست پس به فکرمامردم هم باشید.یاحق

  • فرزاد فرزاد (1 آذر 1397 ساعت 14:55)

    یکی از دلایل افت شدید ارزش پول ملی و بالا رفتن نرخ دلار از مرز ۱۰۰۰تومان وجود همین دو کارگاه یا انباری خودرو بنام ایرانخودرو و سایپا هستند که از چندین سال پیش سیاست ضعف ریال و قدرت دلار رو برای محدود کردن بودجه مردم جهت خرید خودروی مثلا داخلی که واقعا هم داخل چین تولید میشه رو در پیش گرفتند و همسو با آن افزایش نرخ تعرفه‌های واردات بصورت ظالمانه و شناور رو هم فعال کردند که ،.،.بهتر است اسن دو جمع شوند تا جوانان به آرزوهای خود برسند.

  • farhang farhang (1 آذر 1397 ساعت 13:23)

    برای افرادی که موعد تحویل خودرو آنها گذشته با قیمت زمان ثبت نام تحویل بدن چون اون موقع خبری از گرانی خودرو در میان نبود وگرنه ما تو پیش فروش شرکت نمکردیم و سرمایه مون رو در جای دیگه استفاده می کردیم

  • محمد بابااکبری محمد بابااکبری (30 آبان 1397 ساعت 22:23)

    حتما باید بین کسانی که از قبل ثبت نام کردند با افرادی که تازه می خواهند خرید کنند باید تفاوت باشد.
    افرادی در خرداد ماه ثبت نام و خودرو را دریافت کردند اما چرا کسانی که تیرماه ثبت نام کرده اند چند ماه باید ددر استرس بمانند.
    اگر دولت قیمت ها را آزاد کند به همان نسبت در بازار قیمت ها افزایش می یابد!

  • مردم مظلم ایران مردم مظلم ایران (30 آبان 1397 ساعت 21:19)

    مرگ بر گرانی
    خودرو های ثبت نامی نباید دو مرتبه گران بشود

  • علی علی (30 آبان 1397 ساعت 20:04)

    آقای وزیر شما دیگه چرا قربونت؟!!!!

  • بی نام بی نام (30 آبان 1397 ساعت 20:03)

    من که بازنشسته هستم باحقوق ١ملیونی چطورمیتوانم مابقی قیمت راپرداخت کنم این هاچه فکری پیش خودشان کرده اند ماشینهاراقایم کردندوحالا میگویند قیمت ازادشود دزدی درروز روشن واقعا اگراین تایید شود مردم ساکت ******** مگر حقوق من اضافه شده ؟

  • کارگر گمنام کارگر گمنام (30 آبان 1397 ساعت 17:30)

    عزیزان من خودتون رو بیش از این خسته نکنید اینها همه برنامه هایی هستند که از قبل انجام شدن
    .ازماست که برماست

  • اشکان اشکان (30 آبان 1397 ساعت 17:23)

    با سلام خدمت دوستان گلم در شهر خبر و تشکر از زحمات شما.
    امروز اقای وزیر اعلام کرده که 5 درصد زیر قیمت بازار اخه کجای این رقم کارشناسی شده است. اخه من گارگر از کجا پول بیارم تیبا 2 رو با قیمت 42 میلیون و در چند روز اینده هم بالاتر میره بخرم. اخه چرا انقدر به ما اهمیت نمیدید. خودرو ساز و دلال باهم همکاری می کنن و دارن مارو بیچاره می کنن. چرا کسی جلوی سایپا و رو نمیگیره. دوستان نشریه شهر خبر خواهش می کنم که منتقد باشید نه همراه با انها.

  • آرتان آرتان (30 آبان 1397 ساعت 16:26)

    عجب زمونه ای شده، قیمت حاشیه بازار را کی تعیین می کنه خدا می داند، وای به حال ما مردم بدبخت و بازیچه دست یه عده خدا نشناس

  • کاربر کاربر (30 آبان 1397 ساعت 14:24)

    امیدواریم که خبر این 5 درصد درست نباشه ولی اگر باشه یا چنین رویه ای پیش گرفته بشه سوال اینجاست که مثلا 5 درصد از چقدر ؟اومدیم قیمت انقدر بالا رفت که همون 5 درصد هم قابل نادیده گرفتن برای دلال هایی که تا حالا هیچ قانون و ارگان نظارتی حریفشون نبوده، نباشه.تا الان که چرخه ی تولید خودرو و تعداد و روشی که در فروش و منشی که در تحویل خودروها بوده و عدم وجود هیچ قدرت اصلاح کننده ای در برخورد با این چرخه ی تولید تا فروش و تحویل خودرو بوده باعث شدن قیمت و شرایط بازار به اینی که امروز هست برسه ؛در آینده کدوم شخص یا صنف یا ... قراره قیمت بازار رو تعیین کنه ؟ سقف و حد و مرض افزایش قیمت بازار رو کدوم قانون میخواد تعیین کنه و کدوم مسئول مربوطه و ارگانی عامل و ناظر اون قانون هستش ؟ نمیشه فقط گفت فلان درصد از قیمت بازار و یا فلان درصد زیر قیمت بازار.

  • پ-س پ-س (30 آبان 1397 ساعت 13:14)

    آقای وزیر لطفا درتصمیم گیریهایتان وضعیت اقتصادی مردم را درنظر بگیرید.حقوق آنها نه به دلار است ونه نجومی.بنده خودم با28سال سابقه در همین وزارتخانه شما درپیش فروش ساندرو شرکت کرده ام که باید درتیرماه خودرو تحویل میگرفتم.متاسفانه در مصاحبه ها واطلاعیه ها فقط ازحقوق خودروسازی حرف میزنید که باوجود موجود بودن جنس ازتحویل آن خودداری میکند.5درصد زیر بازار که احتیاج به جلسه وبسته حمایتی نداردوکار سختی نیست.کمی انصاف داشته باشید و قدرت خرید مشتری را درنظر بگیرید.

  • بیدار بیدار (30 آبان 1397 ساعت 13:06)

    قیمت بسترن بی30 را 124.3اعلام شده واقعا فاجعه هست چون قیمت بازار هم همین حدودهاست درحالیکه 50درصد را پیشپرداخت دادیم دقیقا دزدی شیک و مجلسی هست کسی هم نیست شکایت بکنیم

  • بی نام بی نام (30 آبان 1397 ساعت 11:50)

    حتی میتونند تحویل فوری بدن به قیمت 5 درصد زیر بازار، و ثبت نام شده ها با همان قیمت سابق به قوت خود باقی بمانند.
    فقط باید روی سیستم ثبت نام دقت شود که دلالها وارد نشوند، و خود خودروسازها با دلالها همکاری نکنند که پیش فروشها رو بدن به دلالها

    ابرانی ابرانی (1 آذر 1397 ساعت 00:18)

    شما ساده ای رفیق...دلال خودشون هستن...فکر میکنید خودرو هایی که به من و شما تحویل نمیدن چی میشه؟ تو حاشیه بازار به قیمت آزاد مبفروشن...بیچاره من و شما

    حسن حسن (1 آذر 1397 ساعت 11:41)

    پیش فروشها که از مرداد ماه امسال به بعد بدون امکان صلح و حتی با محدودیت کد ملی بوده بنابر این به دست دلال نمیرسن!!