1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با تعطیل کردن خودروسازی‌ها بیشتر به نفع کشورعمل کرده ایم !

با تعطیل کردن خودروسازی‌ها بیشتر به نفع کشورعمل کرده ایم !

3 آذر 1397
  • 16
  • 7647

بهرام پارسایی، در خصوص بازار و صنعت خودرو کشور، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد صنعت خودروسازی کشور بعد از ۵ دهه حمایت انحصاری و ایجاد بازار غیررقابتی هستیم.

 با تعطیل کردن خودروسازی‌ها بیشتر به نفع کشورعمل کرده ایم !

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که بحث ساماندهی بازار خودرو، ایجاد فضای رقابتی و کاهش تعرفه‌های واردات مباحثی مطرح می‌شد خودروسازان اعلام می‌کردند که با این اقدامات تولید داخل مورد هدف قرار می‌گیرد، گفت: در شرایط کنونی نیز خودروسازان اعلام می‌کنند با کمبود قطعه برای تولید مواجه شده‌اند و امکان تولید ندارند.


محصولات خودروسازان کشور تولید داخل نیست


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروهای تولیدی که توسط خودروسازان تولید می‌شود محصول داخلی نیست و قطعات آن وارداتی است، ادامه داد: اگر خودروسازان برای تولید از ارز با نرخ آزاد استفاده می‌کردند این امکان وجود داشت تا اعلام کنند هزینه تمام شده آنها بالاتر از قیمت فعلی محصولات است، محصولات خودروسازان کشور در مقایسه با هر خودروساز با کیفیت، خدمات و امکانات بالاتر گران‌تر به فروش می‌رسند. بازدید فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از شرکت خودروسازی سایپا


ردپای دلالان در زنجیره تولید و عرصه قطعه


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گذشته گزارش‌های در خصوص وجود مافیا خرید قطعه از قطعه سازان و فروش چندین برابری آن به خودروسازان دریافت کرده‌ایم، عنوان کرد: اگر محصولات تولیدی خودرو در کشور گران تولید می‌شود دلیلی جز مافیا، دلالی و رانت در بین قطعه سازان واقعی و خودروسازان ندارد.


تعطیلی خودروسازی‌ها با وجود شرایط کنونی به نفع کشور است


وی با بیان اینکه اگر واقعا خودرویی با این کیفیت، خدمات و امکانات از نظر آلایندگی، مصرف سوخت و سایر موارد با این قیمت تمام شده تولید می‌شود نشان از سوء مدیریت در خودروسازان داخلی دارد و بهتر است این صنعت را تعطیل کنیم، تصریح کرد: با وجود این حجم از حمایت‌های مادی، معنوی و رانت گونه‌ای که از صنعت خودرو انجام و فضای غیر رقابتی که در اختیار آنها قرار گرفته می‌شود اگر مجددا اعلام می‌کنند قیمت تمام شده آنها بالاتر از قیمت‌های فروش است باید این خودروسازی‌ها را تعطیل کنیم تا بیش از این با جان و مال مردم بازی نشود.


مواجه بودن خودروسازان با کمبود قطعه قابل قبول نیست


عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بعد از گذشت ۵ دهه حمایت گسترده از صنعت خودرو کشور مواجه بودن خودروسازان با کمبود قطعه قابل قبول و توجیه نیست، خاطرنشان کرد: خودروسازان کشور ما با وجود اینکه تنها خودروسازان دنیا هستند که محصول خود را پیش فروش می‌کنند ۱۵ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند، مشکل اساسی این صنعت به نحوه مدیریت آن و حمایت‌های انجام شده طی سالیان اخیر بر می‌گرددو سایر صنایع فدای خودروسازی شده‌اند.




نظرات

  • رضا رضا (4 آذر 1397 ساعت 07:50)

    آرزوی من خریدن یک تویوتا لندکروزه.امیدوارم با آزاد شدن واردات تویوتا به تعداد زیاد وارد بشه و دیگه چهره منحوس ماشینای فرانسوی را نبینیم.

  • علی علی (3 آذر 1397 ساعت 23:15)

    آخه تا کی باید سوار پژو 405 هفتاد سال پیش بشیم؟؟؟؟بیچاره طراح پژو ....از یه پلتفرم ساده پژو...آقایون عقل کل.. انواع سمند.!!..انواع سمند سورن.!!!!.انواع دنا!!! تولید کردن...واقعا اونی که سوار دنای 120 میلیونی!!!!میشه نمیدونه تمام شاسی و زیر بندی و تعلیق با پژو 405 یکیه....وای بحال ما.....

  • نیما نیما (3 آذر 1397 ساعت 19:01)

    خدایا تو عادلی وتو قادری وتو حاکمی خودت قضاوت کن یک کشوری مانند چین حاکمانشان 1300000یک میلیاد وسیصد میلیون جمعیت را مدیریت میکند وجزئ اقتصاد برتر جهان میشود و اما ایران 80 میلیون جمیعت را با این منابع عظیم نمیتواند مدیریت کند ومردم در فشار و استرس وانواع مشکلات روحی زندگی را به سوی مرگ پیش میروند ایا زمان ان نرسیده است برای تمام بخشهای اقتصادی مدیر وارد کنید وخودتان را به زحمت نیندازید واز مردم که نمیترسید از خدا بترسید از وجدانتان بترسید.

  • محمد محمد (3 آذر 1397 ساعت 15:16)

    والا تا ما یاد میدیم میگن اگر خودرو خارجی آزاد بشه اشتغال کارگران خودروسازها از بین می ره ....
    خداوکیلی مگه این کارگرها تعدادشون چندتا هس . پانصدهزارتا هم باشند هر ایرانی یه ماشین خوب خارجی بخره یه پولی هم میده به کارگرای بی کار شده ی خودروسازها . کلی هم صرفه جویی میشه در مصرف سوخت و هزینه درمان آسیب دیده های تصادفات و ...
    هم پانصدهزارتا کارگر ایران خودرو و سایپا راضی میشن هم هشتاد میلیون ایرانی

  • عابد عابد (3 آذر 1397 ساعت 14:15)

    خدا پدرتو بیامرزه . بخدا اگه کارخانه های خودرو سازی تعطیل بشن چند تا فایده بی نظیر برای مملکت و مردم داره اول اینکه از کشته شدن سالانه حدود 27000 نفر بر اثر تصادف این خودرو های خارج از استاندارد و کیفیت و ایمنی جلوگیری میشه دوم اینکه اگه ماشین های خارجی بدون گمرک و با قیمت مناسب و ایمنی و استاندارد بالا وارد بشه همه مردم حداقل پولشونو دور ننداختن و ماشین خوب و با کیفیت و با استاندارد بالا سوار میشن سوم اینکه سرانه مصرف سوخت میاد پایین و وزیر و وزرا و رئیس جمهور و نمایندگان مجلس دائماً برای سوخت و واردات سوخت جلسه و تصمیم گیری نمی کنن چهارم اینکه هر روز ادا و اصول و منت این خودروسازان رو هم مردم و هم دولت ندارن که هر دفعه به بهانه های واهی دم از ضرر و زیان و افزایش قیمت بزنن پنجم اینکه کارگران این دو خودرو ساز دستشون حداقل توی کشته شدن مردم با این خودرو ها آلوده نمیشه ششم اینکه این همه پولی که دولت به این خودروسازان تزریق میکنه تا پیدا کردن شغل و یا ایجاد شغل برای این کارگران بهشون بیمه بیکاری بده و هفتم اینکه شرکت های خصوصی که توانایی تولید خودرو با استاندارد بالا و کیفیت بالا و ایمنی بالا با قیمت مناسب رو دارن بهشون مجوز بده و بازار و رقابتی کنه تا هم مردم بهرمند بشن هم خودرو ساز . جان مادرتون این دوتاخودرو سازی رو تعطیل کنید به ولای علی به نفع مردم و مملکته

  • حسین حسین (3 آذر 1397 ساعت 13:55)

    اگر فضاهایی که شرکت های خودرو سازی در اختیار دارند تبدیل به گاو داری و پرورش دام میکردند سود دهی ان به کشور و مملکت بیشتر از این دور خودرو ساز بزرگ بود و مشکل شیر و گوشت کشور هم نه تنها حل شده بود بلکه امکان صادرات انرا هم میداشتیم

    احمدپور احمدپور (3 آذر 1397 ساعت 22:40)

    ضمن اینکه مدیران بی لیاقت این شرکت ها را باید در همان گاوداری نگهدارند تا مردم ایران کمتر آسیب ببینند و متضرر شوند. این اتفاق حداقل از سی سال قبل باید می افتاد.

  • ali ali (3 آذر 1397 ساعت 13:49)

    الان کشور عراق تولید خودرو نداره برو ببین چه ماشنینهایی سوار میشوند. رقابت سالم تنها راه حل هوا و سلامت مردم در این صنعت است.

  • هموطن هموطن (3 آذر 1397 ساعت 13:31)

    نکته جالبتر حذف به اصطلاح اپشن از روی محصولات ان هم به اصطلاح تولید داخل است!!!به هر قیمتی باید خوروشون رو تولید کنند حالا جان مردم اصلا مهم نیست.

  • سیدی سیدی (3 آذر 1397 ساعت 12:54)

    خودروسازی که بیشتر ازیکسال است پول این مردم بدبخت راگرفته وبه بهانه نبود قطعه وبرجام ،ماشین را درانبار نگه میداردتا ازآشفته بازار ارز، بیشترین سود رابه جیب بزند ،نبودش خیلی بهتر از بودنش هست.جرمشان خیلی بیشتر از محتکرانی هست که چندقلم جنس در انبار دارندومتاسفانه اصلا با این مدیران ناکارآمد برخوردنمیشود!

  • یه ایرانی یه ایرانی (3 آذر 1397 ساعت 12:06)

    حالا که نمیتونین با این همه انحصارو کمک دولت هنوز وابسته هستین هنوز فساد و رانت وقیمتهای نجومی با ماشینهای بی کیفیت جمعش کنین واردات رو هم از انحصار در بیارین حداقل با این پولهای نجومی قیمت خودر ومردم خوردوی ایمن و خوب سوار شن

  • عباس عباس (3 آذر 1397 ساعت 11:41)

    خدا بیامرزد پدر و مادر آدم فهمیده را اصلاً صنعت خودرو سازی نخواستیم حقوق پرسنل خودرو سازها هم از مابهالتفاوت مصرف بنزین خودرو های کم مصرف خارجی با این آشغالهایی که اینها تولید می کنند قابل پرداخت است

  • پاکروان پاکروان (3 آذر 1397 ساعت 10:48)

    سلام . تعطیلی کارخانه های محصولات ایرانخودو و سایپا به نفع ملت و کشور است. 4 دهه است خودرو سازی کشور را در انحصار گرفتند و بعنوان حمایت از تولیدات داخلی خودروهای بی کیفیت و بنجل را به ملت تحمیل میکنند . *********** در خودرو سازی کشور جرئت و جسارات را بجایی رساندند که دولت را تهدید به تعطیلی می کنند . نقدینگی مردم را گرفتن و با عدم تحویل خودرو به مشتریان به تعهدات خود عمل نمی کنند وب سایت شکایات قفل کردند و پاسخگوی مشتریان نیستند . مسئولت صمت خودرو سازی را از انحصار خودروسازان خارج کنند و خودرو مرغوب ، باکیفیت و با سوخت 3 تا 5% وارد کنند. و کارخانه های خودرو سازی را به صنایع و ادوات کشاورزی و دامی تغییر تولید دهند. با واردات خودروهای با کیفیت و سوخت کم مطمئنا مبالغ حاصل از مازاد مصرف سوخت،جبران خسارات تعطیلی خودرو سازان و حتی بیشتر را خواهد نمود . راه حل دیگر انتصاب مدیران جهادی و بسیجی در خودروسازی کشور است . تا ما را به سمت آرمانهای انقلاب اسلامی نزدیک نماید .

  • وخید وخید (3 آذر 1397 ساعت 10:10)

    واقعا متأسفم که فساد به این واضحی را همه می‌بینند و کسی دم نمی‌زند.آنوقت می‌خواهیم در جهان با ظالمین بجنگیم. واقعا متأسفم...

  • امیر امیر (3 آذر 1397 ساعت 08:39)

    منکه یکی از همین آشغالهای اینا رو ثبت نام کردم. اما خداوکیلی اگر حتی پولم به فنا بره امیدوارم زودتر تعطیل و ورشکسته بشن که آبروی ما رو در دنیا برده اند با این صنعتشون...
    در تکمیل مورد آخر هم باید بگم خودروسازها درصورتی که مطابق با روال رونق تولید کنند، قطعه در انبارها دارند که با ارز 3800 تومنی تهیه شده...
    آماری که از داخل خودشون گندش دراومده بود...

  • یک ایرانی یک ایرانی (3 آذر 1397 ساعت 07:53)

    خودروساز لوس و ننر بعد از ۴۰ سال حمایت هنوز یه ۴۰۵ ، ۵۰ سال پیش رو نمیتونه تولید داخل کنه
    و هربار هم تعرفه واردات یه مقدار پایین میاد فریاد میزنن وای تولید داخل به فنا رفت
    واردات ممنوع شد و ۴۰ سال کشته دادیم و اینا هنوز نمیتونن یه ایربگ بسازن