آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

11 آذر 13979:29
2 دقیقه


آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان باید به جای تقاضای افزایش قیمت، هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، گفت: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

 آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

سعید باستانی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت خودرو برگزار کردند بحثهای زیادی مبنی بر عدم گرانی خودرو مطرح شد، اظهار داشت: به اعتقاد من خودروسازان تاکنون آنالیز قیمتی از محصولات خود ارائه نکرده‌اند، علاوه بر این در مورد قطعاتی که افزایش قیمت پیدا کرده نیز مستنداتی را به کمیسیون ارائه نکردند.

وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه 11 هزار نیروی مازاد در شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از 140 شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیان‌ها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.

وی با تأکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفت‌هایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کرده‌اند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
کاربر
کاربر
12 آذر 1397
در کل خوب صحبت کرد ولی باید مشخص بشه این تعداد نیروی مازاد چه طیف نیروهایی هستند و بر چه اساس و معیاری استخدام شده اند... حواس این قشر مسئولین عزیز باشه که بهانه دست این افراد برای سو استفاده و بیکار کردن کارگران عزیز و زحمتکشی که با دشواری استخدام شدند و با حداقل دریافتی ها با جون ودل زحمت میکشن ندن؛ باید دید ماشینی کردن خطوط تولید در برخی خودروسازی ها یا قطعه سازی ها آیا به بالا رفتن کیفیت محصولات این ها افزوده یا فقط از نظر هزینه به سود این شرکت ها بوده؟ این ها اگر سیاست های بهتری در روش تولید و خدمات پس از فروش داشتند کارگر مازاد نداشتن احتمالا.از طرفی معلومه اگر به بهانه های مختلف بتونن با بالا بردن قیمت در کنار تولید کمتر سودی حتی بیشتر از قبل داشته باشن نیازی به تعداد زیادی از کارگرها ندارند و آنها مازاد محسوب میشوند.