1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

11 آذر 1397
  • 11

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان باید به جای تقاضای افزایش قیمت، هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، گفت: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

 آیا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

سعید باستانی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت خودرو برگزار کردند بحثهای زیادی مبنی بر عدم گرانی خودرو مطرح شد، اظهار داشت: به اعتقاد من خودروسازان تاکنون آنالیز قیمتی از محصولات خود ارائه نکرده‌اند، علاوه بر این در مورد قطعاتی که افزایش قیمت پیدا کرده نیز مستنداتی را به کمیسیون ارائه نکردند.

وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه 11 هزار نیروی مازاد در شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از 140 شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیان‌ها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.

وی با تأکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفت‌هایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کرده‌اند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

منبع تسنیم


نظرات

  • کاربر کاربر (12 آذر 1397 ساعت 13:27)

    در کل خوب صحبت کرد ولی باید مشخص بشه این تعداد نیروی مازاد چه طیف نیروهایی هستند و بر چه اساس و معیاری استخدام شده اند... حواس این قشر مسئولین عزیز باشه که بهانه دست این افراد برای سو استفاده و بیکار کردن کارگران عزیز و زحمتکشی که با دشواری استخدام شدند و با حداقل دریافتی ها با جون ودل زحمت میکشن ندن؛ باید دید ماشینی کردن خطوط تولید در برخی خودروسازی ها یا قطعه سازی ها آیا به بالا رفتن کیفیت محصولات این ها افزوده یا فقط از نظر هزینه به سود این شرکت ها بوده؟ این ها اگر سیاست های بهتری در روش تولید و خدمات پس از فروش داشتند کارگر مازاد نداشتن احتمالا.از طرفی معلومه اگر به بهانه های مختلف بتونن با بالا بردن قیمت در کنار تولید کمتر سودی حتی بیشتر از قبل داشته باشن نیازی به تعداد زیادی از کارگرها ندارند و آنها مازاد محسوب میشوند.

  • محمد محمد (12 آذر 1397 ساعت 11:15)

    نسبت تعداد خودرو تولیدی به تعداد پرسنل در شرکتهای بزرگ خودرو سازی مثل هیوندایی و کیا 75 تا 80 در صد است . در ایران خودرو و سایپا بین 6 تا 7 در صد . طبیعی است که هزینه سربار را باید من و شما بدهیم . والا کجای دنیا قطعات خودرو آماده در جعبه ؛ بسته بندی شده تحویل بگیری ؛ مونتاز کنی و 2 تا 3 برابر به مردم بفروشی بعد بگی زیان هم کردم . این یعنی یک سیستم کاملا فشل و ناکارآمد و باز هم اصرار و اصرار و اصرار به حفظ آن

  • محمد محمد (12 آذر 1397 ساعت 09:32)

    درود بر مسئول دلسوز... چه عجب... بلاخره یکی حرف دل مردم رو زد....

  • فز فز (12 آذر 1397 ساعت 09:32)

    اصلا ایشالله همه چی 100000000000000000000000 هزار برابر بشه .. خلاص شیم که دیگه اینقدر حرف نباشه ..من که کلان پیاده میام و میرم

  • پ-س پ-س (12 آذر 1397 ساعت 09:03)

    آقای محترمی که ازاین مدیران ناکارآمد حمایت میکنی مردم پولشان را آن موقع که همه چیز به قول خودتان ارزان بود به اینها داده اند وخیلی وقت پیش باید خودروهای خود را تحویل میگرفتند،آقایان خودروها را درانبار نگه داشته اند وهنوز تحویل نمیدهند تا در اوج گرانی به بهانه خروج رنو و... با قیمت خیلی بالا به مردم بدهند!هیچکس هم به داد دل مردم نمیرسد.آیا این نهایت بی انصافی وناجوانمردی نیست؟

  • میلاد میلاد (12 آذر 1397 ساعت 00:27)

    من نگون بدبخت خیر سرم بهمن ۹۶ یه ۲۰۷ اتومات ثبت نام کردم ۲۴ تومن داشتم نصف پولو دادم گفتم تا موعود تحویل ۲۴ تومن دیگه جور میکنم که میشد ۳۰ ابان ۹۷که ده روزه هم گذشته هیچ هنوز دعوتنامه هم نیومده تا افزایش قیمت رو بدن بعدش ...ماشینی که اون موقع با تصور ۴۸ تومن خریدم و با توجه به قدرت خریدم ... الان با افزایش قیمت اقایون بنظر میرسه یه ماشین ۸۰ میلیونی قراره بشه .... خیلی بی انصافی هس واقعا
    اگه خداییی اون بالاسرتونه درک کنین کاری که میکنین دور از انسانیته تمام ضررتون رو سعی کن از جیب مردمی دربیارین که صد برابر بدتر از شما خودروسازا تو ضرر هسن

  • گارگر گارگر (11 آذر 1397 ساعت 20:27)

    بایدآئین نامه حقوق مصرف کننده خودرو ماده چهار رعایت شود درضمن جای سوال هست چرا خودرو سازها همه عقب نشستند واین اقای نجفی منش همش دم از افزایش خودرو میزند!!؟؟؟

  • ناشناس1 ناشناس1 (11 آذر 1397 ساعت 15:29)

    سلام. چطور تمامی اقلام وجود در کشور، تاکید میکنم تمامی اقلام موجود در کشور دو و یا سه برابر شدن، هیچکدوم از این عزیزان اظهارنظر نمیکنن، ولی تا خودرو میخواد گرون بشه، همه صاحب نظر و دلسوز مردم شدن. نه عزیز من، اینجوری نیست. شیر خوراکی داره هفته ای 500 تومان میره روشن، کسی چرا اعتراض نمیکنه، جنسی که هیچ ربطی به دلار نداره داره ، روزبه روز داره قیمتش میره بالا به بهانه دلار. اونوقت اجناسی که با دلار کار میکنن نه. خواهشا از روی غرض صخبت و اظهارنظر نشه. ممنون

    امیر امیر (11 آذر 1397 ساعت 19:16)

    آها...
    یعنی چون اونا گرون شدن، خودروسازها و تو باید چنگ بندازید توی آبی که گل آلود شده و سوء استفاده کنید...
    ماشینهای شما مفتش گرون بود چه به اینکه افزایش هم داشته باشه...
    دست و پای الکی نزنید
    ملت دیگه خونشون به جوش اومده
    به همین سودی هم که خداوکیلی حقتون نیست قانع نمیشین، همش گشنه هستید...

    m m (12 آذر 1397 ساعت 09:43)

    احتمال زیاد جنابعالی بنگاه خودرو داری و توی کار خرید و فروش خودرو هستی و سود خوبی از این بازار می بری و میترسی کمتر سود کنی که همچین حرفی میزنی. اگه واقعا دلسوز مردمی پس اینو مطمئن باش اگه خودرو گرون بشه تورم 50درصد دیگه میره بالا و همه چی 6 برابر میشه نه سه برابر، پس منطقی نظر بده.

  • امیر امیر (11 آذر 1397 ساعت 11:10)

    ما برای پولی که درمیاریم زحمت میکشیم.
    خود اون نجفی منش و کاکایی هم حاضر نیستند حتی از پول مفتی هم که میگیرند بدن آشغالهای مورد تایید خودشون بخرند
    کاملا در جلسه مناظره هم مشخص بود قصد جیب زدن دارند با اینکه خیلی احتیاط کردند تابلو نشه
    گندش دراومده دیگه...
    هرکی از اینا حمایت کنه و کوچکترین مجوز افزایش قیمت بده باز پست تر از اینهاست. و همه ما مردم این پست فطرتها رو نابود میکنیم