1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت بدون مشکل - ۳/۵ میلیون نفر ثبت نام کردند

ادامه ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت بدون مشکل - ۳/۵ میلیون نفر ثبت نام کردند

12 آذر 1397
  • 0

وزیر ارتباطات گفت: مشکلی برای ثبت نام کارت سوخت به صورت الکترونیکی در کشور وجود ندارد و تمامی امکانات و زیرساخت ها به خوبی فراهم شده است.

محمدجواد آذری جهرمی در برنامه «روی خط بازار» افزود: نکته بسیار حائز اهمیت در این میان این است که اطلاع رسانی بیشتری در جهت نهادینه و همین طور توجیه کردن مردم نسبت به موضوع مدنظر در جامعه صورت گیرد.

 ادامه ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت بدون مشکل

وی همچنین اظهارداشت: تعداد مراجعات مردم به سایت دولت همراه در روز اول ثبت نام برای کارت سوخت بیش از ۲۶۰ هزار مورد بوده درحالیکه براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه تنها ۱۰ هزار نفر مجاز به ثبت نام بوده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این آمار حاکی از این است که اطلاع‌رسانی کافی به مردم انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: بکاربردن اتصال کارت سوخت به کارت بانکی؛ غیر دقیق

است چرا که در اصل کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می شود.

آذری جهرمی بیان داشت: کارت های بانکی قابلیت های زیادی دارند که سوخت گیری یکی از این قابلیت های مهم است.

وی گفت: متولی اصلی طرح مزبور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است بنابراین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین میان تنها مسئولیت هماهنگی و اتصال بین دستگاه های مرتبط با موضوع ازقبیل نیروی انتظامی، بانک مرکزی و شرکت ملی پخش و پالایش را برعهده دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طراحی و ایجاد سایت خدمات دولت همراه از دیگر کارکردهای این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز از چهار روش از قبیل مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰، مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir، نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و استفاده از سرویس کدهای دستوری مثل *۴۴# و ... می توانند برابر جدول زمانبندی نسبت به ثبت نام کارت سوخت خود اقدام کنند.


ثبت نام ۳میلیون و ۵۰۰ هزارنفر بصورت غیرحضوری برای دریافت کارت سوخت


سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا‌کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه الکترونیکی و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای دریافت کارت سوخت مراجعه کرده‌اند.

زیبا اسماعیلی افزود :از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر بر اساس زمان‌بندی‌ که بر اساس رقم تلفن همراه تعیین شده بود، به درستی مراجعه کرده و به‌طور کلی ۱۵۵ هزار نفر از این طریق ثبت‌نام موفق و نهایی داشتند.

وی بابیان اینکه ١۵ هزار نفر هم از طریق کد دستوری #۴* ثبت‌نام موفق داشته‌اند گفت: به عبارت دیگر آمار افرادی که موفق شدند درخواست خود را برای دریافت کارت سوخت المثنی با موفقیت ثبت کنند تاکنون ۱۷۰ هزار نفر بوده است.

اسماعیلی تعداد ثبت نام موفق افرادی که به صورت حضوری اقدام کرده‌اند نیز ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بنابراین درمجموع درخواست ۳۲۰ هزار نفر ناموفقیت ثبت شده است .



نظرات