هیوندای در حالی به سراغ نسل دوم جنسیس میرود که محافظه کاری را به کناری گذاشته و کاملاً بیرون و درون این خودرو را دچار تحولات بنیادین کرده است . در حالی که یکی از انتقادات به نسل پیشین جنسیس میشد ، کپی بردای آشکارا از جلوی مرسدس و نمای عقب بی ام دبلیو بوده است . اکنون می توان با وجود شباهتهای دیگری که در جای جای خودرو با رقبای مطرح اروپایی وجود دارد ، هویتی تازه و خاص را نیز برای آن پیدا نمود .
نسل اول جنسیس در سال 2008 وارد بازار شد و با استفاده از برندی جدید ، قصد داشت تا هویتی تازه را برای محصولات لوکس این شرکت خلق نماید . در این مسیر هیوندای هیچ ابایی از افشای اینکه به آشکارا دارد از از بی ام دبلیو سری 5 و مرسدس بنز کلاس اس تقلید می نماید ، ندارد . اما نتیجه کار فاقد انسجام و هویت لازم برای رقابت با چنین رقبایی می باشد . هیوندای اکنون یک زبان طراحی به نام مجسمه سیال یا Fluidic Sculpture را به کار گرفته که اولین نتیجه آن هیوندای سوناتا بود و معرف زیبایی شناسی به سبک هیوندای با نگاهی مدرن است و ای کاش جنسیس نیز از همین سبک پیروی می نمود تا شاهد تولد تازه واردی مناسب در بازار باشیم .
با نگاهی به طراحی بیرونی این خودرو ، خشونت و بی پروایی را به رخ میکشد . اما اگر جلو پنجره بزرگ جلو را با ، جلو پنجره بی ام دبلیو عوض کنیم ، احتمالاً تفاوتی با مدلهای سری 7 بی ام دبلیو و نخواهیم یافت ، مخصوصاً فرم کاپوت ، چراغها و حتی ستون B که امضای ب ام و محسوب میشود ، حال این خودرو نسل جدید است ، یا اینکه کپی ناقص از بی ام دبلیو ؟
هیوندای جنسیس جدید و کیا کادنزا از یک ساختار مشترک استفاده میکنند . موتورهای شش سیلندر 3.3 لیتری سری لامبدا دیگر روی این خودروها یافت نمیشوند و به جای آن دو موتور 3.8 لیتری شش سیلندر و یک موتور ممتاز 8 سیلندر 5 لیتری را می توان انتخاب کرد . انتقال نیرو به هر چهار چرخ به عنوان یک آپشن جذاب به این خودرو در اختیار خریداران بوده در این بین به مانند مدل قبلی ، یک جهبه دنده اتوماتیک 8 سرعته ، وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد .
موتور شش سیلندر دارای توان 311 اسب بخار و گشتاور 293 پوند فوت ( معادل 397 نیوتن متر ) است که نسبت به قبل 22 اسب بخار و 2 پوند فوت (2.7 نیوتن متر ) افزایش را نشان میدهد . اما گل سر سبد این پیشرانه ها یعنی موتور ممتاز 8 سیلندر این شرکت با قدرت تولیدی 420 اسب بخار و گشتاور 383 پوند فوت ( 519 نیوتن متر ) ، 9 اسب بخار و 7 پوند فوت نسبت به سابق رشد کرده و البته این گشتاور را در دورهای پایینتری ارائه میکند که نتیجه آن رانندگی یکنواخت تر و مصرف سوخت کمتر خواهد بود .
محور جلو کاملاً جدید طراحی شده و استفاده از تعلیق چند بازویی در عقب و چرخهای 19 اینچی استاندارد و فرمان الکتریکی حساس به سرعت ، لذت و آسایش رانندگی را یکجا در اختیار قرار میدهند . به گفته هیوندای ، تغییرات در تعلیق باعث کاهش صدا و لرزش نیز شده است .
از جمله تجهیزات جدیدی که می توان در جنسیس 2015 یافت ، استفاده از عینک گوگل برای نشان دادن اطلاعات مختلف و اتصال به رایانه مرکزی خودرو است . البته فرامین صوتی گوگل و یا اپل سیری هم در این مجموعه گنجانده شدهاند که برای هر سوال و دستوری ، پاسخی حاضر به جواب دارند .
جنسیس تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است . این خودرو در سال 2009 در صدر خودروهای موسسه جی دی پاور قرار گرفت و این در حالی بود که ب ام و سری 5 و جگوار XF را شکست داده بود . سال بعد جایزه اتوپاسیفیک را به عنوان خودروی ایده آل از آن خود کرد . سپس جزو 40 ماشین برتر انتخابی موتور ترند شد . جنسیس در کلاس خود و با قیمتی بسیار جذاب ، ارائه گر کیفیت و تجهیزات یک خودروی لوکس اندازه متوسط است که تجربهای جذاب را رقم می زند . آیا جنسیس در نسل تازه خود هم روند رشد را ادامه خواهد داد؟