مرسدس بنز به زودی و مطابق برنامه از یک خودروی اسپرت و هیجان انگیز GT رونمایی خواهد کرد. خودرویی که پورشه 911 را به عنوان درخشان ترین و قدرترین رقیب، هدف قرار داده است. قرار است از مرسدس بنز AMG GT در تابستان امسال پرده برداری شود.
جی تی با کد شناسایی C190 قرار است جایگزین غیر رسمی SLS AMG باشد. با این وجود، GT از مدل SLS کوچکتر، سبک تر و ارزان تر است. به نظر می رسد قیمت این خودرو در محدوده 100 هزار دلار باشد. هنوز معلوم نیست که درهای موسوم به بال پرنده یا Gullwing معروف SLS نیز در این خودرو بکار خواهند رفت یا خیر.
به تازگی، جزئیات نیروگاه این خودرو از سوی مرسدس بنز، فاش شده است. پیشرانه V8 چهار لیتری با توربوی دوقلو با نام M178 قادر است 503 اسب بخار نیرو در دور موتور 6250 و 650 نیوتن متر گشتاور در دورهای موتور 1750 تا 4750 تولید نماید. این یعنی کاهش 80 اسب بخار نیرو نسبت به مدل 6.2 لیتری با تنفس طبیعی مدل SLS. البته گشتاور با SLS برابر است و نسبت نیرو به حجم نیز افزایش قابل توجهی یافته است.
موتور M178 در اصل دو موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری AMG 45 است که با زاویه 90 درجه نسبت به هم روی یک میل لنگ قرار گرفته اند. این موتورها هر کدام 355 اسب بخار نیرو دارند اما در اینجا با محدودیت های اعمال شده، قدرت واقعی آنها کمتر شده است. سیستم خنک کننده توربو (اینتر کولر) و سیستم روغن کاری بدون لجن و استفاده از روکش های نانو درون سیلندر برای کاهش اصطکاک، باعث افزایش راندمان کلی موتور شده اند.
موتور عرض و ارتفاع مناسبی دارد که باعث می شود اندازه آن کوچک باشد و ارتفاع کاپوت را بتوان پایینتر آورد.
نیروی این موتور پیشرفته توسط یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ منتقل می شود.
مرسدس بنز GT از آلومینیوم در ساختار شاسی و بدنه به نحوی استفاده کرده که کاهش وزن آن نسبت به مدل SLS تا 300 کیلوگرم خواهد بود. احتمالا وزن نهایی در حدود 1400 کیلوگرم می باشد.
بنز جی تی با وزن پایین و پیشرانه پیشرفته خود، چابکی بالایی را به نمایش می گذارد. شکل خاص بدنه با دماغه کشیده و صندوق کوتاه آن می تواند خریداران جوانی که فرم ظاهری پورشه 911 را نمی پسندند، به سوی خود جذب کند.