نسل دوم هیوندای i20 به زودی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. در حال حاضر تصاویر و اطلاعات و یک ویدئوی رسمی از این خودرو منتشر شدهاند که پیش از این در سایت خودرو، تعدادی از آنها را مشاهده کردهاید.
i20 جدید ابتدا در هندوستان و در نسخه الیت روانه بازار میشود. بنابراین مشخصات اعلامی ممکن است در سایر بازارها تفاوتهایی داشته باشد. مخصوصاً در عملکرد موتور که باعث انتقادهایی شده است.
هندوستان یک بازار بسیار بزرگ برای محصولات کوچکتر هیوندای محسوب میگردد. خودرویی نظیر i10 صرفاً برای چنین بازاری طراحی شده است. i20 نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین دلیل، ورد آن به بازار از هندوستان آغاز میشود. اما هیوندای در این مدل، به دنبال گشایشی در سایر بازارها نیز برآمده است. بنابراین سبک طراحی اروپایی این مدل بیشتر به چشم میآید. مخصوصاً شباهتهای فراوان آن به استایل طراحی پژو و سیتروئن در جلو و آلفارومئو در عقب، انکارناپذیر است.
هیوندای i20 جدید 40 میلیمتر طویلتر از نسل قبلی است. یعنی طول آن به 4035 میلیمتر رسیده است. که یعنی خط رکورد 4 متر را رد کرده است. بنابراین دیگر نمیتوان آن را یک سوپر مینی نام گذاشت. این افزایش طول مستقیماً به فاصله بین دو محور افزوده شده تا این فاصله را به 2570 میلیمتر برساند. هیوندای میگوید که فضای پای سرنشینان و فضای 320 لیتری صندوق بار، در این کلاس از بهترینها میباشد. البته مدلهای هندی به دلیل اجبار در استفاده از تایر زاپاس با اندازه اصلی تنها 285 لیتر فضای بار خواهند داشت.
در بازار هند، دو انتخاب برای پیشرانه موجود میباشد. موتور بنزینی 1.2 لیتری 83 اسبی و 115 نیوتن متری و موتور توربو دیزلی 1.4 لیتری 90 اسبی و 220 نیوتن متری. هر دو موتور از گیربکس دستی بهره میبرند که البته در نسخه بنزینی پنج سرعته و در نسخه دیزلی 6 سرعته میباشد. قرار است یک گیربکس اتوماتیک نیز برای مدلهای بنزینی به زودی معرفی گردد.
چهار سطح از تریم برای این خودرو با سطح تجهیزات و تزئینات متفاوت درنظر گرفته شدهاند. امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، چراغهای جلوی اتوماتیک، دوربین دید عقب، کنترلهای روی فرمان، بلوتوث، خنک کننده درون داشبورد و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه های مستقل برای سرنشینان عقب را در این خودرو میتوانید بیابید.
به نظر میرسد که فولکس واگن پولو، مزدا 2 و کیا پیکانتو به عنوان رقبای اصلی این خودرو مطرح باشند.