نیسان میخواهد مطمئن شود که از هر سانتیمتر مربع از فضای پولسار جدید به خوبی استفاده شده است. این خودرو به شدت اروپایی به نظر میرسد و این طبیعی است زیرا رنو، کنترل نیسان را در دست گرفته است. رقبای عمده این خودرو نیز اروپایی هستند از جمله فولکسواگن گلف. نیسان برای این رقابت سخت، بیشترین فاصله بین دو محور در این کلاس را برای پولسار در نظر گرفته است. با فاصله 2.7 متر بین محور چرخهای جلو و عقب، پولسار میتواند فضای پای 69.2 سانتی برای سرنشینان عقب و فضای صندوق 385 لیتری را ارائه کند. تازه با خواباندن صندلیهای عقب میتوان فضای بار را به 1395 لیتر افزایش داد.
نیسان همچنین از تجهیزات سطح بالای پولسار با افتخار یاد میکند. سه تریم Visia، Acenta و Tekna برای پولسار قابل انتخاباند. سیستم تهویه مطبوع، صفحه نمایش 5 اینچی با جوی استیک پیشرفته، هر چهار پنجره برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، شش کیسه هوای ایمنی و سیستم توقف-شروع در همه مدلها به صورت استاندارد نصب میشوند. تعدادی از فنآوریهای جدید و پیشرفته چون تشخیص اشیای متحرک، سیستم سپر ایمنی، مانیتورینگ اطراف خودرو، کنترل فعال ردیابی، ترمز اضطراری خودکار و آخرین نسل از سیستم سرگرمی نیسان NissanConnect را در پولسار جدید خواهید یافت.
برای پولسار دو موتور توربوشارژر 1.2 لیتری DIG-T بنزینی و 1.5 لیتری dCi دیزلی ارائه شدهاند. موتور بنزینی میتواند 114 اسب بخار نیرو و 190 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. در حالی که موتور دیزلی قادر به تولید نیروی 109 اسب بخار و تورک 260 نیوتنمتر میباشد. در اوایل سال 2015 یک موتور 1.6 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر دوقلو نیز با قدرت 187 اسب بخار معرفی خواهد شد. ممکن است این همان مدل نیسمو باشد و یا شاید هم مدل نیسمو از پیشرانه قویتری استفاده کند.
با کمک یک گیربکس شش سرعته دستی، موتور 1.2 لیتری به طور متوسط 5 لیتر در صد کیلومتر و 117 گرم CO2 آلایندگی تولید میکند. شتاب صفر تا صد این مدل 10.7 ثانیه میباشد. مصرف سوخت موتور دیزلی تنها 3.6 لیتر در صد کیلومتر است و آلایندگی آن نیز 94 گرم دی اکسی کربن است. این پیشرانههای یورو 6 با چنین عملکرد بهینه و مقرون به صرفهای میتوانند دل هر خریداری را به دست آورند. نیسان پولسار در تأسیسات این شرکت در بارسلونای اسپانیا تولید میشود.