جیپ در سایه حمایتهای فیات، خودروهای جدیدی را به بازار میفرستد. ازجمله رنِگید که یک شاسیبلند بسیار کوچک و مینی تلقی میشود اما قابلیتهای آفرود و عملکردی تحسینبرانگیز دارد. جالب اینجاست که این SUV جمعوجور در ایتالیا ساخته شده و به بیش از 100 کشور جهان صادر میگردد.
شکل جعبه مانند خودرو با الهام از جیپهای رانگلر اما با هیبتی خیابانیتر طراحی شده است. مواردی چون چراغهای گرد و هفت شکاف عمودی روی جلوپنجره را میتوان امضای جیپ روی این مدل دانست. فاصله کف خودرو از زمین زیاد بوده و به ناهمواریهای مسیرهای خارج از جاده گیر نمیکند. پیشآمدگی اندک بدنه در جلو و عقب نسبت به چرخها همراه با اندازه 17 اینچی چرخها، زاویه ورود و خروج به چالهها را افزایش میدهد. با وجود چهره خشن و ارتفاع زیاد، ضریب درگ مناسبی در حد 0.36 از این خودرو جای شگفتی دارد.
زیربنای رنِگید با فیات 500L یکسان میباشد البته سیستم تعلیق آن به صورت مستقل، توسعه یافته است. این اولین خودرو در این کلاس است که با یک گیربکس 9 سرعته خودکار ارائه میشود.
موتورهای جدید مولتی ایر فیات، نیروبخش این خودرو میباشند. دو موتور بنزینی 140 و 170 اسبی و دو موتور دیزلی 120 و 170 اسبی برای این خودرو موجود میباشند. البته در برخی کشورها نظیر روسیه میتوان موتور 2.4 لیتری تایگر شارک با قدرت 185 اسب بخار را نیز سفارش داد.
بهجز گیربکس دستی، انتخاب جعبه دنده اتوماتیک با کلاچ دوگانه و انتخاب یکی از انواع تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل هم بر عهده خریدار است.
یک سیستم سرگرمی Uconnect با صفحه نمایش لمسی 5 یا 6.5 اینچی همراه با طیف گستردهای از امکانات را در کابین این خودرو میتوان یافت.
قیمت جیپ رنِگید احتمالاً از 18500 دلار آغاز میشود که برای چنین خودرویی، معقول به نظر میرسد.