سرجیو مارچیونه برای آلفا رومئو، نقشههای بلندپروازانه ای در سر دارد. یکی از این نقشهها سرمایهگذاری 5 میلیارد یورویی و افزایش فروش جهانی آلفا رومئو از 74 هزار دستگاه کنونی به بیش از 400 هزار دستگاه در سال 2018 میباشد.
طراحی و توسعه سه مدل از مجموع هشت مدل جدید از طرح توسعه بلندمدت آلفا رومئو ایتالیا زیر نظر فیات آغاز شده است. مهمترین مدلی که آلفا رومئو به دنبال آن است، یک سدان متوسط با نام جولیا (Giulia) برای رقابت با بامو سری 5 میباشد.
این خودروی دیفرانسیل عقب روی پلتفرمی به نام جورجیو (Giorgio) که با کرایسلر و داج مشترک است و توسط مازراتی توسعه مییابد، بنا نهاده میشود.
سدان جولیا برای رقابت با سدان های محبوب آلمانی راه دشواری در پیش دارد. آلفا برای این خودرو از موتورهای جدید با تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر تک یا دوقلو استفاده خواهد کرد. انتظار میرود موتورهای 2.2 لیتری چهار سیلندر با این ویژگیها و توان تولیدی 180 الی 330 اسببخار و موتورهای شش سیلندر 3.0 و 3.3 لیتری با توربوشارژر دوقلو و با خروجی 480 تا 520 اسببخار در مدل GTA برای رقابت با مدلهای M و AMG و همچنین موتورهای دیزلی چهار سیلندر 120 تا 210 اسبی و شش سیلندر 250 تا 330 اسبی را در قلب این خودرو شاهد باشیم.
در سوی دیگر یک شاسیبلند نیز به محصولات آلفا رومئو افزوده خواهد شد. این شاسیبلند متوسط از پلتفرم و شاسی و قوای محرکه مدل سدان استفاده میکند. رقبای این مدل نیز بامو X3 و آئودی Q5 میباشند. البته استفاده از تجربیات و پلتفرمهای جیپ و کرایسلر برای شاسیبلندها نیز میتواند مورد توجه قرار گیرد. کاری که قبلاً فیات با محصولات لانچیا انجام داده و خودروهای جیپ را با این نشان عرضه میکند. با این حال در مورد آلفا رومئو ممکن است استراتژی مستقلانه تری اتخاذ شود.
سومین مدل جدید از آلفا، یک سدان لوکس خواهد بود. رقبایی چون بامو سری 7 و آئودی A8 در انتظار این خودرو میمانند. ظاهراً پلتفرم این مدل هم با دو مدل دیگر مشابه است و البته از پیشرانههای پر قدرتتر و امکانات لوکستر برخوردار خواهد بود و به نوعی یک مازراتی در خانواده آلفا رومئو خواهد بود. مدل کوپه و کابریولت 6C جدید هم یکی از خودروهای نزدیک به تولید این شرکت میباشد.