1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. چانگان CS75 یک SUV دیگر چینی در راه ایران

چانگان CS75 یک SUV دیگر چینی در راه ایران

10 مهر 1393
  • 30
  • 39804

سرزمین آریایی‌ها اکنون پذیرای خودروهای چینی متفاوت و رنگارنگی شده که حتی نام آن‌ها نیز تا چند سال پیش به گوش کسی نرسیده بود.

چه این قضیه را به سودجویی و فرصت‌طلبی واردکنندگان نسبت دهیم یا آن را مشکلی ناشی از تحریم‌های گسترده بدانیم، حداقل فایده حضور این خودروها، تنوع بخشیدن به بازاری انحصاری بود که سال‌ها با خودروهای یک شکل پژو و پراید انباشته شده بود.

سایپا برای تنوع بخشیدن به محصولات خود و رقابت با بخش خصوصی تولید خودرو در ایران که کاملاً وابسته به چین شده‌اند، همان مسیر را در پیش گرفته که تا چند سال پیش به عنوان خط قرمز وزارت صنایع مطرح می‌شد.

چانگان شریک و سرمایه گذاری است که وارد حوزه خودروی ایران شده است و تبدیل به یک شریک استراتژیک برای سایپا خواهد شد. پیش از این محصولات ایدو و CS35 این شرکت توسط سایپا پیش‌فروش شده بودند. محصول سومی که در این همکاری تعریف شده است، یک شاسی‌بلند متوسط دیگر با نام CS75 می‌باشد که می تواند بدل به گران قیمت ترین خودروی چینی حاضر در ایران شود.

چانگان CS75 نسبت به برادر دیگر خود یعنی CS35 از قد و قامت بزرگ‌تری برخوردار است. این خودرو تقریباً نیم متر کشیده‌تر است و فاصله بین دو محور آن نیز 15 سانتی‌متر بیشتر می‌باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای چانگان CS75 به ترتیب، 4650، 1850، 1705 و 1700 میلی‌متر می‌باشد. ظرفیت فضای بار این شاسی‌بلند پنج نفره پنج درب، 590 لیتر در حالت عادی و 1560 لیتر در حالت صندلی‌های خوابیده می‌باشد.

طراحی چانگان CS75 توسط بخش طراحی این شرکت در ایتالیا و بخش فنی آن با کمک شعبه انگلستان صورت گرفته است. البته ممکن است شباهت آن به محصولاتی نظیر فورد و مزدا را پیدا کنید که با توجه به سوابق همکاری این شرکت با کمپانی‌های یادشده، طبیعی به نظر می‌رسد.

طراحی این خودرو، با سبک انحصاری جلوپنجره، نسبتاً مدرن و شاداب و امروزی است. این خودرو در آوریل 2014 به بازار آمده و بنابراین خودرویی بسیار جدید می‌باشد.

در بخش پیشرانه، CS75 از دو موتور 2.0 لیتری با تنفس طبیعی و همچنین 1.8 لیتری توربو می‌تواند استفاده کند. قوای محرکه و کیفیت هنوز دو سؤال اساسی در مورد خودروهای چینی به شمار می‌رود. در مورد کیفیت تا زمان عرضه در بازار و امتحان عملی طولانی‌مدت، نمی‌توان قضاوت صحیح و مطمئنی داشت. اما در مورد پیشرانه، موتور چهار سیلندر خطی چانگان CS75 دو لیتری 155 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به 200 نیوتن متر در دور موتور بین 4000 تا 4500 می‌رسد. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌گردد. در سوی دیگر یک موتور 1.8 لیتری پر قدرت‌تر وجود دارد که با تکیه بر توربوشارژر خود می‌تواند 174 اسب بخار نیرو و 230 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. از مزایای این موتور توربو این است که اوج گشتاور آن در گستره بیشتری از دور موتور از 1700 تا 5000 دور بر دقیقه در دسترس می‌باشد.

موتور توربو تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود تا نیرو را به چرخهای جلو انتقال دهد.

مصرف سوخت مدل 2.0 لیتری 8.5 لیتر و مدل توربو هم 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر چرخ‌های 17 اینچی 225/65 در این خودرو می‌توان مواردی چون رینگ‌های آلومینیومی، آینه‌های جانبی گرم و جمع شونده، چراغ‌های اتوماتیک هالوژنی، LED های روزتاب و چراغهای عقب LED، سانروف الکتریکی، شیشه‌های ضد اشعه، سیستم استارت-استاپ، کروز کنترل، قفل مرکزی، چراغ جلو با کنترل‌های روی غربیلک، روکش چرم چراغ جلو و صندلی‌ها، کامپیوتر سفری، پخش صوت با 6 بلندگو، صندلی راننده الکتریکی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و تجهیزات متنوع دیگر را در این خودرو یافت.

در بخش ایمنی، استفاده از دو ایربگ جلو، دو ایربگ جانبی و پرده ای در مدل‌های ممتاز این خودرو به‌صورت استاندارد و در مدلهای ساده به صورت سفارشی موجود می‌باشند. سنسورهای رادار، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری TCS, HAC, ESC, Auto Hold و سیستم‌های کمکی ترمز ABS+EBD, BA نیز دیگر ملزوماتی است که روی این خودرو می‌یابید.

در بخش ایمنی این خودرو موفق شده تا در آزمون‌های تصادف و ایمنی چین موسوم به C-NCAP پنج ستاره ایمنی را به دست آورد.

چانگان امیدوار است بتواند بیش از 30 هزار دستگاه از مدل CS75 خود را در بازار داخلی چین به فروش برساند. اما در بازار ایران این خودرو در بخش حساسی قرار گرفته که با توجه به قیمت بالای آن می‌تواند ریسک موفقیت آن را بالا ببرد. زیرا بیشتر مشتریانی که قادرند تا این حد خرج خرید خودروی خود نمایند، توانایی آن را دارند و حتی ترجیح می‌دهند با کمی پرداخت بیشتر از یک خودروی شناخته شده تری از کره یا ژاپن بهره ببرند. قیمت ارزان‌ترین مدل چانگان CS75 با موتور 2.0 لیتری و گیربکس دستی و حداقل تجهیزات در چین معادل 108 هزار یوان معادل 17700 دلار و قیمت گران‌ترین مدل با همین موتور و تجهیزات کامل معادل 126 هزار یوان یا 20500 دلار می‌باشد. برای موتور توربو در ساده‌ترین مدل هم باید لااقل 12800 یوان یا 21 هزار دلار و در گران‌ترین و تاپ ترین مدل فول 143800 یوان یا 23450 دلار کنار گذاشت.

چانگان-نمای کلی

چانگان -نمای کلی

چانگان - نمای جلو

چانگان -نمای سمت چپ

چانگان - نمای عقب

چانگان - نمای سمت چپ

چانگان -نمای عقب

چانگان -نمای عقب

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای سمت راست

چانگان -نمای چراغ جلو

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای چراغ جلو

چانگان -نمای چراغ عقب

چانگان -نمای  عقب

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای در جلو

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای صندلی های عقب

چانگان -نمای چرخ

چانگان -نمای آینه بغل

چانگان -نمای شیشه عقب

چانگان -نمای آرم

چانگان -نمای دنده

چانگان -نمای سیستم صوتی

چانگان -نمای جی پی اس

چانگان -نمای سرعت سنج

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای استارت

چانگان -نمای پدال

چانگان -نمای زیر

چانگان -نمای موتور

چانگان -نمای موتور

چانگان -نمای لاستیک زاپاس

چانگان -نمای آرم

منبع پدال



نظرات

  • عباس عباس (1 خرداد 1397 ساعت 22:43)

    اگه مردم یک سال همت کنن و خودرو صفر کیلومتر ( حتی خودرو ایرانی ) نخرن و به خودرو های کار کرده قناعت کنن اونوقت میتونن بهترین خودرو ها رو با قیمت مناسب بخرن .

  • فرشید فرشید (24 فروردین 1397 ساعت 00:48)

    نمیدونم توی ایران روی چ معیاری قیمت میزارن
    توی امارات همین خودرو cs75 پنجاه هزار درهم یعنی پنجاه میلیون اون هم قسطی ماهی ٨٠٠ درهم یعنی ٨٠٠ هزار تومن قیمت گذاری کردن و میفروشن!!!

  • سپهر سپهر (11 فروردین 1397 ساعت 16:08)

    سلام ایا 1.8 turboاین ماشین دنده دستی داخل فرمان دارد

  • کیان کیان (22 شهریور 1395 ساعت 13:58)

    چرا موتوری به این ضعیفی برای این وزن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • علی علی (23 مرداد 1395 ساعت 09:36)

    سلام من دیروز نمایشگاه بودم اومده بود گفتن قیمتش زیر صد به نظر من خیلی باحال بوود

  • جرمی جرمی (24 آبان 1393 ساعت 19:15)

    قیمت این ماشین ، نمونه فول ان ، باید 85 میلیون باشه ، اونهم سقف قیمت ، در غیر اینصورت خریدش اشتباه محضه .

  • لادیزایران لادیزایران (15 مهر 1393 ساعت 09:17)

    کپی قشنگیه من نمیگم خودرو سازها داخلی یکباره قراردادهاشون رو با شرکتهای چینی به هم بزنند ولی حالا که شرایط بین المللی به نفع ماست بهتر است با خودرو سازهای مطرح مذاکره کنند

  • محمد سعید محمد سعید (13 مهر 1393 ساعت 16:39)

    ترکیبی از انواع برند ها در این ماشین کپی شده ولی خیلی شیکتر از بقیه ماشینا ولی حتما 120 میلیون قیمت میخوره که طبق معمول ارزش نداره

  • همایون طاها همایون طاها (12 مهر 1393 ساعت 08:47)

    تقریبا" اکثر شرکت های خودرو سازی در ایران با افتخار خودروی چینی تولید می کنن !!
    یعنی حتی هندوستان هم حاضر نیست به ایران بیاد ! هندوستانی که فورد و جگوار و لندرور تولید میکنه!
    واقعا" حیف نبود ، کرمان موتور با محصولات دوو - هیوندای ورنا ، آوانته خداحافظی کرده ، حالا چی تولید میکنه ؟ لیفان - Jac(جک) !!!
    از ایران خودرو و سایپا انتظار بیشتری نمیشه داشت چون تنها چیزی که براشون اهمیت نداره رضایت مشتریه !!!
    ما همچنان در آرزوی سوارشدن خودروهای روز دنیا هستیم !!!!!!! چون لیاقت ایرانی بهترین های دنیاست.

  • تنبور تنبور (11 مهر 1393 ساعت 17:51)

    ظاهرش از بقیه چینی ها خیلی سر تره

  • جوانلو جوانلو (11 مهر 1393 ساعت 09:22)

    یه پیشنهاد توپ دارم واسه سایپا، ایران خودرو ، اینا که بلد نیستن خودروی شاسی بلند تولید کنند، این خودرو رو از چین یواشکی انحصاری بخرن بعد آرمش رو بردارند و بجاش آرم سایپا یا سمند بزنند و به نام خودروی ملی بفروشن؟؟ تازه می تووند گرون تر از چینی ها هم بفروشن سود بیشتری گیرشون بیاد.

  • پسرتنها پسرتنها (11 مهر 1393 ساعت 09:11)

    تعرفه خودرو های منتاژی تو کشور های مختلف 15 درصده یعنی تمام چینی های موجود با از نصف قیمت الانش یکم کمتر پول بدی اینا همه رو با 120 میارن داخل دروغ هم میگن تعرفه ما 80 90 هسته یه دو دو جهارتا کنی موتجه میشی قیمت چنده

  • با هوش با هوش (11 مهر 1393 ساعت 00:30)

    وای بابا خسته شدیم از این شرو ورا یه ماشین بیارین حداقل ارمش اشنا باشه

    رضوان علی رضوان علی (25 مهر 1393 ساعت 12:18)

    فقط چیننننن

  • یوونتوس یوونتوس (10 مهر 1393 ساعت 21:23)

    حداقل فایده حضور این خودروها، تنوع بخشیدن به بازاری انحصاری بود که سال‌ها با خودروهای یک شکل پژو و پراید انباشته شده بود!!!
    آخه کجا این ماشینا با ماشینای داخلی هم قیمتن (به جز 2-3 تا ماشین) که با هم رقابت کنند.

  • سستو سستو (10 مهر 1393 ساعت 18:21)

    انصافا خیلی خیلی قشنگه .حرف نداره.داخل کابینش هم واقعا تو چش و زیباست. ولی... . ولی یه چیزی هست که همه ی اینارو کنار میزنه.واون کیفیتشه. امید وارم کیفیتش در حد هیوندای باشه و همچنین 2 دیفرانسیل.
    واقعا اگه کیفیت بدی نداشته باشه و 2 دیفرانسل باشه من اینو به کره ای ها ترجیح میدم.چون طراحیش واقعا نسبت به کره ای ها مردونه تر و تازه تره.

    محمد آقا محمد آقا (12 مهر 1393 ساعت 20:38)

    دوست عزیز هر چقدر پول بدی آش میخوری ... اگه کیفیتش مثل اونا باشه خب قیمتش هم مثل اوناست !!

  • تنبور تنبور (10 مهر 1393 ساعت 17:59)

    برای پیشرفت لازمه که یک الگو داشته باشی

  • رامین زی رامین زی (10 مهر 1393 ساعت 17:12)

    جلو رنجرور عقب سورنتو داخل سانتافه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 16:27)

    اگر در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی 2014 مسابقه اتومبیل رانی میزاشتن چانگان اول میشد و یک مدل طلا برای چین به ارمغان میاورد.

  • ادزیو ادزیو (10 مهر 1393 ساعت 15:16)

    شکلش پر از تقلیده ولی بازم جالبه

  • سایوکان سایوکان (10 مهر 1393 ساعت 12:29)

    کپی لندروور.