هوندا میگوید که نسخه جدید تایپ R از هوندا سیویک، حتی از هوندا NSX مشهور و نسخه R آکورد و اینتگرا نیز بهتر است. آیا این خودروی کوچک تقویت شده شهری میتواند چنین عملکردی را از خود به نمایش بگذارد؟
طراحی دراماتیک هوندا سیویک تایپ R تغییرات زیادی نسبت به قبل داشته اما شباهتهای زیادی نیز با گذشته دارد. ظرافتهای طراحی بیشتر، کیفیت بالاتر، استفاده از تکنولوژیهای مدرنتر و جزئیاتی که در طراحی اجزای اسپرت و آئرودینامیکی مورد توجه واقع شده، باعث میشود تا سیویک تایپ R جدید را یک سرو گردن بالاتر از نسخه قدیمی آن ببینیم.
سپرها و جلوپنجره مشبک جدید، براگیر جلو به همراه اسکرت های کناری و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی و هواکشهای پشت گلگیرهای عقب و جلو، اگزوزهای چهار تایی و از همه مهمتر اسپویلر بزرگ فیبر کربنی عقب که چراغهای LED عقب در لبه آن کار گذاشته شدهاند باعث جذابیت بیشتر این خودروی اسپرت چهار درب فست بک میشوند.
سیویک تایپ آر برای سلایق اروپایی طراحی شده است. در زیر هود این خودرو یک موتور 2.0 لیتری VTEC مجهز به توربوشارژر قرار دارد که در دور موتور 7000 میتواند نیروی 276 اسب بخار را در اختیار قرار دهد.
برای افزودن لذت رانندگی و هماهنگی بیشتر با توربوشارژر، هوندا بهجای استفاده از گیربکس نیمه اتوماتیک با کلاچ دوگانه، به سراغ یک گیربکس شش سرعته دستی رفته است. با فشار دادن دکمه R+ در کنار فرمان، کالیبراسیون پاسخ موتور، فرمان و سیستم تطبیقی تعلیق و کمکفنرها روی حالت اسپرتیتری قرار میگیرد. در این حالت میتوان لذت یک رانندگی اسپرت و هیجانانگیز واقعی را تجربه کرد.
قرار است از سیویک اسپرت R در نمایشگاه پاریس رونمایی شود.