یکی از محبوبترین محصولات شرکت هیوندای، سدان النترا است که با توجه به قیمت مناسب و کارایی و طراحی خوب توانسته علاقهمندان و مشتریان زیادی برای خود دست و پا کند. حالا که زبان طراحی نسل دوم مجسمه سیال در محصولات هیوندای پیاده میشود، النترا نیز بینصیب نمانده و چهره آن بهشدت تغییر خواهد کرد.
این همان روندی است که سوناتا و جنسیس هم طی کردند. النترا که نسخه کوچک شده سوناتا بود، مانند آن در نسل جدید، تغییراتی را شاهد خواهد بود. بنابراین میتوانیم انتظار داشته باشیم که طراحی اسپرت و فانتزی این خودرو کمی از حالت انتزاعی خارج شده و به سمت دنیای واقعی و طراحی لوکس و موقر تمایل پیدا کند.
اولین برداشت از طراحی النترای جدید با استفاده از زبان طراحی Fluidic Precision و با الهام از سوناتای 2015 با جلوپنجره ذوزنقه ای شکل مشبک بزرگ و چراغهای باریک و تغییراتی در خطوط بدنه توسط طراحان رندر شده است.
در زیر کاپوت نمیتوان انتظار تغییراتی گسترده را داشت. اما با ترفندهایی کوچک، میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها کاهش خواهد یافت. موتور 1.8 و 2.0 لیتری نیز اصلیترین گزینههای النترا باقی میمانند. همچنین النترای 2016 از پلتفرم نسل فعلی استفاده خواهد کرد. با این حال تغییرات عمده ای نیز در آن صورت میپذیرد. انتظار میرود، سختی و مقاومت شاسی برای بهبود عملکرد در تصادفات مورد توئجه قرار گیرد.
هیوندا در این کلاس باید با مزدا 3 جدید که از نظر دینامیک رانندگی و طراحی در صدر این کلاس نشسته، رقابت کند. خودروهای دیگر این رقابت، شامل تویوتا کرولا، فورد فوکوس، کیا سراتو، سوبارو ایمپرزا و شورولت کروز میباشند. مشاهده میکنید که النترا در محاصره چه گروه و رقبای سختی قرار گرفته است. به نظر میرسد در اوایل سال 2015، از النترای جدید رونمایی شود.